Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Jus d’orange met een lepel olijfolie erdoor (klinkt heel smerig maar proef je niet), lijnzaad door je muesli/pap/salade. En anders toch de huisarts bellen voor een hulpmiddel

1 like

Ja dit had ik ook bij mijn eerste kindje!

Nee nooit gedaan ook. Kan de verklaring niet helemaal vinfrn.

Ah fijn al deze tips. Sowieso ga ik de pruimen (:nauseated_face:) en kiwi’s proberen. En lijnzaad!

En anders idd toch maar de huisarts bellen want dit is niks…

Psysillium vezels. Gewoon van het Kruidvat. Mega goor maar heeft mij echt die maanden doorgeholpen. Gewoon doen en niet blijven klooien met fruit of volkorenbrood. Tegen die hormonen kun je niet eten.

4 likes

2 peren per dag werkte voor mij megagoed (naast havermout en pruimen). Er zitten relatief heel veel vezels in peer.

Ik vond die psylliumvezels maar lastig. Ik moest er zoveel naast drinken dat ik daar weer misselijk van werd.

2 likes

Dit helpt heel goed ja, is wel hoor ranzig qua structuur vond ik (je water of yoghurt wordt een beetje slijmerig?).

2 likes

Als je pruimen niet lust, misschien dadels? En slik je toevallig extra ijzertabletten? Want bij mij ontstond het probleem daardoor en kon ik kiwi’s eten wat ik wilde, maar het hielp allemaal niet.

1 like

Of een knijpfruit van ellas kitchen die paarse met pruim (gaf ik aan de kinderen als ze er last van hadden) evt door de yoghurt.

4 likes

@Chicago als je dit wilt proberen kun je ook die potjes van AH nemen, volgens mij is dat precies hetzelfde, alleen de helft vd prijs.
Het werkt idd heel goed bij kindjes, maar misschien ook bij volwassenen, dat weet ik niet :grimacing:

2 likes

Oh dit klinkt zo heftig. Ik zit elke ochtend al met moeite mn ontbijt weg te werken. Denk echt dat ik hiervan moet kokhalzen. Maar goed, als de andere dingen niet gaan werken dan is dit mn laatste redmiddel haha

1 like

O vond 't allemaal wel meevallen, ik had iets met een citrusachtige smaak, gewoon snel opdrinken dan was 't prima te doen.

Mengen met sinaasappelsap met pulp en in één keer opdrinken (niet laten staan!!). Dan proef je er niks van (vind het met water net vloeibaar karton), en qua structuur is het dan extra vezelig sinaasappelsap, wat te doen is.

3 likes

Als je meer vezels gaat eten, ook echt meer drinken.

9 likes

Een tip die perfect bij jouw naam past :smiley:

1 like

Ik vind al die vezeldrankjes niet te hakken, lactulosestroop van de drogist heeft hetzelfde werkingsmechanisme als alle pruimendingen, maar dan geconcentreerder, kun je gewoon door je ranja gieten.

1 like

Ik heb lactulosestroop, kreeg dat aangeraden van de verloskundige, maar vind het echt niet fijn :sweat_smile: de bijwerkingen zijn niet echt chill

Ik ben nu 6 weken geleden bevallen en vorige gestart met de minipil, en nu ongesteld? Was juist begonnen zodat dat zou uitblijven, want de vorige keer gooide dat de hele borstvoeding in de war. Nu ook weer onrustige baby die niet genoeg lijkt te hebben. Flauw… had nog best even mogen uitblijven :rage:

Waarschijnlijk niet wat je wilt horen maar dit komt vaak voor bij de minipil, vertelde de verloskkundige mij. Ik heb bij mijn tweede daarom maar een mirena genomen. Hopelijk voor jou is het eenmalig.

2 likes

Ik heb dit ook gedaan 5 weken na de bevalling. Wilde weer aan de pil en de minipil zou het best samen gaan met borstvoeding. Had elke 5 weken minimaal 3 keer een aantal dagen een bloeding. Mij werd toen verteld dat dit bij de minipil kan horen. Ben toen al snel overgegaan op de gewone pil die blijkbaar ook als second best gewoon samen kan met borstvoeding. Merkte niet heel veel aan de borstvoeding omdat ik toen inmiddels aan het afbouwen was, maar kon de bloedingen iig weer regelen door wel of geen stopweek te nemen.

2 likes