Wow wat veel! Ik begrijp dat dit nu hele normale bedragen zijn, maar ik had nog een beetje de bedragen uit mijn eigen oppastijd in gedachten (heel naïef).
Een avondje weg is zo wel onbetaalbaar
Wow wat veel! Ik begrijp dat dit nu hele normale bedragen zijn, maar ik had nog een beetje de bedragen uit mijn eigen oppastijd in gedachten (heel naïef).
Een avondje weg is zo wel onbetaalbaar
Haha, ja het zijn andere (vind persoonlijk wel eerlijkere) prijzen.
Onze oppas vraagt €13 pu, en €11 in de avond.
Laats gingen we een avondje weg en heb ik haar €70 betaald voor een avondje chips eten op de bank (ok zij gaf nog een fles + naar bed brengen)
Maar ze is wel volwassen, dus duurder. En ze heeft ook kinder ehbo etc, m’n baby is dol op haar dus eigenlijk betalen we het met liefde.
Mijn oppas vraagt minder, rond de 6 euro per uur Ik denk dat ik haar salaris maar eens omhoog moet doen.
Is voor 3 kinderen, vaak ligt de jongste al te slapen en moeten alleen de oudste 2 van 9 en 7 nog naar bed
Wij betalen €4 per uur. Gelijk met het minimumjeugdloon. Onze oppas doet letterlijk niks want de kinderen slapen en hij zit met de babyfoon op z’n kamer te gamen . (Hij woont naast ons)
Als hij een keer de kinderen naar bed brengt ronden we het naar boven af.
Ja wij hebben voor 3 kinderen ook wel eens gekeken maar gaat snel richting de 80-100€ voor een avondje . Alleeeeen aan de oppas dan
Wij betalen onze buurjongen voor chips eten op de bank 5 euro per uur.
Laatst heeft hij in de ochtend mijn kind naar schoolgebracht, voor dat uurtje heb ik hem 10 euro gegeven omdat het zo vroeg was haha.
Je betaalt niet per kind?
Stel je bent van 19:00 tot 23:00 uit eten. Dan zou je €20/€25 per uur betalen. Lijkt me zwaar overdreven?
Maar hij heeft wel de verantwoordelijkheid voor je kinderen? Ik vind 4 euro echt heel karig.
Wij betalen 15€ per uur, ze is 19. Savonds is ze net zo goed d’r tijd kwijt als wanneer ze overdag oppast.
Wij hadden in april een oppas die ons kind niet kende omdat we echt ergens verwacht waren, ze al sliep en ik het vergeten was te regelen.
Toen was m’n man echt net weer thuis, de oppas weg en spuugde m’n dochter alles onder.
Ik vind het best veel verantwoordelijkheid die een oppas heeft.
Maargoed moet wel zeggen dat we hierom echt nooit savonds wat doen, want het tikt nogal aan in de kosten.
Ja vind ik ook echt heel karig.
€20 is voor een 13 jarige veel meer geld dan voor een 31 jarige. Dat krijgen ze ook met reclamefolders wegbrengen en dan moeten ze harder werken. De verantwoordelijkheid blijft uiteraard gewoon bij mij.
En ja hij is jong maar het zijn onze directe buren die de kinderen goed kennen en zijn ouders zijn gewoon thuis. Ik vind ook dat je dingen voor elkaar mag doen als buren zonder dat er direct een transactie tegen overstaat. Ze betalen ons ook niet als we op hun katten passen als ze op vakantie zijn. Het is een bijbaantje in dit geval en niet iemand levensonderhoud.
Je had nergens genoemd dat je buurjongen 13 is.
Ons buurmeisje gaat binnenkort een keer oppassen en haar ouders zeggen ook gewoon om nibud aan te houden qua tarief (is ongeveer minimumloon). Ouders staan als achterwacht.
Ik ben pas net verhuisd en ik vind mijn kind nu nog te jong voor zoiets. Verder wonen hier geen gezinnen, of in elk geval niet met jonge kinderen.
Anders was het ideaal, zeker voor sportavondjes. Daarvoor vind ik een oppas met die bedragen hierboven wel echt duur.
Haha maar zeg je nou dat je buren dus gewoon op je kinderen moeten passen als gunst wanneer jij een avondje uit bent?
Ja dit doen wij ook! Dit is zo fijn. Of ze logeren daar dan, zijn ook vriendjes en vriendinnetjes van elkaar. Wij rouleren met 3 gezinnen gewoon met kinderen zodat er altijd wel 1 stel ergens heen kan gaan.
Ik vond het hele oppasgebeuren altijd heel ingewikkeld, want ik heb echt moeite met ‘vreemden’ in huis; mijn kinderen zijn ook best eenkennig ( komt ook door ons hoor), en inderdaad wat betaal je dan? Ik zou het zo erg vinden als ik die gierigaard ben
@Willy hahaha doet me denken aan dat ik bij ons vorige huis best met regelmaat paste op de katten van de buren. Dagelijks eten geven, kattenbak verschonen etc. Die beesten waren compleet gestoord en maakten zo’n zooi van vooral de kattenbak ( overal door huis lag grind) of braakballen. Ik had er best veel werk van. Ik heb toen ook aangegeven dat voor de volgende vakantie ik de taak wel wilde verdelen met iemand anders. Daarna gingen we trouwens verhuizen, maar ik zou liever 4 uur op de bank ergens chips eten voor niks dan dit nog een keer onbetaald moeten doen
Ja deze krengen poepen en plassen ook altijd naast de bak als wij oppassen. Mijn kinderen zijn tenminste zindelijk of dragen een luier.
nee
Vaak vragen ze wel meer bij meer kinderen. Logisch ook wel, vind 1 kleuter op bed leggen anders dan een dreumes kleuter en 7-jarige.
Ik vind zelf 3 kinderen op bed leggen ook aanpoten en vindt mezelf meer waard dan 4€ per uur op dat moment
Heeft iemand ervaring en tips met peuters die weigeren hun haar te knippen? Onze peuter (jongen, ruim 3 jaar) heeft veel haar, dat snel groeit en al gauw in in zijn ogen hangt en in de zomer warm wordt op zijn bolletje.
Haar knippen is nooit echt goed gegaan, we hebben door de jaren heen wel wat succesjes gehad, maar nu niet meer. We hebben een vaste kapster, die 1x in de 4 a 5 weken bij ons thuis komt. Hij kent haar, weet van tevoren dat ze komt, benoemt ook dat ze zijn haar gaat knippen en gaat zitten met zijn filmpje, maar puntje bij paaltje zie ik hem veranderen. Hij is bang, sluit zich helemaal af, hij spreekt geen woord meer en huilt overstuur en sinds de laatste keer rent hij letterlijk weg. We proberen te benoemen dat het niet spannend is, dat de kapper hem geen pijn gaat doen, er geen tondeuse is, maar klein schaartje etc maar het lijkt opdat moment gewoon niet binnen te komen. Door de jaren heen hebben we van alles geprobeerd, consistent er naar toe gaan, even paar maandjes niet meer knippen, thuis en in een kapsalon, in een speciale kapsalon voor kinderen, alleen met papa, of alleen met mama, zonder ons in de ruimte, met opa en oma erbij die hem afleid, filmpjes, snoepjes etc, maar alles wat we de laatste tijd hadden gewonnen aan vertrouwen met knippen is helemaal weg en het doet me veel hem zo te zien. Ik weet ook even niet hoe verder, de kapper zegt ook geen enkel kind te kennen die zo bang is, dan denk ik ook van doen wij iets fout?