Tips, ervaringen & aanraders #10

Mijn kindje heeft dat ook. Heb daar zelf in de winter ook wel last van. Cicaplast baume b5 van Roche-Posay en de bodycreme met urea van de Leenarts helpen hier iig niet.

4 likes

Cetomacrogolcrème.

5 likes

@Vloeistof Idd dit en hier helpt ook niet te vaak in bad.

3 likes

Mijn dochter heeft ook eczeem. We hebben van de huisarts tca creme voor als het hevig is.

Maar we hebben het nu onder controle met dit:

De olie voor in bad of onder de douche. En dan de creme twee keer per dag.

Je krijgt het bij holland and barret, is heel vaak 1+1.

6 likes

Basis simplex zalf is goede vette zalf.wij gebruiken het op recept van de huisarts…maar is te krijgen bij de apotheek.

2 likes

Die je nu gebruikt werkt heel fijn hoor. Voor je allemaal nieuwe koopt en het zo over is.

1 like

Bij ons lekt de luier aan de rug door, maar weet eigenlijk niet hoe het steeds komt. Iemand tips?

Maatje 0 begon door te lekken dus zijn we over gegaan naar 1, maar ook hierbij gebeurd het. Ligt dit aan het merk? Of is was het bij 0 gewoon enkele keer en is 1 te groot? We hebben Kruidvat eigen merk en hij weegt 3 kilo nu!

2 likes

Kruidvat luiers staan wel bekend om doorlekken. Ik zou even een ander merk proberen.

Oh shit, ik dacht dat die juist goed uit de test kwamen…

1 like

Ah ja een zoektocht dit. Onze baby lekte wel veel vaker door in het begin dan een paar maanden later, dus het kan ook pech zijn! Maar het kan ook de bouw zijn van je kindje waarvoor je een ander merk kan proberen.

3 likes

Mijn baby deed zn dutjes op zijn zij, dan lekte hij vaak door overdag. Je kan Pampers baby dry proberen, sinds ik ben geswitcht naar deze pampers lekt hij niet meer door

4 likes

vroeger wel maar kruidvat heeft de luiers een paar jaar geleden flink veranderd.
wat je nog kan proberen is de flap aan de achterkant naar binnen vouwen zodat de luier een extra barrière randje krijgt.

2 likes

Soms is het ook gewoon pech. Ik heb het idee dat sommige kinderen dit gewoon vaker hebben. Als ik mag aannemen dat de ouders in m’n omgeving prima een luier voor kunnen doen.

1 like

Ik heb een baby van 3 maanden die ook regelmatig doorlekt aan de achterkant. Soms spoot het zijn rug op als ik hem neerlegde om zijn luier te verschonen. Nu leg ik hem voorzichtig op zijn zij met verschonen. Ik gebruik de pampers premium protection, die heeft nu een extra anti- lek randje aan de achterkant m (maat 2) en sindsdien is het ook minder omhoog gekomen!

2 likes

Dit werkte bij ons heel goed!

Andere vraag: hoe zorgen jullie dat je peuters niet uit het raam kukelen oftewel, welk kinderslot zit er op jullie kiep/kantelraam?
We willen niet boren want kunststof kozijnen en mn man twijfelt of van die plakdingen wel goed genoeg plakken
Ik dacht zelf we doen gewoon van die ikea kastjessloten er op maar dat vindt hij dus niet

5 likes

Hier zit overal een knip erop met beveiliging of een slotje in het systeem.

3 likes

mijn oudste was een uitbreker en we hebben bij sommige ramen, zoals zijn slaapkamerraam, de klinken/krukken vervangen voor eentje van axa met een sleutel. kon 1 op 1 worden vervangen zonder boren.

let er wel op dat ramen met slot geen nooduitgang meer zijn.

3 likes

Kunnen ze dan nog wel op de kierstand? Dat denk ik niet of wel?

1 like

Ja maar dan moet je het slotje opendraaien.

2 likes

Om de hoeveel tijd vervangen jullie de speen van de fles en de fopspeen?

1 like