Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn dochter heeft nu een halfjaar de small variant rugzak van Sticky Lemon. Groot genoeg voor bij de kleuters. Dat die vierkant is vind ik fijn, zo past er rechtop alles goed in. Ze zijn niet goedkoop, maar heel stevig en makkelijk af te doen met nat doekje. De tas heeft fijn materiaal wat niet zo absorbeert en lang nat blijft. Nu sale trouwens!

3 likes

Lief dat je het vraagt, nee het gaat niet beter. Gisteren lag het open tot bloedens toe😢 ondanks het vele luchten, de zalf van de dokter, zinkolie etc.

Ik ben er echt moedeloos van, want donderdag gaat ze weer naar de opvang waar ze vast niet 20 minuten wachten met het omdoen van een nieuwe luier.

Heb vandaag eindelijk de cavillon spray ontvangen. Moet ik die elke luierverschoning opspuiten? En verder niets anders, toch?

Goede tip van de disana inlegvellen. We hebben zelf vergelijkbare vellen van popolini, maar omdat de poep er dan als het ware op ligt (lekker smakelijk, ja sorry), lijkt dat minder goed te werken dan wegwerpluiers.

1 like

Awh wat zielig, inderdaad eerst de huid goed laten drogen en dan de spray erop. Het is als het ware een beschermlaagje voor de huid. Hopelijk wordt het snel beter!

3 likes

Ah wat sneu. Heb je de schimmel crème wel al geprobeerd?

1 like

Iemand tips om “samen slapen” af te leren? We hebben ons kind 1j1m een aantal keer in bed genomen rond 5u, in de hoop nog wat extra slaap te pakken. Destijds was dat eerder uitzonderlijk en sliep ze het merendeel van de nachten door. Maar momenteel huilt ze bijna elke nacht vanaf 23u tot we het opgeven en haar weer bij ons in bed nemen. Als ik haar naast me leg, slaapt ze binnen een paar seconden.
Dutjes gaan overigens wĂŠl prima in eigen bed. Ze heeft erg veel verlatingsangst tegenover mij. Als ik even de kamer uitloop begint ze hartverscheurend te huilen.

Disclaimer: ik heb niets tegen samen slapen, maar ik slaap er zelf slechter door en het is ook niet bepaald veilig op deze manier.

1 like

Je kunt het liefdevol proberen af te bouwen door er naast te gaan zitten en te zeggen dat je er bent . Of… de ledikant op je kamer?

Ik heb geen ervaring zelf met afbouwen. Wel dat het plots voorbij kan zijn :rofl: (& weer terug kan komen bij spanning oid in fases)

2 likes

Met de cavilon ging het hier altijd heel snel beter.
Ik sprayde alleen opnieuw als ik het schoon moest maken na een poepluier. En niets anders smeren inderdaad.

2 likes

Bij ons hielp dat we dan bij haar in bed gingen liggen, en met de tijd ging ons kind doorslapen. En daarna trouwens weer een fase niet, toen weer wel, etc. Wat @Fishing zegt. Qua veiligheid zou je kunnen googlen op veilig samen slapen (o.a. op de website van de La Leche League, of van McKenna), als je je zorgen maakt. Maar volgens mij is het met een eenjarige al veel minder ‘risicovol’ dan met een kleine baby die niet kan draaien of kruipen, behalve als je misschien veel drinkt of drugs gebruikt of ook nog een hond in bed hebt.

4 likes

Ja, eerst gewone schimmelcreme en toen die van de huisarts. Die smeer ik 2x per dag en tussendoor cavilonspray nu. Die laatste heb ik pas sinds gisteren binnen, dus hopelijk zet dat vandaag een beetje zoden aan de dijk🤞

2 likes

Ik zou die schimmelcreme vaker smeren! Ook al wordt het minder aangeraden. Ik zou het elke verschoning doen want er trekt ook best veel in de luier.

1 like

Ooh goede tip! Ja het advies was idd 2x per dag, en ik was al geneigd meer te doen dus dan ga ik dat ook lekker doen.

2 likes

Hopelijk knapt het snel op!

Wat vinden jullie aanraders qua boekjes om een kind van 2/2,5 jaar wat meer mee te nemen in dat er een baby komt en hij grote broer wordt?

2 likes

Iemand tips waar ik leuke verkleedkleren kan vinden voor een jongen die 4 wordt?

Heb al 2 dingen bij de kringloop gevonden voor erbij, maar wil op zich nog iets kopen.

H&M, zara en ik zag bij tkmaxx ook

3 likes

Die van Bobbi, Nijntje en Anna

5 likes

Vooral wat bij de bieb halen en kijken wat bij je kindje aansluit. Ik vond sommige boekjes veel te vaag, die gingen bijvoorbeeld alleen over een dikke buik.

1 like

HEMA heeft een astronauten en politiepak (en volgens mij ook een dinopak) die zijn mooi en hier een hit

1 like

Oh slim! Niet eens aan gedacht. We hebben nijntje inderdaad maar ik weet niet of ons kind de link maakt tussen een kleine pluis en een baby :joy:

1 like

H&m!

3 likes