Beetje late reactie, maar nog niet genoemd. Alles wat genoemd wordt qua eten en drinken kon ik niet verdragen ivm HG, ook de zakjes van de huisarts niet, maar toen ik met week 34 begon met de probiotica Orthiflor Start te nemen waren mijn obstipatieproblemen tgv de medicatie die ik al maanden nam opeens helemaal over!
Was jij dat die dit eerder gepost heeft? Wij hebben op aanraden van hier voor dit jaar geboekt, we zijn echt benieuwd!
Ja klopt! Heel leuk!!
Mijn dochter geeft het nu vaak aan als ze moet poepen. Ze zegt dan ‘poep poep poep’ en daarna is haar luier dus vol. Als ze moet plassen zegt ze niks. Nu twijfel ik of we al willen beginnen met haar zindelijk maken. Ze is bijna 1,5 en we gaan over een paar maanden backpacken in Zuid-Amerika, waar het misschien makkelijker lijkt als ze gewoon luiers draagt. Hebben jullie misschien advies?
Mijn dochter is net iets ouder en roept sinds kort vlak voor en/of na het poepen “poepa!”. Zo schattig haha. Maar had zelf eigenlijk niet het idee dat het per se al tijd is voor zindelijk maken. Ik wil wel binnenkort (als ze loopt) haar meer betrekken bij het naar de wc gaan van mezelf en haar op de wc zetten etc. Maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen!
Nadat mijn zoon dat begon te zeggen was hij pas twee jaar later zindelijk. Het is handig dat ze het zeggen maar ik zou er niet meteen mee aan de slag gaan. Ik vind luiers best chill eigenlijk en toen hij er echt aan toe was, was het binnen een paar dagen gelukt.
Oh misschien was ik wel te enthousiast dan haha. Ik vond dit al heel erg knap van haar, maar zal me er eens verder in verdiepen. Ik zat vooral met de twijfels rondom het backpacken en zindelijkheid en zag dat nog niet goed voor me. Thanks voor de reacties!
Mijn kind van 14 maanden zit weer in een moeilijke fase met slapen. Hij slaapt eigenlijk altijd goed, vanaf kleins af aan, maar ik twijfel nu nogal over zijn dutjes. Hij deed er nog 2 van altijd minimaal 1,5 uur, maar sinds 2 weken is 1 dutje (meestal de laatste) maar kort. Een half uurtje of 45 minuten. En 's nachts is hij ook onrustig. Vaak wakker en babbelt dan even, vooral het tweede deel van de nacht. Kou, honger en dorst kan ik wel uitsluiten als oorzaak daarvan, heb echt het idee dat het gewoon met ritme en vermoeidheid te maken heeft.
Gisteren op de opvang heeft hij zijn tweede dutje gewoon niet gedaan, en heeft hij na 11:30 's middags niet geslapen. De leidster zei dat hij wel gewoon rustig in bed gelegen had, maar met ogen open. Gisteravond was hij natuurlijk niet heel blij, maar vannacht slaapt hij ineens wel goed en rustig zonder gebabbel. Ook het in slaap vallen gisteravond ging beter en gemakkelijker dan de afgelopen weken. Eigenlijk weer zoals het altijd ging, namelijk dat hij na 15 minuutjes lekker ligt te slapen.
Bij Bureau van slaap lees ik dat 18 maanden echt pas gemiddeld is om naar 1 dutje te gaan, dus 14 maanden lijkt me zo vroeg? Maar te weinig slapen overdag zorgt ook weer voor onrustige nachten, dus ik vind het zo lastig inschatten. Als iemand er iets zinnigs over te zeggen heeft, graag!
Je kan gewoon op een vast moment het potje aanbieden. Mijn dochter doet sinds 1 jaar en 3 maanden 90% van de poepjes op het potje maar is nu, anderhalf jaar later, nog niet zindelijk.
We boden gewoon voor het slapen gaan altijd het potje aan en dan kwam er een poep. En zijn na een tijd daar sochtends ook het potje bij aan gaan bieden.
Een gemiddelde is niet voor niets een gemiddelde, die van mij ging rond de 12 maanden over naar 1 keer slapen overdag. Ik vond dat zelf overigens wel prettig, ik had de hele ochtend om dingen te doen en dan ging ze na de lunch naar bed. Ze sliep toen ook een stuk langer, vaak wel 3/3,5 uur.
Edit: er was wel eerst een (hele irritante) overgangsperiode, waarin ze steeds wisselend sliep, dat is heel vermoeiend omdat je wel steeds in de weer bent om ze naar bed te krijgen terwijl ze vaak niet meer gaan slapen.
Ik vind de overgangsmomenten 2-1 en 1-0 dutje beide vreselijk. Ze zijn er net te moe voor, maar wel extra dutten heeft weer gevolgen voor de nacht. Ze zijn er net niet en het is zo’n dun lijntje lijkt het. 33 minuten dutje is goed en 35 is ellende bij wijzen van
Gewoon proberen. Als het niks is, ga je weer terug naar je oude routine.
Waarom zou je haar dan niet op het potje/wc zetten? Ze hoeft niet gelijk zindelijk te worden maar vertrouwt worden met op de wc poepen is al een grote winst. Het scheelt jou ook een hoop zooi want met een papiertje ben je klaar. ;).
Wij zetten onze zoons al sinds ze kunnen zitten op de wc bij rode oogjes en kreunngeluiden. De oudste was met 1,5 ook echt poepzindelijk als in dat hij nooit meer in de luier poepte. Met 2,5 leerde hij ook het plassen.
Bij mijn eerste kreeg ik in die overgang het advies om hem ‘s ochtends dan maximaal 20 minuten/een half uurtje te laten slapen en ‘s middags dan wat langer (dat was meestal 2,5 uur). Toen we dat deden, ging het veel makkelijker en ging dat slapen er in de ochtend er redelijk snel en natuurlijk vanaf toen we zagen dat het steeds langer duurde voor hij moe werd. Volgens mij was hij iets van 15 maanden toen we dit deden.
Kind is vandaag 2 geworden 🥹 of nou ja officieel over een paar uur haha.
Maar heeft iemand nog dé lifehack om slingers op te hangen als je het nergens aan vast kunt knopen? Ik heb die slingers nou al tig keer opnieuw opgehangen en als zwangere is dat een hele workout
Zeker, magnetische haakjes van de action. Er zitten vaak hoekprofielen op je muren en daar klik je ze zo op.
https://www.action.com/nl-nl/p/3014731/werckmann-magnetische-haken/
Check dit filmpje
@Junebug85 dit werkte hier ook. 30-45 min laten slapen in de ochtend (soms al om 9u), ideaal moment voor jezelf om even rustig 1 kopje koffie te drinken haha. En dan rond 12/13u een langer dutje. Kan ook andersom natuurlijk, maar als je echt over bent op 1 dutje dan is na de lunch ook een handiger moment voor een lang slaapje dan in de ochtend.
Wij knopen ze vaak vast aan de haakjes van de gordijnen, plakken het met plakband op het raam/kozijn, knopen ze om de scharnieren van de deuren of om de lampen. Zo komen we meestal het hele huis wel door.
Wij hebben gewoon witte oogjes in het plafond geschroefd. We zijn met z’n vieren thuis dus vier keer per jaar slingers ophangen mag best makkelijk zijn. Je ziet het alleen als je het weet. Als je plafond een andere kleur heeft oogjes mee schilderen.
Ik heb hier een vraag over want het lijkt me echt goed om hier mee te oefenen maar wordt het niet een enorme bende? Ik bedoel het is heel zichtbaar bij m’n kind wanneer ze gaat poepen maar hoe weet ik of er niet al poep is en/of dat tijdens het uitkleden en luier uittrekken niet een enorme bende wordt?