Ah bedankt!! Ik gooi er nog een powernap in
Decathlon is ook een goede optie!
Villervala, er staan veel goede fleecevesten in deze maat op Vinted.
Heeft iemand het Engel Natur pak? En valt die vergelijkbaar met de jasjes?
Ik heb er een gezien (maat 74-80). M’n dochter draagt nu nog het jasje in 62-68 en zit echt nog prima, en ruim genoeg. Dus twijfel of het 74-80 pak dan niet veel te ruim is voor de herfst-winter. Maar durf het pak ook niet zo goed in 62-68 te kopen omdat ik het dan zonde vindt als ze er snel uitgegroeid is.
Ze draagt nu kledingmaat 68 trouwens.
Ze vallen inderdaad ook grootst, maar je kan de benen en armen ook gewoon
oprollen en er dan lekker lang mee kunnen doen.
Ik zou wel 74-80 nemen. Wat @zonderslaap ook zegt: je kan ze makkelijk oprollen.
En met zo’n pak wil je niet dat het te krap zit bij het kruis of de schouders. En straks met wat dikkere kleding eronder heb je ook al wat meer ruimte nodig.
Het pak heeft ook handige flapjes bij de handen en voeten, die kan je ook beter omslaan als het allemaal nog een beetje lang is.
Wij hebben een luxeprobleem we hebben de afgelopen tijd een paar rondleidingen gehad op kdv’s en 2 daarvan sprongen er duidelijk uit.
Een wat verder weg, maar mooie en lichte ruimtes. Zit vast aan een grote speelhal dus daar mogen de kindjes onbeperkt naar binnen. Grote ruimtes binnen. Modern. Goed gevoel bij. Maar dus niet lopend te bereiken (5 min met de auto en andere kant op van het werk).
De andere kdv zit in de wijk, 5 minuten loopafstand. Kleinschalig en persoonlijk. Maar ook kleine ruimtes binnen, kleine tuin buiten. Geen direct licht van ramen dus niet heel sfeervol. Maar dus wel om de hoek en ons kindje zou dan waarschijnlijk met toekomstige kindjes van zijn basisschool/uit de wijk komen te zitten.
Mijn gevoel zegt de eerste maar praktisch gezien denk ik de tweede ik kan echt niettttt kiezen. En we kunnen dus bij allebei terecht!
Waarop gebaseerd hebben jullie uiteindelijk gekozen?
Sinds wij verhuisd zijn zit m’n gastouder totaal niet meer op de route. Ik fiets 10 minuten heen, letterlijk langs kantoor en dan dus weer terug. Ik vind dat echt best wel vervelend en verspilling van m’n tijd. We zaten er al een jaar toen we verhuisden dus ik ga er niet voor wisselen, maar ik zou dus niet voor extra reistijd kiezen als die ander ook gewoon leuk voelt. Maargoed ik houd ook wel echt van kleinschalig en persoonlijk.
Wij zaten ook te twijfelen tussen 2 creches. Eentje met een grote tuin, veel grote ruimtes, veel voorzieningen en op 2 minuten loopafstand van ons huis. Maar het voelde ook wat massaal.
De tweede creche zat op 5 a 10 min fietsafstand, kleinere ruimtes en een kleine binnentuin. We twijfelden daarom ook. Maar de tweede creche voelde voor ons wel persoonlijker en kleinschaliger. Ze gaven meer uitleg over hun visie, hoe ze de dagen indeelden met de kinderen. Mbt tuin: we kennen ouders die hun kinderen ook op deze creche hebben en die gaven aan dat de kinderen nog steeds genoeg plezier hadden in de tuin/veel werd georganiseerd aan activiteiten buiten. Uiteindelijk hebben die dingen de doorslag gegeven om voor de tweede creche te kiezen.
Ik zou voor dichtbij kiezen. Hebben jullie twee auto’s? In het begin kan je je baby niet fietsend vervoeren (of nouja miss bakfiets). En het kan best voorkomen dat je kindje eerder opgehaald moet worden vanwege ziekte. Dan is het echt superchill dat het op loopafstand is. Zolang het allebei liefdevol is, zal een baby, dreumes of peuter echt niet uitmaken of het groot en modern is. De zorg, aandacht, interactie en wat ze ondernemen is het belangrijkste
Ik zou altijd voor persoonlijk en kleinschalig gaan. En dat het dichtbij is, is ook makkelijker. Mooie ruimtes zijn leuk voor het oog maar je kindje vermaakt zich toch waarschijnlijk wel. Het ligt ook heel erg aan de pm’ers.
—
Mijn kindje is niet lekker. Hij vindt temperaturen (rectaal) vreselijk en een zetpil ook. Hij zat bijna tegen het plafond. Dus nu kijk ik naar een oorthermometer maar vind die best prijzig. Is dat wel accuraat en werkt dat beter? Zie ook wel voor me dat tempen als nog niet lukt😅
Wij hebben er een (voor mezelf gehaald in de kraamweek) en het werkt niet echt nauwkeurig. Vaak scheelt het tussen de twee oren 1 graad. Dus ik gebruik het meer om te bevestigen dat een kind/ikzelf koorts heeft. Maar als je echt twijfelt of je kind 41 heeft ofzo, zou ik toch rectaal meten. Mijn kinderen accepteren het wel veeeel makkelijker dan een gewone thermometer.
Tweede! Kleinschalig, persoonlijk, kindjes van de basisschool en dichterbij, dan zou ik het wel weten. Denk dat voor een kind een fijn gevoel ook belangrijker is dan een fijn gebouw… maar vooral de kindjes die ze kennen voor de basisschool lijkt me ook fijn voor hen.
Heb zelf ook een oorthermometer, nooit twee verschillende oren gemeten haha dus weet niet of die idd verschillen. Gebruik heb alleen bij mezelf en dat is heel fijn! Al wil de meting ook hiermee wel eens mislukken omdat je ‘m niet goed in je oor hebt. Dus met een tegenstribbelend kind moet het vast wel eens over, maar vinden ze vast minder vervelend dan rectaal (snap ik…). En je kan hem voor jezelf ook gebruiken, misschien rechtvaardigt dat de prijs?
Ik heb ook een oorthermometer gekocht, wel een dure met goede reviews maar wel tevreden over. Zeker sinds kind geen mini baby meer is ruil ik het gemak van via het oor temperaturen graag in voor iets nauwkeuriger meten rectaal. Als ie echt goed ziek is meet ik wel 6x per dag dus gemak is key. Ik heb de Braun IRT 6520
Nouja dat hoeft ook niet per se? In de buurt van ons kdv zitten een stuk of 6 basisscholen, en niemand van de vriendjes van mijn kind gaat naar onze voorkeur in die wijk. Nu hebben we sowieso een heel andere school gekozen verderop, maar ik vind dat niet zo belangrijk dat ze al kinderen kennen. In een dorp zal het wel anders zijn, maar daar zegt die post niks over.
Ons kdv zit op 10 minuten met de auto (ook met de fiets want stad) en ik vind het prima te doen. Er zit ook niks dichterbij. Ik zou alsnog voor die in de buurt gaan trouwens, maar als je echt die ander wil is dat niet het einde van de wereld.
Neem die dichtbij! Als de leidsters daar ook goed voelen. Kleinschalig, persoonlijk en dichtbij is perfect!
Tegenwoordig zijn oorthermometers wel betrouwbaar. Wij hebben er een van Braun. De HAP en in de zorg gebruiken ze die ook.
Wij gebruiken deze, Braun IRT 6520 ThermoScan 7 thermometer | bol
Die is accuraat. Het is gewoon belangrijk dat je hem goed in de gehoorgang steekt.
In het kinderziekenhuis waar ik werk houden we aan dat we vanaf 1 jaar een kind middels oorthermometer meten. Daarvoor nog rectaal.
Heeft er iemand tips voor luizen of neten te behandelen bij heel krullend haar? Ze is 2.5 en laat sowieso niet veel toe bij haar haar dus uitkammen lijkt mission impossible.