Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Als brood nog niet lukt, kun je cracottjes proberen.

2 likes

Die vindt hij vooral leuk om mee op het blad van zijn stoel te slaan en met de kruimels te spelen. Maar eten doet hij ze niet

1 like

Wij kregen de tip van de diĆ«tiste en pre-logopediste om kleine stukjes a 1,5/2cm in z’n wang te stoppen om te oefenen. Als dat goed gaat stukjes geroosterd brood en daarna gewoon brood. Misschien helpt dat?

Voor veel baby’s is brood te lastig om gelijk mee te beginnen.

En gewoon een bordje warm eten zoals op de opvang? Ik mix vaak een handje groente met een handje pasta en dat pureer ik. Of gewoon stukjes avocado, ei en komkommer zonder brood.

Zijn het de stukjes of is het specifiek het brood? Ik heb ook een goede eter, maar ik zou meegaan in wat ze wel wil eten.

Edit: de opvang is begonnen met grote stukken broodkorst om op te knabbelen, en m’n moeder doopte ministukjes brood in onze melk vroeger. Heb je zoiets al geprobeerd?

1 like

Ik moet zeggen dat mijn bijna 1-jarige ook nog behoorlijk wat flessen drinkt op een dag :sweat_smile:. Hij eet heel goed dus qua voeding heeft hij het niet meer nodig, maar hij drinkt water nog helemaal niet goed dus ik ben een beetje huiverig dat hij zonder flessen niet genoeg vocht binnenkrijgt.

1 like

Water lukt hier ook echt niet :weary:

1 like

Hier eten ze op de opvang tussen de middag brood en onze baby dus nog een fles. Het zijn denk ik zowel de stukje als het brood.
Brood kauwt hij wat op maar plakt het dan tegen zijn gehemelte. Zodra er stukjes in zijn groente zitten, dus niet helemaal fijn dan moet hij ook niet meer.
Broodkorst sabbelt hij wel op maar spuugt het vervolgens uit. Stukjes brood eerst in melk ook geprobeerd maar dan wordt het uiteindelijk ook een deegbal tegen zijn gehemelte.

2 likes

Ah bij mij eten ze warm op de opvang, vind dat wel ideaal. Maar anders gewoon even laten toch? Dat je baby er gewoon mee kan spelen op een leuke manier. Of blijven aanbieden en kijken of het verandert de komende maand. Ik zag eens bij een influencer dat haar baby ook geen stukjes wilde, en daar lag het meer aan de structuur. Dus geroosterd broodje ging wel. Maar je hebt al zoveel geprobeerd?

Hier met 13 maanden ook nog 3 a 4 flessen met koemelk of bv uit de vriezer. Water gaat ook mwah, dus ik leng regelmatig de flessen melk aan met water.

3 likes

Zouden jullie de En Fant laarzen 1 of 2 maten groter kopen?

Wij hebben toevallig net in de winkel gekeken voor Enfant laarzen, mijn dochter heeft maat 27 en ze adviseerden om maat 29 te kopen.

2 likes

Dankje! Bij vanzus.nl hebben ze best veel korting!

2 likes

Heeft iemand een tip/aanrader voor een universeel meerijdplankje voor de Joolz day+? Vind die van Joolz eigenlijk te duur (rond de 100e…) en op MP worden ze vaak in een set aangeboden incl kinderwagen ipv los.

Je kunt altijd vragen of ze het plankje los willen aanbieden? Genoeg mensen die helemaal geen plankje hoeven bij hun kinderwagen

1 like

Ik heb een Kid Sit plankje, via MP in de buurt opgehaald en past prima! Mijn peuter zit graag ipv staan haha

3 likes

Ik had ook een tweedehands KidSit en vond 'm ook fijn. Daarna weer iemand anders blij mee kunnen maken.

2 likes

Hier eerst ook een tweedehands KidSit plankje, maar die ging helaas stuk. Toen toch maar een nieuwe aangeschaft (wel van bugaboo) en die reed echt veel soepeler. Een voordeel van die was ook dat je het plankje kon inklappen, dat ging bij de kidsit veel lastiger. Iets om in overweging te nemen

1 like

Kidsit kan je ook omhoog doen hoor. Moet je wel zo een elastiekje erbij hebben

1 like

Ja goeie! Niet aan gedacht, maar ga ik doen.

@de rest. Thanks voor de tips! Ik ga eens even die kidsit bekijken!

1 like

Wat is een gangbaar uurtarief voor een oppas voor twee kindjes van 3 en 1 jaar?

1 like