Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja maar ik heb dus geen facebook zeg ik al haha

2 likes

Tweedehands absorberende delen (voorgevormde luiers, inleggers, boosters) kan meestal wel prima. Tweedehands overbroekjes heb ik wisselende ervaring mee, daarvan moet echt het elastiek bij de benen goed zijn en het klittenband of drukknoopjes ook als je dat niet zelf wil gaan vervangen. En ze moeten natuurlijk waterdicht zijn. Dat zijn allemaal dingen die gewoon slijten door gebruik en wassen, waardoor ik het liever zelf nieuw koop.

Bij Nappy’s tweedehands is mij wel altijd goed bevallen. Zij zorgen dat alles goed schoon is en testen de overbroekjes op kwaliteit.

1 like

Ooh haha sorry ik lees maar een half woord.
Mocht totsbots je favoriet zijn mag je die van mij overkopen :’).

Maar die heb je denk ik wel pas gekocht toen ze er al was toch? Ik twijfel heel erg of ik vooraf een slaapzak wil aanschaffen maar er zijn zo veel verschillende soorten. Weet ik veel waar mijn baby behoefte aan gaat hebben :face_with_monocle:

1 like

Ik had de slaapzak van lodger, maat 50. Had ze via het forum gekregen en vond die heel fijn want smalle hals. Maar m’n nichtje was dik en die had daar niet ingepast als newborn.
Ik gebruik nog steeds de slaapzakken van lodger.

2 likes

Nee bij voorbaat had ik hem al. Had een gewone slaapzak gekregen van een vriendin en zelf de love to dream om te proberen. Ook een puckababy piep maar die vond ze helemaal kut haha.

2 likes

Haah thanks @Kusjessoldaat & @JustinBieber . Net nadat ik dit berichtje had geplaatst kwam mijn schoonzusje met een tas met allemaal spullen. Waaronder slaapzakken :partying_face:

7 likes

Ik heb voor kind #2 een pakket luiers (little lamb maat 1) via marktplaats gekocht. Deze set nog wel aangevuld met een paar nieuwe overbroekjes maar al met al was ik voor €175 klaar en daar hebben we al bijna 7 maanden plezier van! Omdat het onze tweede (en laatste) is wilde ik liever niet een heel pakket nieuw kopen.
Overigens had ik al goede ervaringen met luiers van little lamb; bij de oudste ben ik nl rond haar eerste verjaardag pas begonnen met wasbare luiers van dat merk, maar dan natuurlijk in een grotere maat. Dus vandaar dat ik het wel aandurfde om van dit merk een set tweedehands luiers te kopen.

2 likes

Je hoeft niet bang te zijn dat het niet past hoor. Als je kind billen heeft dan past het. Je kan ze op meerdere manieren verkleinen en vergroten. Als je voor een tweedelig systeem gaat van katoen of bamboe kan het bijna niet mis gaan. Bij tweedehands vooral opletten of de elastieken nog functioneel zijn.

4 likes

Meeste past inderdaad vrijwel altijd wel, zeker de merken die gewoon een maat 1 en 2 hebben zoals popolini en totsbots, maar er zijn toch wat merken overbroekjes die hier nu al een tijdje te klein zijn. Hele smalle merken zoals Bare&Boho en Buttons one size past bijvoorbeeld sowieso niet altijd/lang over voorgevormde luiers en nu ook niet meer als SIO. Elskbar is heel lang echt groot geweest bij de beentjes en zat pas bij 7 kilo (6 maanden) mooi. En totsbots had bij mijn kindje weer een veel minder mooie pasvorm dan huda.

1 like

Hoelang blijft het lampje van de Lopileis slaaptrainer op groen? Lees bij sommige (zoals de Numsy Lou?) dat ze na 5 min groen uitgaan/dimmen. Blijft deze wel lang aan? Ik wil m buiten handbereik van peuter zetten, dus hij moet wel blijven branden.

1 like

De hele dag als je hem niet uit zet. Je zet ‘m uit door een druk op z’n kop te geven. Hij gaat dan automatisch over naar het nachtlampje. Dus om hem helemaal uit te zetten moet je 2 keer drukken.

3 likes

Wij hadden eerst de piep, later de mini (was wel hittegolf toen) en dan de teddy newborn, allemaal van Puckababy (tweedehands), omdat ze graag ingebakerd werd (met mini en newborn bouw je dat geleidelijk af). En daarna vanaf 8 maanden ofzo die Hema slaapzakken van 3 tog met mouwen. Zelfs een groot deel van de zomer :joy: terwijl het niet koud is in onze slaapkamer, maar we merkten dat ze beter slaapt als ze het lekker warm heeft. Oh en wij doen er geen pyjama onder, alleen haar body, dat scheelt natuurlijk ook in warmte (en in armpjes en beentjes in kleertjes proppen haha, zeker als ze zo klein zijn en je 's nachts moet verschonen).

2 likes

Ooh dat klinkt goed! Alleen best duur in vergelijking met kant-en-klare dagplanning magneten. Als ik het bij de Hema zou willen laten maken is het 11 euro voor 4 magneten, dan wordt het wel een duur grapje.

Voor nu vind ik de magneten van Thuis bij Muis vrij compleet, maar vind het een beetje raar/jammer dat een muis in alle plaatjes centraal staat. Ik zou het eigenlijk gewoon neutraal willen zegmaar.

Ja, idd best prijzig, maar er was vorige week een korting van 30% op fotocadeaus dat was wel fijn, toen iets meer dan €30 kwijt voor 16 magneetjes. Misschien ff de website in de gaten houden, zal vast vaker terugkomen!

Edit: de korting is nog geldig tot maandag :blush: ik weet niet of ik de code mag delen, maar de code staat hier

Hoe gaan jullie om met de laatste voeding op de dag/nachtvoedingen in combinatie met tandenpoetsen? Onze baby krijgt eigenlijk altijd een flesje als onderdeel van het naar bed gaan ritueel. Hij wordt daar vaak ook slaperig van en we leggen hem direct na de voeding in bed, daarna poetsen we dus geen tanden meer. Ook niet na eventuele nachtvoedingen waar hij soms nog voor komt… nu betekent dat wel dat de melk de hele nacht in zijn mondje zou zitten en ik lees diverse bronnen over zuigflescariës die daardoor zou kunnen ontstaan. Poetsen jullie nog de tandjes na zo’n avond of nachtvoeding?

Toen we bij de oudste twee over gingen op een fles hebben we dat wel zsm gedaan (dus geen fles direct na poetsen). Maar toen waren ze al wel 1.5 oid. (Daarvoor borstvoeding en dan schijnt het niet te zijn).
Ik heb 2 kinderen met heel slecht gebit (kaas kiezen). En dat is echt geen lol… dus zijn er wel scherp op

3 likes

Bij Wasbaar Wonderland kun je ook huren en zijn de voordeel pakketten redelijk goed geprijsd ook.

2 likes

Wij hebben gewoon voor de geboorte een grote set totsbots gekocht. Maat 1&2. Nooit iets anders geprobeerd. Het past bij beide kinderen goed. Nooit lekkage. Bij kind 2 nog wat extra over broekjes gekocht. Deze merken zijn gewoon allemaal goed. Als je maar niet via ali gaat bestellen. Misschien had huda bij de tweede wel een iets mooiere pasvorm gehad. Geen idee niet geprobeerd. Je koopt het toch meestal ook voor meer dan een kind?
Ik werd daar iig heel onzeker van in het begin al die mensen met meningen over bepaalde merken terwijl het uiteindelijk weinig verschil maakt.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9).