De knutselwerkjes komen hier gewoon los mee, daar zou ik de tas niet op aanpassen. Wij hebben gewoon dat het eten en drinken erin past. Dus in ons geval 2 bekers, broodtrommel en fruitbakje.
Heb echt nog nooit een lekkende beker gehad? Die bekers zijn echt veel beter dan in onze tijd. Daarnaast gewoon alleen water laten drinken dan is de tas alleen nat. Sowieso het enige gezonde drinken.
Die tactiek hadden we hier ook. Maar toen gooide een klasgenootje zijn volle beker optimel over de tas van onze dochter.
Vind zelf die van Ikea fijner, die heeft iets zachter licht.
Dank voor het meedenken en de tips allemaal, ik bedoelde vooral een lampje zoals deze (foto van marktplaats)
Zo eentje met dof licht die de hele nacht aanblijft zodat kindje daarnaar kan kijken en in slaap kan vallen. Heb er denk ik een gevonden op marktplaats!
Wij hebben wel een lekkende beker gehad (van Mepal), en een beker die net niet goed dichtgedraaid is of een lekkende beker van een klasgenoot.
En ons kind krijgt naast het enige gezonde drinken ook een beker melk mee, dat stinkt wel als het lekt
Ik heb zelf echt trauma’s van lauwe melk uit zo’n plastic beker dus dat drinkt hij thuis
Ah super bedankt allemaal voor alle reacties! Ik ga de melk proberen thuis te houden
Bij de Van Haren even gekeken maar helaas alleen Paw Patrol of eenhoorns. Alle tassen voor jongens zijn ook zo donker meh.
Ik ben misschien te praktisch op dat gebied, maar lijkt de tas ook minder snel vies als hij donkere kleur heeft.
Hebben jullie nog leuke tips voor activiteiten buiten de deur met een 5 jarige en een baby van 2 maanden? De baby hoeft niet echt geamuseerd te worden natuurlijk, maar de 5 jarige wel. Veel verder dan wandelen kom ik ff niet
Wat hier altijd leuk was: speeltuin, Monkey town (baby in draagzak), langs het water lopen en kijken naar boten en eendjes, ritje met de bus en dan iets lekkers eten bij Hema, zelf speurtocht maken (gewoon een vel met bijv fiets, rode auto, stoplicht, etc) en die buiten doen onder het wandelen
Ik koop vaak in de H&M sale leuke rugtassen voor school. Groot genoeg, niet te duur en wel opvallend!
Heb vorige week toevallig nog een leuke zwarte met witte stippen gekocht. Zara heeft trouwens ook leuke stevige tassen.
Overigens hier niet per se de eis dat het wasbaar moet zijn, want ik geef alleen water mee qua drinken en eigenlijk nog nooit ongelukjes gehad met melk van anderen
Ik ga soms naar de IKEA. Dan de oudste bij smalland (vindt ze leuk) en met de jongste een rondje doen en daarna eten. Beetje 1 op 1 met de jongste want dat komt bijna nooit voor. Lekker met mezelf in het restaurant zitten. Als ik dan de oudste ga ophalen haal ik eerst voor haar ook balletjes en gaan we nog een keer zitten bij het food gedeelte bij de uitgang 🫣
Vind het zelf een heel leuk uitje haha
Bibliotheek? Met mijn peuter is de beste uitstap gewoon de supermarkt, maar misschien is dat voor 5jarigen al wat minder interessant.
Peuter van 3 zegt de hele dag door rare dingen om reactie uit te lokken, t wordt steeds erger lijkt t wel. Denk dat ze dingen oppikt van de opvang of haar neefje:
Jij bent een poepscheet! Jij hebt dikke billetjes! Maar laatst ook; jij bent dood!
Weet niet zo goed wat ik ermee moet, meestal negeer ik het of zeg ik alleen: nee. (En begin ik over iets anders) ze doet t vooral tegen ons of als ze zich op haar gemak voelt. Maar herkent iemand dit? Vind het wel interessant hoe dat gaat in haar hoofdje.
Dat is echt heel normaal op die leeftijd. Experimenteren met taal en sociale regels
Wandelen maar kind op step/fiets oid. Ook leuk als je dan om de beurt kiest of je links, rechts of rechtdoor gaat. Zo kom je op andere plekken met soms ook leuke speeltuintjes.
Tuincentrum is ook favoriet hier omdat er in het restaurant een speelgedeelte is, kun jij koffie drinken.
Hier is ook alles poepiescheet, drol etc. maar ik lach er alleen maar om haha. Dood snap ik wel ja, dat is ook niet grappig, maar ik denk dat een kind van 3 niet echt weet wat het betekent en het idd van iemand anders heeft gehoord.
Hier ook telkens als ik dan bijv vraag wat hij op z’n brood wil: een poepiescheetje!!!
Gaat het al beter? Ik heb een keer de tip gekregen om Disana zijden inleggers te gebruiken, uiteindelijk zelf niet gedaan maar het schijnt wel goed te werken.
Ik heb ook een driejarige die soms een beetje aan het ‘provoceren’ is. Maar vooral richting haar oudere zus, want die hapt zo lekker.
“Deze koekjes zijn voor kindjes van 3 jaar, niet 5 jaar” dat kaliber.
De oudste moet leren om haar schouders op te halen, maar dat lukt nog niet zo goed.