Haha dit denk ik ook wel eens, wij mochten ook geen bezoek in het ziekenhuis. Heeeerlijk. Waren er gelukkig ook niet lang. Bij de tweede hebben we toen ook gewoon gezegd geen bezoek in het ziekenhuis. Lekker even rustig bijkomen en verder moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt, ongeacht wat hoort of wat andere mensen daarvan vinden. Maar ook wat mensen hier al zeggen, soms sta je er als de baby er is toch weer anders in. Al is grenzen met je partner bespreken sowieso geen slecht idee.
Nou ik vond het eerlijk gezegd echt verschrikkelijk dat niemand langs mocht komen. Ook thuis mocht maar 1 tegelijk. Dat was echt niet hoe ik het me voor had gesteld. Maar zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders is.
Heeerlijk, niemand (behalve mijn man en ik) heeft mijn zoontje live mogen zien of mogen vasthouden de eerste maand van zijn leven. Wij ook die hele tijd geen lichamelijk contact gehad met onze naasten. Wat was het genieten he!
Als ik enkel bevriend ben met de vader zou me dit echt niet boeien. Als de moeder dan iets anders wil doen zou ik daar niks van vinden. Helemaal sinds ik zelf een kind heb. Lekker als zij dan even iets voor zichzelf kan doen.
Not sure if serious
Sja het is voor iedereen anders hoe vervelend ze dit vonden denk ik dan maar. Jij vond het denk ik erger dan ik
Mijn kleine is nu 10 maanden en zit nog op 4 flessen overdag, van 180 + 6. Hij eet steeds beter, maar de flessen gaan nog gewoon op. Hoe hebben jullie afgebouwd, een welke fles als eerste?
Wij zaten begin deze maand precies op hetzelfde punt, in overleg met diëtiste hebben we nu 7u / 12u / 18.30u. Dus de fles van 11u en 15u hebben we nu aangepast naar één net voor het middag dutje. Over een tijdje gaat de middagfles eraf, dus nu is het met lunch en die fles nog beetje proppen… maar hij heeft er geen moment aan hoeven wennen!
Ik zou de tweede fles afbouwen en de derde fles iets vervroegen. Ik hield dit schema aan
Papfles
Fruit
Dutje 1
Brood
Snack + 180cc
Dutje 2
Snack
Avondeten + yoghurt
Fles en naar bed
Bij ons was er tussen 10 en 11 maanden echt een switch. De flessen gingen altijd zonder moeite en heel gretig leeg, maar gedurende die maand liet hij toch af en toe bij de middagfles kleine beetjes staan. Die fles er toen heel snel af kunnen halen. Ging hier dus eigenlijk vanzelf!
Dat electro is superleuk maar wat gaan die pennetjes snel kapot
Onze baby is nu 9 maanden maar brood eten lukt nog niet echt… zijn een paar weken terug van 5 flessen pas terug gegaan naar 4 en zitten nu op het volgende
S ochtends Papfles/pap met een lepel (ligt er een beetje aan hoeveel tijd we hebben)
11.00 uur fles 210 ml
Dutje 1
13.00 uur halve boterham om te proberen en ongeveer 130 gram gepureerd fruit
15.00 uur fles 210 ml
Dutje 2
18.00 uur gepureerde groente ongeveer 130 gram
19.15/19.30 uur fles 180 ml
Toen mijn zoontje 10 maanden was heb ik hier een soortgelijke post geplaatst volgens mij en kreeg ook veel reacties waarin stond ‘hij gaat vanzelf een bepaalde fles minder goed drinken en die laat je dan vervallen’ en het cb zei ook zoiets geloof ik. Maar niks was minder waar. Hij is nu 14 maanden en ik weet zeker dat hij nu nog steeds moeiteloos 4 flessen zou drinken als ik ze zou geven (en hij eet prima!).
Wij hebben de fles van 11u en die van 15u uiteindelijk samengevoegd tot 1 fles om 14:00 ongeveer, op ons eigen initiatief en dat ging best goed. Nu krijgt hij geen ochtendfles meer maar gewoon direct twee boterhammen met een bekertje water of thee, en 's middags koude koemelk in een bekertje bij de boterham (maar dat ‘mag’ pas vanaf 1 jaar) en wat hij daar niet van opdrinkt verwarmen we even en geven we in de fles. En 's avonds nog een flesje voor het slapen.
Als brood nog niet lukt, kun je cracottjes proberen.
Die vindt hij vooral leuk om mee op het blad van zijn stoel te slaan en met de kruimels te spelen. Maar eten doet hij ze niet
Wij kregen de tip van de diëtiste en pre-logopediste om kleine stukjes a 1,5/2cm in z’n wang te stoppen om te oefenen. Als dat goed gaat stukjes geroosterd brood en daarna gewoon brood. Misschien helpt dat?
Voor veel baby’s is brood te lastig om gelijk mee te beginnen.
En gewoon een bordje warm eten zoals op de opvang? Ik mix vaak een handje groente met een handje pasta en dat pureer ik. Of gewoon stukjes avocado, ei en komkommer zonder brood.
Zijn het de stukjes of is het specifiek het brood? Ik heb ook een goede eter, maar ik zou meegaan in wat ze wel wil eten.
Edit: de opvang is begonnen met grote stukken broodkorst om op te knabbelen, en m’n moeder doopte ministukjes brood in onze melk vroeger. Heb je zoiets al geprobeerd?
Ik moet zeggen dat mijn bijna 1-jarige ook nog behoorlijk wat flessen drinkt op een dag . Hij eet heel goed dus qua voeding heeft hij het niet meer nodig, maar hij drinkt water nog helemaal niet goed dus ik ben een beetje huiverig dat hij zonder flessen niet genoeg vocht binnenkrijgt.
Water lukt hier ook echt niet
Hier eten ze op de opvang tussen de middag brood en onze baby dus nog een fles. Het zijn denk ik zowel de stukje als het brood.
Brood kauwt hij wat op maar plakt het dan tegen zijn gehemelte. Zodra er stukjes in zijn groente zitten, dus niet helemaal fijn dan moet hij ook niet meer.
Broodkorst sabbelt hij wel op maar spuugt het vervolgens uit. Stukjes brood eerst in melk ook geprobeerd maar dan wordt het uiteindelijk ook een deegbal tegen zijn gehemelte.