Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Hier ook, en in groep 1 en 2 krijgen ze ook een Borre boekje. Uiteraard met opties om een abonnement af te sluiten. Maar dit regel je verder wel zelf.

Met ING-rentepunten krijg je wel korting op een bobo-abonnement zag ik laatst. Tip voor als je familie ING heeft wellicht :smiley:

6 likes

Iemand tips voor rvs fruitbakjes die mijn 4 en 7 jarige makkelijk open kunnen maken op school? Mijn plastic bakjes van Mepal smaken naar zeepsop door de vaatwasser. Hopelijk gaat dat beter met rvs…

1 like

Hema!

3 likes

Wat een leuk idee! Ik ga het onthouden, maar ook eerst even afwachten wat hij straks op school aangeboden krijgt.

1 like

Hoe houden jullie de gezinsplanning bij? Bv. wie wanneer thuis is/kind ophaalt/eventueel wie wat kookt…? Een familieplanner aan de muur ? (welke?), gedeelde agenda, whiteboard…?

Wij zijn hier zo chaotisch in, en ik wil er nu echt structuur in brengen

Wij hebben een jaarkalender (een gewone met maand per bladzijde) en een los briefje met wie wanneer wat kookt. We hebben ook afgesproken wie wanneer kind naar de opvang brengt if ophaalt, met kind naar hobby of sport gaat etc. Vooral die vaste afspraken over wie haar altijd ophaalt op maandag bijv hebben bij ons geholpen voor wat rust en regelmaat.

Edit: en in het weekend even de aankomende week doornemen als er extra dingen zijn.

3 likes

Wij gebruiken de app Timetree en gebruiken dan een aparte kleur voor dingen die ik gepland geb, die man gepland heeft en voor gezinsactiviteiten. Kind is 2 dus heeft nog geen eigen afspraken maar hij zou ook een eigen kleur krijgen denk ik.

1 like

Ik heb een whiteboard geprobeerd, maar daar werd nooit op gekeken en vond ik onhandig qua aanpassen of alvast voor volgende maanden iets opschrijven. Jaarkalender, gedeelde agenda maar het werkte allemaal niet echt. Wij gebruiken nu de app Cozi, beetje zoals @Tostibrood zegt.
Dat werkt wel echt goed nu. Ook omdat je wekelijks een overzicht krijgt van die week in je mail.

3 likes

Wij zijn op zoek naar een cosleeper, maar we hebben er nog geen gevonden die past bij onze slaapkamer. Ons matras is hoog, 70cm, maar ik vind alleen maar cosleepers die tot 55 cm gaan. Daarnaast is de ruimte tussen kast en bed maar 53 cm en ook de poten van de cosleeper moeten dus max 53 cm breed zijn…

Iemand die toevallig een smalle en hoge cosleeper heeft gevonden? In de prenatal hebben we ze allemaal opgemeten maar niets gevonden. We hebben nu een wiegje maar de baby heeft behoefte aan meer contact ‘s nachts en ik kan er niet zo goed bij door de spijlen.

Edit: Eventueel kunnen we de kast verplaatsen (liever niet) maar dan hebben we dus alsnog een hoge cosleeper nodig, dus tips daarover zijn ook welkom.

1 like

Ik weet niet precies hoe breed ie is maar de snuzpod 4 komt wel tot 70 cm hoog. 73 cm volgens google.

Edit: op google staat 49 cm breed.

1 like

Wat @RupiKaur ook zegt, ik had precies hetzelfde probleem en de Snuzpod gebruikt.

1 like

Ja wij hebben ook die zoektocht gehad en de snuzpod studio. Bevalt erg goed!

Super; dank jullie wel! Online vond ik alleen de Troll cosleeper, inclusief een veiligheidswaarschuwing :sweat_smile:

De bednest misschien? Wij hebben ook een erg hoog bed en die paste goed (en ik vond m superfijn, gaan hem nu voor de tweede weer gebruiken). Weet niet hoe die qua breedte is alleen.

Ik denk ook dat de bednest past! Zijn wij heel erg blij mee👏🏻

Klossen onder de co sleeper? Dat hebben wij geprobeerd toen het bedje schuiner moest. Werkte prima.

Ja eens met de bednest tips! Wij hebben die ook gebruikt bij een hoog bed, echt heel erg fijn ding. En 44 cm breed (Ook te huren als je niet wil kopen)

Nadeel van een smalle cosleeper vond ik wel dat toen ze met haar armen wijd ging slapen de hele tijd met haar handjes tegen de zijkant aan kwam, daar werd ik dan weer wakker van haha. Maar hier tot 5 maanden gebruikt!

1 like

Ik heb er een overgenomen, volgens mij is het de novi co-sleeper. Die kan tot 73 centimer hoogte.

Edit: 50cm breed

Deze van Petite Amelie zou dan ook een optie zijn.

Vast iemand met een tip. Dochter wordt 4 in april en gaat dus naar groep 1 maar… ze is nog niet volledig zindelijk. Sinds de kerstvakantie gaat het plassen op de wc echt opeens heel goed maar ze heeft nog wel eens een klein ongelukje. Ook niet zo gek als het net steeds beter gaat. Poepen wil ze nog niet… juf van de peuter zei vandaag opeens best streng dat we toch wel meer druk erop moeten zetten. Dit kan écht niet op de basisschool zei ze. Ik stress hem wel wat. We zijn echt vorig jaar al begonnen met oefenen maar ze wilde echt niet. Nu gaat het steeds beter, maar blegh. Iemand een gouden tip? Stickervel al geprobeerd, cadeautjes al geprobeerd, potje en wc verkleiner gaan nu wel goed (steeds beter) maar ja… wat te doen?