Chili sin carne en bananenbrood vind ik ook een goed idee!
Ik ga deze 2 ook nog maken en invriezen:
Beiden lekker met naanbrood erbij. En verder ook gewoon wat iglo maaltijden/lazy vegan maaltijden denk ik.
Chili sin carne en bananenbrood vind ik ook een goed idee!
Ik ga deze 2 ook nog maken en invriezen:
Beiden lekker met naanbrood erbij. En verder ook gewoon wat iglo maaltijden/lazy vegan maaltijden denk ik.
Ik had een hele zak banaan-havermout pannenkoekjes ingevroren voor lunch of tussendoortje
Ik had iets van vier of vijf avondmaaltijden ingevroren: nasi, curry, boerenkool en paar porties pastasaus. Verder makkelijk gekookt met maaltijdpakketten
Ah super fijn! Thanks allemaal, dingen als quiches invriezen had ik ook helemaal niet aan gedacht. Lasagna krijg ik hopelijk van mijn moeder haha, die maakt dat lekkerder. En verder idd combineren met maaltijdbox en nog wat lekkere kant en klaar maaltijden.
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringsverhalen over kraambezoek hier. Specifiek over mensen die je partner graag wilt uitnodigen maar die je zelf maar 1 keer hebt gezien ooit/gewoon niet zoveel mee hebt haha we hadden net een kleine discussie hier…
Ik verwacht van mijn vriend bijvoorbeeld niet dat hij erbij is als collega’s van mij langskomen. Of vriendinnen die hij nog nooit gezien heeft. Maar andersom lijkt het me voor mij vrij lastig, met name gezien de wens om borstvoeding te geven, om bepaalde kraam bezoekers te skippen 🥹 Speelt ook mee dat de vriendenkring van mijn vriend veel groter is, net als de familiekring. Helemaal leuk, maar ook super intensief natuurlijk…
Benieuwd hoe anderen dit gedaan hebben!
Ik heb me daar met kraamvisite tot een zekere hoogte overheen gezet. Het waren net zo goed zijn baby’s als de mijne en zo lang duurde kraambezoeken bij ons niet.
Ik hoopte met zijn vrienden iedereen in 1x te zien doordat een vriend van hem een feestje geeft twee weken na de uitgerekende datum. Dan zouden we even een uurtje langslopen en al zijn vrienden zien. Ik denk dat de meesten dan al niet meer zouden appen om langs te komen; behalve zijn beste vrienden. (Maar nu loop ik overtijd haha dus weg is het plan)
En op zijn werk gaan we langs, en op het mijne ook, dat scheelt ook.
Misschien is dat bij jouw vriend ook mogelijk? Of bijv een familiefeestje?
Nou moet ik ook wel zeggen dat dit mijn ideeen waren en mijn vriend zich vrij gemakkelijk schikt naar wat mij prettig lijkt, deels uit zijn karakter en deels omdat ik de hele zwangerschap als enorm pittig ervaar dus hij de kraamtijd ook rustig wil inplannen.
Is een kraamborrel organiseren nog een optie? Ik moet zelf nog bevallen en weet nog niet hoe ik dit allemaal aan ga pakken, maar een collega heeft dit in de zomer gedaan en was daar erg blij mee! Vanzelfsprekend mochten goede vrienden en directe familie al eerder langskomen, maar toen de baby een maand of twee was hebben ze gewoon twee middagen vrije inloop gedaan voor kennissen en collega’s. De uitnodiging daarvoor hadden ze gewoon bij het geboortekaartje in de envelop gestopt voor de mensen die ze niet per se 1-op-1 wilden spreken. Moet je natuurlijk wel een beetje de ruimte voor hebben qua huis/tuin.
Kan je vriend een rondje wandelen met baby tijdens deze/sommige kraambezoeken? Ik zou ook zelf even kijken wat goed voelt voor je, misschien heb je straks juist veel zin om je baby aan iedereen te showen of vind je aanloop/input van anderen juist wel fijn, maar zo nodig zou ik ook zeker grenzen bewaken
Ik zou dan proberen om die mensen dan in groepjes te laten komen. Dan is het misschien 2 of 3 keer van die vervelende groepjes?
Zou ook vooral kijken hoe je je tegen die tijd voelt. Ik heb als niet-bevallende partner de baby gewoon zonder mijn vrouw mee naar werk genomen (toen was ze al wat ouder en kon ze al uit een flesje drinken) en ben in de eerste weken inderdaad soms alleen met baby met vriendinnen gaan wandelen. Als kraamvrouw wil je soms ook rusten/een dutje doen, dus dan zou je partner bezoek voor een korte koffie kunnen ontvangen terwijl de baby beneden bij hem is, en als baby dorst krijgt ben je niet ver weg.
Leuk dat hij/jullie zo’n groot en geïnteresseerd netwerk hebben, veel potentiële speelafspraakjes en steun voor jullie zelf!
Ik vond kraamvisite heel leuk, het liefste had ik ze gelijk in de eerste 2 weken na de geboorte. Baby is zoet en slaapt de hele tijd, dus kan je de baby vasthouden of ergens neerleggen en dan lekker rustig met de visite praten. Ik vind het persoonlijk een beetje raar als er mensen komen en dan gaat 1 van de ouders weg om die visite te ontlopen. Je bent toch beide ouders, en wat maakt het uit dat je die persoon nog maar 1x of nooit hebt gezien. Je hebt toch een gespreksonderwerp en ze tonen interesse in je kind en jullie, hartstikke aardig.
Maar moet zeggen dat er bij ons niet zulke vreemde mensen langs kwamen, gewoon gezamenlijke vrienden en familie. Geen collegas of vage kennissen, dus was gewoon leuk dat er visite kwam. Maar als mijn man een collega wilde laten komen die ik niet kende was ik niet weggegaan hoor.
Bij jou klinkt het wel intensief ja als het er echt zoveel zijn. Dan misschien indd groeperen ofzo.
Voor dat ene uurtje dat de collegas van mn man (die ik niet ken) langs kwamen vond ik het echt prima om daar bij te zijn. Hij werd ook vader en is trots op zn kind. En als de baby honger had ging ik gewoon ff ergens anders borstvoeden, want dat voelde toch wat ongemakkelijk.
Waarschijnlijk ben je langer bezig om dit allemaal uit te denken dan dat het hele bezoek duurt
Precies dit. En mannen blijven denk ik over het algemeen toch minder plakken (specifiek voor de baby) omdat het ze wat minder interesseert/verhalen van jou willen horen haha, dus als je even weggaat kan je vriend ze mooi vermaken toch denk ook vaak even cadeautje + gezicht laten zien/interesse tonen…
Dank voor alle reacties en input nog! Het zal denk ik ook gewoon even afwachten zijn hoe het loopt. Mij lijkt een kraamborrel ook wel een goed plan, maar dan zal die denk ik vooral voor zijn vrienden zijn. En wellicht is het tegen die tijd ook wel prima/kan het ook gewoon dat ik er even tussenuit piep
Mijn ‘vrees’ komt denk ik met name een beetje voort uit het feit dat mijn vriend wel vaker met afspraken maken/mensen uitnodigen wat over mijn grens heengaat. Dus weekenden volplannen, mensen uitnodigen voor middagen en avondeten etc. Daarnaast heeft hij zelf ook vrijwilligerswerk, sportclub en veel andere dingen. Dan blijft er weinig tijd meer over samen soms maar goed, daar moeten we dan over communiceren zodat we een goede tussenweg vinden. En hopelijk zal dit voor kraambezoek idd meevallen (dus dat mensen niet onnodig lang blijven plakken).
Ja dit heb ik ook zo ervaren. Vrienden of collega’s van mijn vriend bleven niet zo lang. Één bakje koffie, een beschuitje en ze gingen weer.
Toen mijn collega’s langs kwamen was mijn vriend weer aan het werk dus vaak niet thuis. Vond dat wel prima. Want ik wilde ook wel even weten hoe het op werk was. Voor mijn vriend niet zo boeiend.
@Airy-fairy het is wel belangrijk dat je partner ook jouw grenzen (en die van de baby bewaakt). Ik merkte dat in de eerste week de kraamzorg dit ook wel deed maar daarna bleven een aantal mensen toch wat langer hangen (zelf om meer koffie vragen…). En dit was dan familie van mijn vriend dus hij vond het best lastig om aan te geven. Maar dat vond ik echt niet zo fijn.
Hebben jullie dat nog niet besproken? Hoeft niet in detail want je weet nu nog niet hoe je bevalling verloopt en hoe je tegen die tijd over bezoek denkt, maar de afspraak dat hij niemand uitnodigt zonder overleg lijkt me redelijk vanzelfsprekend.
Een kind krijgen zorgt automatisch voor dat je dit gaat doen want je kan ineens niet meer zomaar weg. Waar mijn partner vroeger zei woensdag ga ik padellen, is dat nu veranderd in kan ik woensdag padellen? We zijn eenngedeelde agenda gaan hebben en overleggen nu alles.
Zoals anders zeiden, wij wilden dit tackelen door een kraamfeest te geven. Wij krijgen allebei niet per se energie van kraamvisite. Helaas ging dat ivm ziekenbaby last minute niet door.
Wij hebben daarom het kraamvisite over een heeele lang periode uitgesmeerd, echt er kwam nog kraamvisite met 8 maanden ofzo. Toen gaf ik geen bv meer (al verschilt dat natuurlijk pp), en was de baby niet zo fragiel meer. En jezelf ook niet haha.
Ik snap jullie discussie, maarik vind wel dat jij 100% meer stem hebt, omdat jij degene bent die de baby eruit perst en voedt.