Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ah bij mij eten ze warm op de opvang, vind dat wel ideaal. Maar anders gewoon even laten toch? Dat je baby er gewoon mee kan spelen op een leuke manier. Of blijven aanbieden en kijken of het verandert de komende maand. Ik zag eens bij een influencer dat haar baby ook geen stukjes wilde, en daar lag het meer aan de structuur. Dus geroosterd broodje ging wel. Maar je hebt al zoveel geprobeerd?

Hier met 13 maanden ook nog 3 a 4 flessen met koemelk of bv uit de vriezer. Water gaat ook mwah, dus ik leng regelmatig de flessen melk aan met water.

3 likes

Zouden jullie de En Fant laarzen 1 of 2 maten groter kopen?

Wij hebben toevallig net in de winkel gekeken voor Enfant laarzen, mijn dochter heeft maat 27 en ze adviseerden om maat 29 te kopen.

2 likes

Dankje! Bij vanzus.nl hebben ze best veel korting!

2 likes

Heeft iemand een tip/aanrader voor een universeel meerijdplankje voor de Joolz day+? Vind die van Joolz eigenlijk te duur (rond de 100e…) en op MP worden ze vaak in een set aangeboden incl kinderwagen ipv los.

Je kunt altijd vragen of ze het plankje los willen aanbieden? Genoeg mensen die helemaal geen plankje hoeven bij hun kinderwagen

1 like

Ik heb een Kid Sit plankje, via MP in de buurt opgehaald en past prima! Mijn peuter zit graag ipv staan haha

3 likes

Ik had ook een tweedehands KidSit en vond 'm ook fijn. Daarna weer iemand anders blij mee kunnen maken.

2 likes

Hier eerst ook een tweedehands KidSit plankje, maar die ging helaas stuk. Toen toch maar een nieuwe aangeschaft (wel van bugaboo) en die reed echt veel soepeler. Een voordeel van die was ook dat je het plankje kon inklappen, dat ging bij de kidsit veel lastiger. Iets om in overweging te nemen

1 like

Kidsit kan je ook omhoog doen hoor. Moet je wel zo een elastiekje erbij hebben

1 like

Ja goeie! Niet aan gedacht, maar ga ik doen.

@de rest. Thanks voor de tips! Ik ga eens even die kidsit bekijken!

1 like

Wat is een gangbaar uurtarief voor een oppas voor twee kindjes van 3 en 1 jaar?

1 like

Herl afhankelijk van de leeftijd en ervaring. Onze ervaren 20+ oppas vraagt zo rond de 12 euro (weet het niet meer precies). We hadden laatst een 14 jarige die net begon met oppassen en kwam ā€˜proefoppassen’ en die vroeg 4 euro. Dat vond ik zo laag dat ik gezegd heb dat we haar 7 euro betalen als de kinderen wakker zijn en 5 als ze op bed liggen.

Wow wat veel! Ik begrijp dat dit nu hele normale bedragen zijn, maar ik had nog een beetje de bedragen uit mijn eigen oppastijd in gedachten (heel naĆÆef).

Een avondje weg is zo wel onbetaalbaar :open_mouth:

2 likes

Haha, ja het zijn andere (vind persoonlijk wel eerlijkere) prijzen.

Onze oppas vraagt €13 pu, en €11 in de avond.
Laats gingen we een avondje weg en heb ik haar €70 betaald voor een avondje chips eten op de bank (ok zij gaf nog een fles + naar bed brengen) :joy:

Maar ze is wel volwassen, dus duurder. En ze heeft ook kinder ehbo etc, m’n baby is dol op haar dus eigenlijk betalen we het met liefde.

2 likes

Mijn oppas vraagt minder, rond de 6 euro per uur :grimacing: Ik denk dat ik haar salaris maar eens omhoog moet doen.

Is voor 3 kinderen, vaak ligt de jongste al te slapen en moeten alleen de oudste 2 van 9 en 7 nog naar bed

Wij betalen €4 per uur. Gelijk met het minimumjeugdloon. Onze oppas doet letterlijk niks want de kinderen slapen en hij zit met de babyfoon op z’n kamer te gamen :joy:. (Hij woont naast ons)
Als hij een keer de kinderen naar bed brengt ronden we het naar boven af.

2 likes

Ja wij hebben voor 3 kinderen ook wel eens gekeken maar gaat snel richting de 80-100€ voor een avondje :sweat_smile:. Alleeeeen aan de oppas dan

2 likes

Wij betalen onze buurjongen voor chips eten op de bank 5 euro per uur.

Laatst heeft hij in de ochtend mijn kind naar schoolgebracht, voor dat uurtje heb ik hem 10 euro gegeven omdat het zo vroeg was haha.