Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Gelukskoekjes gebakken met daarin een briefje dat ik zwanger was.

5 likes

Dit is PRECIES wat onze moeders zeggen. Zo irritant.

En bedankt!

3 likes

Wij hebben dit kraslot gegeven

3 likes

Gefeliciteerd!

Ik vond ook bijna alles stom haha, vooral van die vragen als “dit at mama in week …”

Ik vond deze wel fijn, iets meer houvast dan een helemaal blanco boekje maar wel mooi, ook wel wat ruimte om bijv echo’s of wat foto’s in te plakken
https://www.bol.com/nl/p/passion-journal-baby/9200000091136101?referrer=socialshare_pdp_androidapp

2 likes

Wij gaven een fles wijn met persoonlijk etiket! De opa’s en oma’s hebben ‘m na de geboorte samen geproost en op gedronken.

3 likes

Een doosje cupcakes meegenomen met muisjes erop en in de deksel de uitgerekende datum.

3 likes

Dit stelt mij ook wel gerust. Mijn dochter is ook ruim 3 en ze weet prima dat ze op het potje moet, maar ze vindt een luier gewoon makkelijker. Dan zegt ze ook ‘mama ik heb gepoept, moet eigenlijk op het potje hè?’
Zonder luier laten rondlopen heeft ook geen zin want ze doet het dan gewoon ergens op de grond. Stickers hebben we en die vindt ze heel leuk, dan doet ze alsof ze plast op het potje zodat ze een sticker krijgt… Echt poepen en plassen op het potje heeft ze wel een enkele keer gedaan. Eigenlijk ging het van de zomer beter. De opvang zegt ook dat het vanzelf komt en ook dat het ermee te maken kan hebben dat ik zwanger ben en dat ze dat heel spannend vindt. Dus hopen maar dat het idd uit zichzelf een keer komt.

3 likes

Ja de opvang hier doet er ook heel chill over!

1 like

Hier ook. In de zomer was mijn zoontje nagenoeg zindelijk en kon hij zonder luier de hele dag… sinds hij naar school gaat in september (hier gaan kindjes met 2,5 naar school) wilt hij absoluut niet meer op het potje :frowning: in de klas hebben ze een wc’tje maar ook daar heeft hij weinig interesse in… nu rent hij zelfs weg als ik zijn pamper wil verschonen …

3 likes

Omg ik ben zo een keer onbedoeld er achter gekomen dat iemand zwanger was. Mijn buren vroegen of ik een doos gebak die bezorgd werd in ontvangst wilde nemen en bij hun thuis in de koelkast zetten. Bezorging was verlaat en ze moesten echt weg oid. Prima, maar de deksel was doorzichtig dus ik zag allemaal cupcakes met muisjes en wist zo eerder dan hun ouders dat ze een kindje verwachten :smiling_face_with_tear: gelukkig konden we er allebei om lachen

4 likes

Wat zijn jullie tips wat betreft obstipatie tijdens zwangerschap? Ik kan denk ik echt 1 keer per week naar de wc en lig nu al 2 nachten niet lekker te slapen want buikpijn…

Vezels eten weet ik, maar wat kan ik nog meer proberen?

1 like

Gedroogde vijgen/pruimen werken bij mij vaak wel goed.

Magnesiumoxide!

De dokter bellen voor zakjes psylliumvezels.

1 like

Ooh ik had hier ook zo’n erge last van. Huisarts bellen voor zakjes movicolon, en dan 2 elke ochtend innemen!

2 likes

Ja dit! Gebruik het nu in kraamtijd nog steeds. En alert zijn op aambeien.

1 like

Veel drinken en kiwi’s & pruimen eten helpt heel erg bij mij. Ik eet nu standaard bij het ontbijt 2 pruimen en in de middag 1 kiwi en nu kan ik elke dag weer. Voorheen was het ook echt een drama sinds de zwangerschap.

2 likes

Naast de andere tips: Roosvicee laxo/pruim of pruimen eten

1 like

Hoe waren jullie cyclussen na de bevalling? Ik werd na 3 maanden voor het eerst ongesteld en zit momenteel gewoon weer op een 60+ durende cyclus. En ik merk dat ik me er een beetje zorgen over maak.

1 like

Geef je borstvoeding? Ik werd na 2mnd weer ongesteld en toen pas weer met 8 ofzo…

1 like