Je mag het babybedje wel reserveren tot 2 jaar zodat je de stoelen met extra beenruimte krijgt. Ik vond dat ook nadelen hebben (spullen niet bij de hand tijdens stijgen en landen, hele tijd aanloop en gedempt licht ivm de wcās) maar je hebt wel veel extra beenruimte waar je kindje kan spelen en je kan evt op de grond een bedje maken van wat extra dekens en kussens. Op de heenweg waren er jongere kinderen en kregen we de stoel niet. Op de terugweg was ze het enige kind en kregen we die automatisch aangeboden.
Ik was behoorlijk zenuwachtig voor de vlucht maar het ging eigenlijk super goed. Mijn kind was 18 maanden en had voldoende aan veel verschillende snacks, nieuwe drinkbeker met rietje vond ze super interessant, herbruikbare stickers en verder de veiligheidsinstructie en stoelriem. De rest van het speelgoed is niet aangeraakt. Af en toe eventjes rondlopen, al dan niet in draagzak. Deze vlucht was iets van 14-16 uur en ze heeft zeker de helft geslapen (zowel heen als terug een nachtvlucht).
11 maanden is natuurlijk weer een stuk jonger dus heb niet specifiek speelgoedtips voor een lange vlucht. Ik denk in ieder geval dat veel verschillende snacks die ook langer duren (rozijnen, doosje dadeltjes, gepofte spelt) goed entertainment is en zou een draagzak meenemen.
Edit - ik stopte haar in een slaapzak voor het slapen en dat was top! Kan toch snel afkoelen in het vliegtuig en een slaapzak is ook een slaapassociatie. Als je wasbare zwemluiers hebt (of wasbare luiers gebruikt dan een overbroekje): doe dat over je wegwerp luier heen in het vliegtuig. Dat voorkomt spuitluiers en lekkage. Beter voorkomen dan genezen in een vliegtuig