Het gaat al veel beter en april duurt nog even toch? Zou zomaar over twee weken ineens heel goed kunnen gaan. Ik zou het nog even rustig aankijken denk ik
Nou dat. Ik vind dat dus ook. Ze heeft in nog geen maand tijd zulke grote stappen gemaakt. Maar de peuterjuf was vandaag opeens zo direct en ook wel wat negatief. Ben er gewoon wat van geschrokken. Straks ook vakantie, dus meer tijd om goed met haar er even extra op te letten.
Filikid voldoet ook aan je eisen. Bodemplaat is 65cm hoog, met matrasje van 5cm zou je dan op 70 uitkomen.
(47 breed)
Moet je wel de Plus versie nemen. Wij hebben de normale, die kan tot 61cm. Wieltjes vond ik trouwens ook top!
Heeft iemand tips voor keelpijn bij een 6 jarige? Paracetamol helpt niet voldoende, ijsblokje in drinken en waterijsje ook maar tijdelijk. Is er een dranken zonder hele smerige smaak wat zou kunnen helpen?
Misschien niet de ervaring waar je op zit te wachten, maar hier zijn ze inderdaad ook best streng. Kinderen moeten bij ongelukjes opgehaald worden van school omdat zij geen tijd hebben om dat te fixen…
Ik denk vooral aan honing eigenlijk. Een theelepeltje honing of honing in wat slappe thee. Het liefst dan wel geen suikerwater maar echte (lokale) honing, maar dat moet je dan ook maar net hebben staan.
Laat je niet gek maken door die juf. Ik zou even bij het consultatiebureau om tips vragen. Zelf heb ik ook eens een zindelijksheidsbox besteld nadat we al 300 dingen geprobeerd hadden.
Mijn kind ging dus niet poepzindelijk naar de basisschool. In de praktijk viel het mee, ik ben 1 of 2 keer door de juf gebeld dat hij een ongelukje had gehad. Verder hield hij het vooral op tot thuis of was het een klein ongelukje waar hij de dag mee door kon.
M’n dochter draagt onder haar skibroek/jas ook thermokleding en pulli’s, vergelijkbaar wat ik zelf ook aanheb met skiën. O.a. bij decathlon, Lidl en scapino gescoord.
Zelf geen ervaring mee maar wel met mijn nichtje, was hetzelfde verhaal, haar basisschool ging hier inderdaad wel echt streng mee om. Een plas ongelukje was niet zo erg, reserve kleding aan en door, maar poepen was wel echt een probleem. Een van de ouders werd dan gebeld en moest dan ook wel echt asap komen.
Uiteindelijk was het zo heftig dat ze haar pas later op de dag naar school brachten ( dus na een uur of half 10) omdat ze wisten dat ze kort na haar ontbijT zou moeten poepen. Ze zijn daarna naar een soort poep/ plas coach geweest en tegen de tijd dat ze 5 was was het wel allemaal opgelost.
Wat ik om mij heen hoor is het wel heel wisselend met hoe school hiermee om gaat.
Lekker goedkoop van de Hema (hebben vaak 1+1 gratis), Decathlon of Vinted.
——
Iets heel anders, ben even benieuwd. Hoe gezond is de school van jullie kinderen wat betreft de broodtrommel en snacks en drinken?
- Mijn kind mag qua drinken alleen water mee
- Mijn kind mag qua drinken limonade/pakje drinken/iets anders dan alleen water mee
- Mijn kind mag iets van koek mee
- Mijn kind mag geen koek
- Mijn kind zit nog niet op de basisschool
0 stemmers
Ik denk dat ze bedoelt of ze ‘regels’ hebben. Er zijn veel scholen die niet willen dat je koek/speciale broodjes/limonade etc mee geeft.
Niet elke ouders is uit zichzelf gericht op fruit/groente en weet van het bestaan of heeft de mogelijkheden olijven/gevriesdroogd fruit/dadels te kopen.
edi: dat bedoel ik niet lullig naar jou maar er zijn veel mensen die die kennis/financiele mogelijkheden niet hebben of uitgaan van wat zij vroeger kregen
Ja, je geeft het zelf mee, maar de meeste scholen hebben daar wel regels voor. Op veel scholen mag je voor de kleine pauze alleen groente of fruit meegeven en zou zo’n dadelreepje of knijpfruitje dus niet mogen.
Toen ze nog het overblijf bedrijf hadden was het vrij streng. Maar nu ze continu rooster hebben doet school het zelf en mag, aldus mijn kinderen (4-6) alles. Want ze zijn er zelf not amused over dat zij het niet krijgen. Is elke week wel een keer strijd.
Want ja, zij krijgen water en kennelijk zijn er veel kinderen met pakjes sap. En ze krijgen fruit mee, maar er zijn ook veel kinderen die helemaal geen fruit krijgen op de dag maar een eierkoek of van die prins minister koekjes oid.
Met lunch krijgen sommige kinderen voorverpakte mini croissantjes en ik heb ook boterhammen met vloeibare marshmallow gehoord ?!
En dat zal ongetwijfeld deels ook financieel zijn, want een boterham met kaas of kipfilet is ook echt prijzig vergeleken met een lik chocopasta…
we kregen rond november een bericht van de juf op parro of ouders wilden opletten met de hoeveelheid snoep en koek want sommige kinderen konden een Eiffeltoren bouwen van wat er in hun trommel zat
Bij ons mag dat inderdaad niet!
Het beleid van de school hier is ma/di mag het in de kleine pauze ook een koekje zijn, op woe/do/vrij moet het groente of fruit zijn.
Qua drinken is er voor zover ik weet geen beleid.
Traktatiebeleid begint nu te komen. Daar worden ook voorbeelden bij gegeven wat dan geschikte, gezonde traktaties kunnen zijn.
@AutumnStorm dat snap ik heel goed. Daar ben ik het ook zeker niet mee oneens.
@itakepictures vanochtend sprak ik de andere juf even en die vond juist dat het steeds beter ging. Dat het echt wel de goede kant op ging en dat we vooral zo door moesten gaan. Ze had een veel positievere benadering, ook naar mijn dochter.
@Uprooted oef, ik hoop dat dat ons bespaard blijft. We hebben nog even, dus we gaan ons best gewoon doen.
Woensdag is hier gezonde koekdag Ben nog steeds zoekende wat dat dan in hemelsnaam moge zijn.
De andere dagen mag er alleen fruit en groente mee voor de kleine pauze.
Ontbijtkoek zonder suiker? Echt geeeeeen idee verder wat gezonde koek is haha
Ik dacht dat het vrij vanzelfsprekend was om je kind gezonde dingen mee te geven naar school maar ben de laatste jaren wel gaan beseffen dat dat echt vanuit mijn bubbel gedacht is en het helemaal niet vanzelfsprekend is voor veel ouders. Voor corona hadden ze op de school van mijn kids ook schoolfruit, maar dat is er helaas niet meer
Hahahah Jezus oké gecorrigeerd je hebt helemaal gelijk