Haha, ik had hetzelfde. Voelt voor mij als een andere wereld waarin ze lekker rondscharrelen. Ik krijg de bovenverdieping daar niet kindproof genoeg voor. Ik heb dan weer het geluk dat ze ‘laat’ genoeg wakker zijn, dat als ik vroeg opsta ik ervoor kan douchen.
Hier werkt de IKEA stoel daarom goed, daar kan mn kind niet uit. En als ze dan dichtbij de douche zit ik zet liedjes op die ze leuk vindt en haar iets om mee te spelen en ik klets ook met haar, dan is het prima. Maar ontspannen douchen is wat anders
Duinrell in Wassenaar? Heeft ook huisjes en het park is dichtbij strand en duinen.
Ah ja, en Slagharen? Heeft ook huisjes volgens mij
Legoland Denemarken?
Is een mooi land en kan je leuk kamperen eventueel ook!
Pairi Daiza misschien? Ik ben er zelf nog niet geweest maar het staat hoog op m’n lijstje voor als m’n baby ouder is. Vooral de kamers die aan een dierenverblijf grenzen lijken me erg bijzonder!
Ik douche altijd s avonds, maar s ochtends als ik me aankleed en opmaak zit hij in zijn bed te spelen en klets ik ondertussen vanuit de open badkamer tegen hem. Als hij speelgoed uit bed gooit, loop ik even heen en weer
Op De Leistert heb je mooie huisjes, het is dichtbij Toverland (erg leuk pretpark), leuk zwembad, mooi wandelen en superveel te doen in de omgeving. Misschien is dat wat?
Mijn zoon wordt 4 jaar maar heb echt heel weinig ideeën qua cadeaus. Iemand tips?
Fiets of step of lego?
En voor op het lijstje
School spullen als tasje trommel beker
Spelletjes (kroko loco, regenwormen, kwartet)
Knutsel spullen
Lego setjes
Ik weet niet hoe jullie dat voor je zien met een leeg babybadje maar denk dat het risico dat dat omvalt best aannemelijk is?
Denk een gewoon bad? Doe ik zelf namelijk ook als ik m’n haar föhn ofzo. Verkapt box
Gewoon een groot bad ja! Hangt natuurlijk een beetje van het kind af wanneer ze daar uit kunnen kruipen en of ze de kraan aandoen.
Ik ben vast heel naïef als kinderloos persoon maar ik zou denken als je gaat douchen zet je je kind even in de box of het ledikantje met wat speelgoed of een filmpje. En douchen kan ik als ik geen haren hoef te wassen of hoef te scheren echt in letterlijk minder dan 3 min. Aankleden etc. kan dan desnoods op de kinderkamer (als je kind in het ledikantje zit). Ik zou denken dat veel kinderen die 3 min wel redden met wat speelgoed of een filmpje en in het ergste geval huilt je kind dan even 3 min maar ik zou denken dat dat niet zo’n drama is (maar goed dat is dus het deel waarin ik misschien naïef ben).
Hof van Saksen, geen pretpark of dierentuin maar wel leuke activiteiten voor kinderen en fijne welness en eigenlijk alle restaurantjes daar zijn wel goed. Wij nemen altijd luxe huisje met sauna enz zodat als de kinderen slapen wij daar dan ook gebruik van kunnen maken.
Nee, ik snap het ook niet hoor. Ging gewoon douchen als ze nog sliepen. Soms werden ze wakker terwijl ik mij nog klaarmaakte ja boeiend dan liggen ze gewoon 5 minuutjes nog in bed. Make up deed ik dan wel gewoon even tussendoor terwijl ze in de box zaten of rond kropen.
Weet niet hoeveel werk dat laatste is en hoeveel jij in je badkamerkastjes hebt staan dat jouw kind absoluut niet mag pakken, maar als het niet teveel werk is, is het misschien wel een optie als dat ervoor zorgt dat je even rustig kan douchen.
Het is wel heel chill als een kind gewoon in het huis kan voortbewegen op een veilige manier zonder dat je er elke minuut naar om hoeft te kijken. En je gewoon even naar de wc kan ofzo of even douchen.
Ik hoop dat je een goed werkende oplossing vindt voor jullie en gauw van een douche kan genieten.
Ps. Of je vriend even het toezicht geven?
Of een douchecabine?
Ik ga binnenkort met baby van 11 maanden behoorlijk lang vliegen (Australie). Wat zijn jullie tips voor lange vluchten? En evt speelgoed voor onderweg? Ze past al niet meer in het babybedje dus zal op ons slapen.
Je mag het babybedje wel reserveren tot 2 jaar zodat je de stoelen met extra beenruimte krijgt. Ik vond dat ook nadelen hebben (spullen niet bij de hand tijdens stijgen en landen, hele tijd aanloop en gedempt licht ivm de wc’s) maar je hebt wel veel extra beenruimte waar je kindje kan spelen en je kan evt op de grond een bedje maken van wat extra dekens en kussens. Op de heenweg waren er jongere kinderen en kregen we de stoel niet. Op de terugweg was ze het enige kind en kregen we die automatisch aangeboden.
Ik was behoorlijk zenuwachtig voor de vlucht maar het ging eigenlijk super goed. Mijn kind was 18 maanden en had voldoende aan veel verschillende snacks, nieuwe drinkbeker met rietje vond ze super interessant, herbruikbare stickers en verder de veiligheidsinstructie en stoelriem. De rest van het speelgoed is niet aangeraakt. Af en toe eventjes rondlopen, al dan niet in draagzak. Deze vlucht was iets van 14-16 uur en ze heeft zeker de helft geslapen (zowel heen als terug een nachtvlucht).
11 maanden is natuurlijk weer een stuk jonger dus heb niet specifiek speelgoedtips voor een lange vlucht. Ik denk in ieder geval dat veel verschillende snacks die ook langer duren (rozijnen, doosje dadeltjes, gepofte spelt) goed entertainment is en zou een draagzak meenemen.
Edit - ik stopte haar in een slaapzak voor het slapen en dat was top! Kan toch snel afkoelen in het vliegtuig en een slaapzak is ook een slaapassociatie. Als je wasbare zwemluiers hebt (of wasbare luiers gebruikt dan een overbroekje): doe dat over je wegwerp luier heen in het vliegtuig. Dat voorkomt spuitluiers en lekkage. Beter voorkomen dan genezen in een vliegtuig
Past ze qua lengte of qua gewicht niet meer? Want een babybedje is wel heel fijn om te hebben om even je baby ‘weg te zetten’, maar als ze te zwaar is kan dat niet natuurlijk. Wij zijn zelf wel een aantal keer geweest met onze kinderen, maar dat was rond 8-9 maanden en met 15-16 maanden (en ouder), dus dat is net even anders. Ik zou sowieso lekker veel snacks meenemen, eventueel een doekje of iets om over het gezicht te leggen voor het slapen, en op YouTube heb je heel veel van die ‘I’m flying long haul with my 11 month old’ filmpjes en daar zitten altijd wel goede tips in voor speelgoed ook.
En het belangrijkste: het gaat weer voorbij. Het is echt geen feest maar er komt een einde aan. En je niks aantrekken van chagrijnige mensen om je heen als je kind een keer huilt, al heb ik dat zelf echt zelden meegemaakt.