Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Lekker uit laten razen op het vliegveld sowieso, alleen maar nieuw speelgoed wat misschien meer voor 2+ is maar ook niet onmogelijk, zo’n stickerboek van Usborne, en een goed plekje boeken met veel ruimte inderdaad (met een beetje geluk krijg je die aan de muur waar ook babybedjes aan kunnen hangen).

Maar het is wel echt overleven vind ik. En aan alles komt een eind gelukkig.

1 like

Mijn zoon is 2,5 (niet zindelijk) en de laatst tijd pijn aan dat ding waar die mee plast (even vaag ivm viezerikken). Ik smeer er sudocreme op maar heb niet het gevoel dat het helpt. Iemand een tip voor een andere zalf of creme? Het is een beetje rood maar niet ontstoken of schimmel ofzo

Geen tips, maar wth, ding waar hij mee plast??
En als hij er al een tijdje last van heeft dan kan je beter de huisarts bellen ipv het forum te vragen.

4 likes

Je snapt toch wat ik bedoel? Hij heeft er op en af last van dus vind het niet nodig om ermee naar de huisarts te gaan. Dacht misschien heeft iemand tips, bijvoorbeeld de billencreme van dr leenarts oid.

2 likes

Bij veel huisartsen kun je voor dit soort ‘kleine’ dingen wel een foto uploaden in zo’n beveiligde omgeving. Hoef je er ook niet heen. Dit lijkt me prima iets dat ze van een foto kunnen beoordelen.

1 like

Ohja is wel een idee inderdaad.

1 like

Ik zag laatst dat iemand een rol schilderstape had meegenomen en elke keer een klein stukje afscheurde dat zijn kindje dan ergens op kon plakken en dat bleek een groot succes! Vond ik wel een goede tip.

En smartmax is ook leuk, ook voor je oudste.

2 likes

Mijn baby heeft zo’n extreme luieruitslag, ze moet enorm huilen, slaapt niet en als ik de luier verschoon gaat ze helemaal trillen van de pijn/spanning. Uiteraard poept ze net nu ook enorm veel: in de afgelopen 24uur wel 15+ x denk ik.

Ik heb Cavillon spray besteld, maar dat komt pas zaterdag. Iemand een tip om nu de aankomende tijd te overbruggen? Ze slaapt niet van de pijn, en ik ben ook kapot.

We laten het nu 10 minuten drogen voor de volgende luier en willen haar morgen in dr blote billen laten. Ik heb in huis calendula billenzalf, bepanthen, zink creme, shea butter, en vooral zink creme gesmeerd maar tot nu toe lijkt niets te helpen.

1 like

Zinkolie zou misschien wat meer verlichting kunnen geven, dat is in principe ook bij elke drogist te koop. Maar wat supernaar, arm klein ding (en arme jullie). Sterkte!

Edit: toch nog een idee, als het kan zou ik haar billen schoonmaken met billenlotion van Weleda (heette voorheen liniment), eventueel ook op een stoffen billendoekje als je dat hebt. Dat is veel zachter voor de huid dan een vochtig doekje en meteen ook een beetje verzorgend.

6 likes

Ik weet niet waar je woont maar als het omgeving Rotterdam is, mag je een nieuwe cavilon bij me komen halen.

4 likes

Bij ons had de opvang geadviseerd om even geen sudocreme te smeren omdat dat alles afsluit en het juist ook moet ademende. Hebben toen weleda billenbalsem gebruikt en echt bij iedere verschoning gesmeerd, na 2 dagen was de huid weer rustiger.

2 likes

@Geranium dankjewel voor het meedenken. We hebben al wasbare billendoekjes gelukkig en deze reinigingsmelk, dat gaat idd stukken beter dan een billendoekje.

Zinkolie ga ik kopen

@colalight wat lief❤️ ik zit helaas in adam

@Ishq sudocreme gebruiken we niet, daar kan ze niet tegen. Ik gebruik idd ook weleda billenbalsem, dat lijkt het luchtigst. Maar het is zo kapot, dat nu 2 dagen wachten op verbetering voelt als 2 weken.

Net de hele boel weer bij elkaar geschreeuwd😢

Zo zielig! Mijn jongste had dit ook regelmatig en dit ging eigenlijk nooit over met “gewone” cremes omdat er toch iets van een schimmel bijzat. Met Daktarin ging het altijd na een paar keer smeren heel veel beter. Misschien de huisarts toch even laten kijken? Daktarin kun je gewoon bij kruidvat of etos kopen.

1 like

In weleda zit ook zink volgens mij! Ik zou dat skippen als het open is. Bij mijn baby hielp bepanthen het beste. Echt een dikke laag. En ik maakte zijn billen schoon met wattenschijfjes en amandelolie of olijfolie

1 like

Wij föhnden het vaak droog (met föhn op de koude stand of middelste stand en dan goed blijven bewegen en van grotere afstand met de föhn) na het verschonen, daar werd ze instant rustig van en dan smeerden we het daarna in met schimmelcreme, indien er een schimmel bij zat, en anders daarna of direct met billenzalf.

2 likes

Als het zo veel pijn doet, geef ik ook bij dit soort dingen een zetpil.

1 like

Ik heb de huisarts net gebeld omdat de luieruitslag hier ook niet weg gaat. Ik maak het schoon met watjes en water en droog het hierna. Smeer een creme van dr leenarts. Huisarts gaf aan dat er dan een schimmel bij zit als er niets verbetert. Vanmiddag kunnen we een creme bij de apotheek ophalen hiervoor.

1 like

Je kan miconazol zalf bij de kruidvat proberen. Is een zalf voor schimmel.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-miconazolnitraat-20mg/g-anti-schimmelcreme/p/594307

Als het niet beter wordt na een paar dagen zink etc dan kan het zijn dat het eem schimmel is.

3 likes

Even een dikke pluim voor de tip (van @Kryptonite) voor de Lopoleis slaaptrainer :raised_hands:
Wij hebben 'm nu een weekje en hij werkt super!
Pro’s vanuit kind:

• ze snapte het meteen
  • hij is lekker zacht
  • hij is cute

Pro’s vanuit ons:

• niet te fel, lampje is te dimmen. En ook de klok op de buik kun je uitzetten
  • Handig instellen met de app (kan je dus ook nog doen/wijzigen als kind al slaapt)
  • 3 verschillende wekkers voor verschillende dagen of slaapmomenten
  • Duits-stoplicht-functie lijkt ons top als ze wat ouder is (snapt ze nu nog niet helemaal): voor de wekker groen wordt, wordt hij al even oranje

Wij hebben de beer :bear:, maar die kip is ook echt heel grappig :rofl: (en er is ook nog een konijntje)

4 likes

Dankjewel allemaal voor het meedenken en de tips, echt heel fijn!

Wij gaan het vanaf nu ook schoonmaken met een wattenschijfje met olie.

Ik ga ook de daktarin en micozonal gaan ook op het lijstje. Kan niet alles tegelijk proberen, maar wil het in huis hebben.

Ik denk zelf niet dat het een schimmel is, want het is wel incidenteel (zo lijkt het) en ze poept echt bizar veel. Ik denk in eerste instantie tandjes, maar weet het nu niet. @Calypso we geven nu paracetamol idd; vloeibaar want ze trekt de billen samen dus vind een zetpil even zielig.

Maar ga toch even de ha bellen, want anders moeten we tot na het weekend wachten.

@Jip fohnen echt nooit aan gedacht, dat ga ik ook proberen. Nu wachten we tot het droog is (dat doe ik eigenlijk altijd), maar dat is een dagtaak nu met dat vele luiers verschonen😂 ze zit nu maar steeds zonder luier aan op een hydrofiel, om te drogen😅

Dankjewel nogmaals, zit echt een beetje met mn handen in het haar want het is zo sneu om haar met zoveel pijn/ongemak te zien