In zijn wipstoel erbij in de badkamer. Hadden zo’n babybjorn waar hij niet zelf uit kon klimmen. En dan 1 of 2 speeltjes voor hem binnen handbereik.
Ik snap het hele dilemma eigenlijk niet (en zal aan mij liggen aangezien iedereen hier manieren voor heeft). Ik douche 's avonds in alle rust in mn eentje of 's ochtends met mijn kind of 's ochtends en mijn man let op m’n kind. Net wat uit komt. En jezelf klaar maken… Kind zit ergens op de bovenverdieping met speelgoed of is aan het rondscharrelen in de 10 minuten die ik nodig heb om me aan te kleden en mezelf toonbaar te maken. Uiteraard met traphekjes dicht.
Je kan toch ook zonder te douchen naar buiten voor 10 uur s ochtends? Douche je alsnog als je kind in bed ligt of… niet?
Hier hetzelfde. Douche als ze slaapt of als mijn vriend thuis is. Mezelf aankleden en klaar maken doe ik terwijl ze aan het spelen is op de bovenverdieping. Heb boven bewust ander speelgoed dan beneden, dan blijft het ook interessant.
Ik weet niet hoe laat je kind wakker wordt, maar ik douche doordeweeks altijd voordat mijn kinderen wakker zijn. Die moet ik altijd wakker maken op school/werkdagen. In het weekend douche ik om en om met mijn man. Toen mijn kinderen jonger waren zette ik ze vaak in hun wipstoeltje in de badkamer erbij of liet ik ze gewoon even in hun ledikantje spelen en later in hun kamertje terwijl ik snel ging douchen.
Voor sommigen is dit misschien niet haalbaar en vinden het prettig om ‘s ochtends te douchen?
Ik had het geluk dat m’n vriend pas om 09:30 naar zijn werk hoefde maar hij had de pech dat ik eerder om 06:15 van huis moest en hij dus altijd alleen met onze dochter was terwijl hij zich klaar maakte voor z’n werk.
Sommigen hebben ook gewoon geluk met een makkelijk kindje dat je alleen kan zetten met speelgoed; anderen hebben een kind die dit niet wil.
Meestal is mijn vriend er ook, dus als ik douche zijn de kinderen bij hem. Als hij er niet is, dan spelen ze gewoon op die verdieping en douche ik met de badkamerdeur open. En eigenlijk 9 van de 10x wordt er in de badkamer gespeeld . Een enkele keer met speelgoed in de ledikant gezet.
Thanks voor de reacties! In zijn bedje of in bad zonder water zetten zijn best goeie opties, had ik nog niet over nagedacht. Dat ga ik zeker proberen. 's Avonds douchen vind ik niet fijn, omdat ik 's avonds ongeveer het enige uurtje me-time op een dag heb dus als ik daarin dan ook nog moet douchen houd ik echt niks over. De traphekjes op de eerste verdieping komen er hoop ik ook snel dus dan heb ik daar ook weer wat meer opties. Ik doe altijd de ochtenden met ons kind dus vriend is of al naar werk of slaapt nog dus dat is helaas ook geen optie.
@Kryptonite Ja wat je zegt is denk ik ook echt zo, mijn kind zou 10/15 minuten (de tijd die ik nodig heb in de badkamer inclusief douchen) in een kinderstoel echt niet accepteren (en dan kun je denken ja pech dan huilt hij maar, maar daar wordt het voor niemand leuker op plus ik sta mega gestresst onder de douche wat ook niet de bedoeling is lijkt me). Maar zittend in een leeg bad met speelgoed dan denk ik weer wel.
Maar tot 10 uur opgesloten zitten in huis omdat je niet hebt gedoucht? Dan is het toch niet een dilemma maar een keuze. Moet ieder lekker zelf weten hoor maar ik lees vaak in dit soort dilemma’s dat je het jezelf ook heeeeeel moeilijk kan maken.
Volgens mij proberen jullie al super veel. Verstopte groente werkt hier ook het best. In pannenkoekjes of in smoothies (banaan, mango, spinazie/avocado en melk gaat er altijd wel in).
En zelf het goede voorbeeld geven. Vaak zetten we rauwkost neer bij het avondeten en snacken we er zelf ook van (ipv alleen bij peuter neerzetten en het zelf ook nauwelijks eten). Blijft een frustratie denk ik
Je chargeert het nu wel heel erg, ‘opgesloten zitten’ heb ik geloof ik nergens gezegd. Ja ik kan snel een legging en een trui en schoenen aanschieten en met mijn kind naar buiten gaan, natuurlijk, maar dan wil ik ook mijn lenzen in doen en water in mijn gezicht zodat ik me fris en klaar voor de dag voel, dat is mijn punt. En dan kan ik net zo goed direct even gaan douchen. Gaan we weer met de eindeloze disclaimers. Prima dat jij het dilemma niet herkent, fijn voor jou, maar ik ervaar het weer anders.
Ik ga ook niet zonder te douchen de deur uit vanwege extreem nachtelijk zweten. En dat is echt geen keuze want het lijkt me heel fijn om ‘s ochtends je bed uit te schieten en bijvoorbeeld een korte wandeling te doen met je kind. Maar dat is echt onmogelijk, voor mij maar ook zeker voor m’n medemens.
Maar hoezo moet je er zo een punt van maken. Iemand vraagt tips. Dan geef je die, of niet.
Als ik me doordeweeks ga opmaken enzo voor werk zet ik mijn kruipende baby in bed met wat speelgoed. Ze kan dan vaak wel 10-15 min lekker spelen voor ze onrustig wordt. Ik vind de badkamer zelf wat spannender sinds ze aan het optrekken is en de wipstoel is ze al te groot voor.
Daarvoor heb ik een box gekocht en best lang gebruikt. En dan zette ik meestal wel even iets op tv aan, want met alleen speelgoed kon ik mijn kind ook niet alleen laten. Meestal keek ze dan even tv en ging dan alsnog met het speelgoed spelen. Daarvoor zette ik haar in de schommelstoel in de badkamer, maar dat werd op een gegeven moment ook te veel gedoe.
Precies dit. Ik zou in jouw geval een ikea kinderstoel of bijv. een inklapbare kopen die je in de badkamer zet @Junebug85 Mijn badkamer is klein en niet babyproof genoeg om haar daar rond te laten scharrelen.
Oh ik lees nu dat je kindje dan gaat huilen. Als je een bad hebt is dat wel fijn!
Wat wij ook wel eens doen:
- wedstrijdje: wie kan het snelst 8 erwten opeten
- broccoli kapper: wie kan er een grappig kapsel bijten in de broccoli
Er is het boekje tafelklets waarin leuke ideeën staan om eten makkelijker te maken.
Als ik alleen ben met kind, kleed ik me om voordat ik hem uit bed haal en gooi ik na ontbijt in de keuken wat water in mn gezicht en onder m’n oksels en maak ik me op aan de eettafel. Hoef ik niet naar boven. Miss nog een idee…? Geldt wel voor dagen dat ik geen afspraken heb of naar kantoor hoef ofzo haha, douchen is toch het fijnste
Traphekje in de deuropening van haar slaapkamer, alle lades van de commode beveiligd en zo kan ze prima even in haar kamer spelen terwijl ik douche. En als ik me opmaak etc scharrelt ze wat rond in de badkamer.
Ik vind het wel grappig dat zoveel mensen zeggen dat hun kind gewoon in de badkamer scharrelt of in een kinderstoel blijft zitten. Het lievelingsspeelgoed van de mijne was de wc-borstel en ze lanceerden zich ook graag uit de kinderstoel als ik er niet naast zat.
Haha ja zo is mijn kind dus ook een beetje. Zijn favoriete bezigheid is dingen leeghalen en weer terug doen/zetten. Hij wil alles pakken en ontdekken en openmaken en in zijn mond en in zijn haar en overal doen. Hij zou in de badkamer alle handdoeken en potjes en flesjes uit de badkamer kastjes gaan halen. En ik vind het persoonlijk echt wat overdreven om ieder kastje en laatje in iedere ruimte in mijn huis te gaan childproofen.