Ik zie dat het hier over van 2 naar 1 slaapjes gaan gaat. Mijn kind is 13,5 maand oud en al sinds een paar weken nog maar 1 slaapje aan het doen. Ik krijg hem de tweede keer echt niet meer in slaap en dan is de middag dus veel te lang en is hij doodmoe aan het einde van de dag. We doen hem dan wel wat eerder naar bed (rond half 7).
Nu ben ik sinds een week maar het eerste slaapje later aan het proberen te laten beginnen zodat de middag niet te lang duurt. Dus rond half 12. Dit gaat wel oké alleen slaapt hij dus maar maximaal 1,5 uur, vaak nog wat korter. Het lijkt me dat dit echt te weinig is maarja als hij niet meer wil slapen dan weet ik ook niet wat ik zou kunnen doen haha.
En voor mij is ruim een uur op een dag ook weinig
Ik ben de hele dag met hem en dan is van 7 tot 7 uur met 1 uurtje tijd voor mezelf echt lang.
Snachts is hij trouwens ook nog meestal 1x wel wakker. Doorslapen doet hij maar 2 of 3x per week.
Je kunt toch even in de luier kijken zoals je normaal zou doen bij geur/poepsignalen? Wij doen ook vaak thuis een hemd aan ipv een romper of een open romper, zodat het uitkleden niet zo moeilijk is. En als je het in de wc/badkamer doet kun je eventuele ongelukjes ook makkelijk opruimen. Wat dat betreft is een luier of de gewone wc wel veeeel chiller dan een potje.
Hebben jullie tips voor een opberg bus/box voor melkpoeder? Ik heb de poedermelk van de Kruidvat maar dat zit niet in een pot. Zag de Philley voorbijkomen maar die krijgt veel slechte reviews.
Heb het nu in een bus van de Albert Heijn van voeding die ze eerst had maar weet ook niet hoelang ik die kan gebruiken
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-babyvoeding-bewaarbox/p/3825648?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_17297519889&gad_source=1&gbraid=0AAAAACnuMomAdbtSdbvKz2GNwCkGruMex&gclid=Cj0KCQiA-aK8BhCDARIsAL_-H9n2hySxyXQnFW-BHrRBKV1K-DCnsPLHuOFrGp0c6a3bCLbyO3vgq_IaAl_IEALw_wcB
Deze vond ik erg fijn. Zit ook een afstrijk hoekje in.
Nu we alleen nog pap gebruiken doe ik de pap gewoon in zo’n opbergdoos zoals deze en dan met een poedermelk schepje erin. Die bak neemt wat minder ruimte in.
Ah bedankt deze ziet er handig uit! Die ga ik halen.
@thisisme daar had ik ook aan gedacht maar ik mis dan dat afstrijk hoekje
Wij hadden ook een box van Kruidvat, hebben ze die niet meer?
Daar kon je dan die zak heel precies in vast maken, werkte top! Heeft ook een afstrijkhoekje ![]()
Deze:
Edit: sorry zie dat @Croky m ook al gedeeld had.
Hier had het langer leren slapen tijd nodig. Mijn dochter sliep ook al vroeg nog maar 1 keer en een 2e slaapje lukte niet meer. Ook niet met een slaapje van 20 minuten in de ochtend.
In het begin was het vaak een dutje van een uur in de middag. Nu een aantal maanden verder gaat het beter, tussen de 1 en half /2 en half uur. Nog steeds niet heel lang maar je kunt er weinig aan veranderen.
Ik ben op marktplaats aan het kijken voor een buggy die handig is voor vliegen. Hebben jullie naast de Joolz aer nog aanraders? Vind die tweedehands alsnog errrrrg prijzig.
Zie veel goedkope staan van Koelsta, Kikkaboo en Chico, maar ken ik zelf helemaal niet.
Wil je dat hij in de handbagage vak past?
Maxicosi lara2 is heel betaalbaar! (niet doen als je lang bent)
Cybex orfeo
Bugaboo butterfly
Dubatti smart
Wij hebben een koelstra paraplubuggy voor 2 tientjes van de koningsdagmarkt, geen luxe snufjes, maar rijdt prima en volstrekt onverwoestbaar. En hij kan helemaal plat met een grote kap, dus voor dutjes in de buggy vind ik dat ook chill.
Volgens mij mag je bijna nooit zo’n kleine buggy daadwerkelijk mee naar binnen in het vliegtuig nemen, dus daar zou ik persoonlijk niet op selecteren.
Ja dit is misschien nog het beste idee maar we wonen hier een jaar hebben het plafond net laten stucen en spuiten dus dat doet wel erg veel pijn haha.
@Kryptonite zo deed ik het ook in ons vorige huis maar dat is in ons nieuwe huis niet echt een optie, dan hangt er niks in het midden.
@AutumnStorm handig, maar hier is in principe niks waar dat op zou blijven hangen helaas.
Ik heb nu ducktape gebruikt HAHA (op de muren niet op het plafond), met de kans dat we alle verf meenemen, I know ![]()
![]()
———————
Ik had maternity jeans afgeschaft omdat het me gewoon níet staat. Ik heb korte benen dus met zo’n band en lage knoop is echt geen gezicht. Ook niet met lange trui erover want mn verhoudingen zijn dan echt zo raar. Heeft iemand nog dé tip voor fijne zwangerschapsjeans? En dan het liefst geen skinny en wellicht met elastiek aan de zijkant ipv zo’n band? Laatste poging 🫠
Heb hem zelf niet geprobeerd, maar als ik nog zwanger was had ik hem besteld want vond hem bij Bonnie heel mooi staan.
Wij gebruiken altijd dit voor slingers:
Wel beetje voorzichtig mee zijn ivm stucwerk maar dan zie je er niks van en zijn makkelijk op te hangen
Ik heb een quinny gehad, je hebt een variant waar ook een ligstand bij zit en eentje die meer rechtop is. Vaak best goedkoop te krijgen op mp en makkelijk op te vouwen, maar hij is alleen niet supercomfortabel als je bijvoorbeeld naar een stad met veel kleine keitjes gaat, door de kleine wielen.
Ja deze zag ik ook! Denk dat ik die ga proberen, thanks voor de reminder.
En @Sneakers wat een uitvinding en precies wat ik zocht jeeeej ![]()
Top! En nog gefeliciteerd met je kind natuurlijk ![]()
![]()
Nee, niet als handbagage hoor! Maar wel compact voor reizen/vakantie @JustinBieber
@Meja thanks!
Een collega van mij heeft een Hamilton en tevreden over. Ik weet alleen niet precies welke. En bij Babydump was één van de verkoopmedewerksters heel erg te spreken over een buggy van Qute.
Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor de Joolz aer. Duur maar wel erg blij mee.
Heb de Koelstra gen. Heel blij mee. Ik vind zo’n compacte buggy 100x fijner dan een paraplu omdat je ze ook met 1 hand kan besturen.