Ach, gaat het nu goed? Mag ik vragen wat ie wel had? Desnoods in een privébericht.
Ja wij ook! Vermoede KMA (nooit officieel vastgesteld).
Symptomen waren vooral heel veel huilen tijdens en na fles, krampen, eczeem. Ze was wel goed op gewicht en ze dronk haar flessen wel op. Ze gaf niet echt projectiel over, maar wel veel spugen naar ons idee.
Maar we mochten ondanks dat ze niet alle symptomen had toch al snel van het CB met Pepti testen en toen werd het direct beter (minder huilen, minder kramp, minder spugen, eczeem ging weg). Vanaf toen kregen we Pepti vergoed. Dat hielp bij ons voldoende. Ze was toen denk ik 1,5 maand?? Gelukkig hielp het CB dus wel goed mee.
Met ong 10 maanden nog een confrontatietest gedaan, toen leek ze er overheen gegroeid. Nu eet/drinkt ze alles (2,5 jaar is ze nu)
Je mag me we een PB sturen voor wat meer specifieke vragen hoor.
Ik zoek nog naar goede vakantietips voor de zomer.
Bijvoorbeeld een leuke camping of (apart)hotel die gericht zijn op kinderen maar toch niet te hysterisch zijn en wel mooi groen. Ons dochtertje heeft veel nood aan sociaal contact en speelkameraadjes dus een vakantiehuis of airbnb zien we minder zitten. We dachten aan Italië maar frankrijk of spanje kan ook.
Misschien is een van de campings van Home NL - Les Petites Perles wat voor je? Wij zijn afgelopen zomer bij Les Escaliers de la Combe geweest, was echt fantastisch!
@Kaasvlinder en @wiewatwaar bedankt voor jullie reactie! Goed om te weten dat ze er overheen kunnen groeien. Consultatiebureau vond koemelkallergie niet passend bij de symptomen maar de huisarts wel. Wij gaan nu met Pepti starten, hopelijk snel minder symptomen.
Zeker. En het is niet een afvinklijstje he. Één symptoom kan al genoeg zijn.
Wij zijn uiteindelijk via pepti op nutramigen uitgekomen. Je mag altijd een pb sturen.
Je zou eens naar huttopia campings kunnen kijken (voornamelijk Frankrijk), wij zaten er vorige zomer op een en dat voldoet wel aan al je eisen.
We zijn 2 jaar terug hier geweest, zonder kinderen, maar heb het onthouden voor wanneer we wel kinderen zouden hebben want het lijkt me ideaal om dan eens terug te gaan: Vakantiehuizen aan het Gardameer | Il Gabbiano Park Residence. Het ligt vlakbij het Gardameer, dus een leuke omgeving en het park was ook heel mooi en rustig, maar er is bijv. wel animatie aanwezig en de eigenaren zijn Nederlands.
Voet bij stuk houden. Hier was het cb ook niet overtuigd, maar werd het in de familie herkend. Na 2 maanden zelf pepti gekocht en binnen 3 dagen waren de symptomen grotendeels weg dat was hier vooral (verborgen) reflux, overstrekken, extreme uitslag. Gezien pepti super duur is uiteindelijk toch vergoed.
Met 6 maanden toch gewone voeding geprobeerd en het spugen en de uitslag kwam direct terug. Wel iets milder.
We willen graag in juni met onze drie kinderen (7, 5 en 3 jaar) naar een zonnige bestemming met het vliegtuig met een leuk kindvriendelijke accommodatie. Na avonden zoeken op internet zien wij door het bomen het bos niet meer, heeft iemand tips?
Wil je all inclusive/ half pension, kinder entertainment, appartement, hotel of meer een airbnb achtig onderkomen? Hoelang willen jullie ervoor vliegen?
Wat zouden jullie aanraden in de kinderwagen in april qua dekentjes/omslagdoek etc?
Onze vorige baby heeft hoogstens 4 keer een wandeling gemaakt (ze vond het verschrikkelijk) en ik ben helemaal vergeten wat we toen erin hadden. Ik heb ook geen enkele foto omdat het echt overleven was.
Ik had een dunner en dikker dekentje voor in de kinderwagen. In april/mei kan de temperatuur nog erg wisselen.
Eigenlijk zijn we daar ook blanco in… Liefst leuke zwembaden en een hotel/appartement. Ik gok max 6 uur vliegen omdat het maar voor een week is.
Waarom ga je niet naar een reisbureau?
Wij hadden zo’n wikkel deken van Jollein, baby is van eind feb maar zijn pas rond april veel naar buiten geweest. Toen hebben we die veel gebruikt!
Wij zijn toen onze dochter 2 was hierheen geweest. Dit vond ik echt een aanrader. Direct aan het strand, loopafstand van veel horeca en ik vind Kreta sowieso kindvriendelijk. Zwembadje is wel klein maar aan de overkant van de straat had je een openbaar zwembad dat door scholieren onderhouden werd en wat gratis toegankelijk was.
Voordelig op vakantie naar Theo Star Beach op Kreta | Corendon
En twee jaar geleden zijn we (toen dus met 3-jarige dochter en zoontje van 1,5) naar Mallorca geweest. Ook een erg mooi appartement, leuk zwembad, heel vriendelijk personeel en goede ligging.
cala d’or playa - Google Zoeken
Oehh dank voor je twee tips! Die laatste ziet er heel erg leuk uit!
Dit is toch het tips en aanraders topic? Plus, hoeveel mensen gaan tegenwoordig nog naar een reisbureau