Nachtlampje?
Als je zoekt op “nachtlampje stopcontact” vind je veel opties.
Gewoon hema
Ik heb vorige week die bij de hema gekocht van €6, fijn en niet te fel voor 's nachts.
Ik heb bijna-naar-de-basisschool stress ![]()
![]()
Wat is handig qua rugzak? Moet er een A4 inpassen? Dat wordt meteen zo groot lijkt mij.
Hij heeft nu een minitasje voor de opvang, dus heeft sowieso wel een grotere nodig. Zat nu te kijken naar die van Trixie.
Ja een A4 tas is wel handig voor alle knutselwerkjes die mee naar huis gaan, anders wordt het zo’n geprop.
A4 is idd wel handig, maar geen must. Ik koop vaak tassen bij Van Haren (als je even door de paw patrol dingen heen kijkt hebben ze vaak heel leuke tassen) of bij de speelgoedwinkel, die zijn niet zo duur en goed formaat. Er word niet voorzichtig met die tassen omgegaan door kinderen en er lekt wel eens een beker, dus geef er niet te veel geld aan uit.
In mijn ervaring kom je de kleuterjaren prima door met een klein tasje. Dat zijn ook vooral de jaren waarin bekers lekken of er van alles overheen gaat. Wij hadden toen een wat duurdere tas gekocht die niet goed in de wasmachine kon, dat was bijzonder onhandig. Pas nu in groep 3 komen er grotere dingen mee naar huis waardoor a4-formaat handig is. Daarvoor waren het vooral knutselwerkjes. Die kunnen allerlei formaten hebben, met enige regelmaat ook zo groot of ohandig dat het in geen enkele tas past.
Niet te duur en wasbaar waren mijn enige criteria nadat de eerste tas verpest was door alles wat er overheen gegaan was.
Ik heb de website van de Hema doorzocht maar daar vind ik het niet… echt een stekkerlampje dus, gekocht in fysieke winkel?
Edit: ook in grote Hema fysiek gezocht maar niet gevonden
Ik heb voor mijn peuter deze van Numsy via bol besteld. Zitten er 2 in het doosje, drie standen en precies genoeg licht (mijn peuter heeft graag de meest felle, als hij slaapt doe ik hem op de middelste stand). Zodra ik de grote lamp uit doe, springt het lampje gelijk aan. Het gezichtje op het lampje is een stickertje die je erop kunt plakken (hoeft niet).
De knutselwerkjes komen hier gewoon los mee, daar zou ik de tas niet op aanpassen. Wij hebben gewoon dat het eten en drinken erin past. Dus in ons geval 2 bekers, broodtrommel en fruitbakje.
Heb echt nog nooit een lekkende beker gehad? Die bekers zijn echt veel beter dan in onze tijd. Daarnaast gewoon alleen water laten drinken dan is de tas alleen nat. Sowieso het enige gezonde drinken.
Die tactiek hadden we hier ook. Maar toen gooide een klasgenootje zijn volle beker optimel over de tas van onze dochter.
Vind zelf die van Ikea fijner, die heeft iets zachter licht.
Dank voor het meedenken en de tips allemaal, ik bedoelde vooral een lampje zoals deze (foto van marktplaats)
Zo eentje met dof licht die de hele nacht aanblijft zodat kindje daarnaar kan kijken en in slaap kan vallen. Heb er denk ik een gevonden op marktplaats!
Wij hebben wel een lekkende beker gehad (van Mepal), en een beker die net niet goed dichtgedraaid is of een lekkende beker van een klasgenoot.
En ons kind krijgt naast het enige gezonde drinken ook een beker melk mee, dat stinkt wel als het lekt ![]()
Ik heb zelf echt trauma’s van lauwe melk uit zo’n plastic beker dus dat drinkt hij thuis ![]()
Ah super bedankt allemaal voor alle reacties! Ik ga de melk proberen thuis te houden ![]()
Bij de Van Haren even gekeken maar helaas alleen Paw Patrol of eenhoorns. Alle tassen voor jongens zijn ook zo donker meh.
Ik ben misschien te praktisch op dat gebied, maar lijkt de tas ook minder snel vies als hij donkere kleur heeft.
Wat hier altijd leuk was: speeltuin, Monkey town (baby in draagzak), langs het water lopen en kijken naar boten en eendjes, ritje met de bus en dan iets lekkers eten bij Hema, zelf speurtocht maken (gewoon een vel met bijv fiets, rode auto, stoplicht, etc) en die buiten doen onder het wandelen