Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Tip voor volgende feestdagen of andere gelegenheden. Wij hadden dit jaar met de kerstdagen een ‘kleur je eigen tafellaken’. Echt perfect. Wij konden rustig met familie bijpraten en hij heeft lekker zitten kleuren.

En ja ik kan ook een kleurplaat geven maar dit zag er ook gewoon gezellig uit.

21 likes

Wij gaan savonds graag een blokje om en willen dan ff doorstappen dus peuter gaat in een (budget) inklapbare buggy mee. Dit is alleen echt zwaar duwen. Heeft iemand een tip hoe een kind mee te nemen? Zou dit iets zijn?
https://www.bol.com/nl/nl/p/mountain-buggy-unirider/9200000100849336/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9200000100849336&gad_source=1

Loopfiets misschien?

3 likes

Step?

Driewieler met duwstang?

Als je wilt dat je kind gewoon mee gaat en jullie volledig zelf het tempo kunnen bepalen zou ik een goede buggy kopen. Als je wilt dat je kind ook iets actiefs doet en het tempo niet uitmaakt een loopfiets. Zo’n driewieler met duwstang vind ik persoonlijk best irritant als ik ergens naartoe moet, want je kunt niet echt bijsturen met die duwstang (tenzij ik m in een wheelie kantel :smile:)

6 likes

Thankss, loopfiets of step dan trekt ze echt volledig haar eigen plan, en in het donker ben ik bang dat ze plots de weg op schiet ofzo, of wil ze halverwege niet meer en kun je haar gaan dragen haha.
Denk toch dat het een betere buggy wordt of zo’n duwstang -ding als hierboven proberen.

Wat een gedoe is die verzekering nu met orthodontie? Ik dacht dat je dat gewoon kon meeverzekeren (zoals Vroegâh), maar dat kan dus niet zo 123. Allemaal een jaar wachttijd voor dat je dan werkelijk vergoeding krijgt :smiling_face_with_tear:

Edit: en er zijn er zonder wachttijd maar dan is de vergoeding weer heel summier

Kent iemand een online shop waar je van die stekker lampjes kan kopen voor kindjes die bang zijn in het donker? Ik weet de zoekterm niet

Dit idee maar dan niet fel

Nachtlampje?

3 likes

Als je zoekt op “nachtlampje stopcontact” vind je veel opties.

Gewoon hema

1 like

Ik heb vorige week die bij de hema gekocht van €6, fijn en niet te fel voor 's nachts.

3 likes

Ik heb bijna-naar-de-basisschool stress :sob::joy:
Wat is handig qua rugzak? Moet er een A4 inpassen? Dat wordt meteen zo groot lijkt mij.

Hij heeft nu een minitasje voor de opvang, dus heeft sowieso wel een grotere nodig. Zat nu te kijken naar die van Trixie.

Ja een A4 tas is wel handig voor alle knutselwerkjes die mee naar huis gaan, anders wordt het zo’n geprop.

2 likes

A4 is idd wel handig, maar geen must. Ik koop vaak tassen bij Van Haren (als je even door de paw patrol dingen heen kijkt hebben ze vaak heel leuke tassen) of bij de speelgoedwinkel, die zijn niet zo duur en goed formaat. Er word niet voorzichtig met die tassen omgegaan door kinderen en er lekt wel eens een beker, dus geef er niet te veel geld aan uit.

3 likes

In mijn ervaring kom je de kleuterjaren prima door met een klein tasje. Dat zijn ook vooral de jaren waarin bekers lekken of er van alles overheen gaat. Wij hadden toen een wat duurdere tas gekocht die niet goed in de wasmachine kon, dat was bijzonder onhandig. Pas nu in groep 3 komen er grotere dingen mee naar huis waardoor a4-formaat handig is. Daarvoor waren het vooral knutselwerkjes. Die kunnen allerlei formaten hebben, met enige regelmaat ook zo groot of ohandig dat het in geen enkele tas past.
Niet te duur en wasbaar waren mijn enige criteria nadat de eerste tas verpest was door alles wat er overheen gegaan was.

6 likes

Ik heb de website van de Hema doorzocht maar daar vind ik het niet… echt een stekkerlampje dus, gekocht in fysieke winkel?

Edit: ook in grote Hema fysiek gezocht maar niet gevonden

2 likes

Ik ben mega blij met deze tas

17355547918399021723844937935912

Hufterproof, staat leuk en blijft al 2 jaar mooi ondanks lekkende toestanden.

1 like

Ik heb voor mijn peuter deze van Numsy via bol besteld. Zitten er 2 in het doosje, drie standen en precies genoeg licht (mijn peuter heeft graag de meest felle, als hij slaapt doe ik hem op de middelste stand). Zodra ik de grote lamp uit doe, springt het lampje gelijk aan. Het gezichtje op het lampje is een stickertje die je erop kunt plakken (hoeft niet).

4 likes