Tips, ervaringen & aanraders #10

3 maanden of zoveel eerder als kapot/kwijt/heel vies

Oeps, lees nu ergens elke 4-6 weken voor de fopspeen :flushed: Maar ik gebruik gewoon zo’n lelijke niet bibs (loopt echt nauwelijks uit als ik oud en nieuw vergelijk) en alleen voor slapen + die wordt afgewisseld.

2 likes

Zoals Ludo al zegt; als het slotje open is kan je er alles mee doen wat met de oude klink ook kon.

Edit: ik zit toch naast het raam dus hier bewijs met kierstand

Dit is het woonkamerraam waar mijn oudste als peuter stiekem uit was geklommen om naar de speeltuin te gaan. Inmiddels zit het raam niet meer standaard op slot.

6 likes

ah ja, maar dan is het dus of op slot en helemaal dicht of niet op slot en dan kan hij helemaal open? je kan dus niet in de zomer het raam op een kier hebben en dan dat hij niet verder open kan?

1 like

op slot kan inderdaad alleen in gesloten stand. Om het raam vanuit kier helemaal open te zetten moet ik het raam eerst helemaal dicht duwen, vasthouden en ondertussen de klink draaien naar draaistand. Dat kreeg mijn peuter staand op de vensterbank niet voor elkaar.

ik heb beneden ook nog een kierstandhouders ivm de katten maar daarvoor moet je wel boren.

2 likes

Mijn baby heeft een bibs speen en ik vind die snel viezig worden en hij wordt ook wat groter door het zuigen. Dus de fopspeen vervang ik wel echt elke 4 weken.

Flesspenen eigenlijk nog nooit vervangen… zien er ook nog goed uit. Maar ik heb wel veel flessen en dus ook spenen in omloop. Hij gaat denk ik bijna naar een maat groter dus ga het ook laten voor nu.

3 likes

Ik heb nu dus een speen abonnement bij BIBS :rofl:… leveren ze elke 6wkn nieuwe spenen (ik heb voor 2 gekozen), want ik vergeet het elke keer. En hoor/las toch wel dat ze soms scheuren etc en dan gevaarlijk wordt…
Flessenspeen vervang ik vrijwel nooit, maar kind drinkt 3x per week uit een flesje… dus dat is dan anders denk ik? Dan wanneer je kind 8x per dag de fles krijgt? Of niet :crazy_face:

2 likes

Het rubber droogt toch ook uit zonder dat het gebruikt wordt?

4 likes

Ja lijkt mij ook, maar kwam bij het uitkoken voor deze 3e baby spenen tegen van 3jr terug die er nog perfect uit zagen :sweat_smile:. Heb die wel weggedaan overigens haha.
Maar ik heb ook in t begin alle 3 de spenen uit de verpakking uitgekookt en vervolgens pak ik pas een nieuw speen na 3-4mnd. Maar die zou dan net zo goed oud geworden zijn :cold_face:, denk ik ook nu pas aan

3 likes

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik wist het dus ook niet dat je het zo vaak moest vervangen :face_with_hand_over_mouth:
Wij gebruiken ook twee spenen die we afwisselen, maar ga toch gauw maar een paar extra bestellen hehe

Ik gebruik ze gewoon tot dat ze “lek” of gescheurd zijn of verkleurd zijn door de vaatwasser ritjes. Ondervind er geen problemen van bij mijn 2 kindjes.

5 likes

Voor Babboe fiets eigenaren; er is een mail uit over welke fietsen echt afgekeurd worden en welke niet en hoe nu verder!

mail

Beste Babboe-eigenaar,

Vandaag kunnen wij je eindelijk duidelijkheid geven over jouw bakfiets. Daar zijn we blij om. Medio februari moesten wij jou vragen om de bakfiets voorlopig niet te gebruiken. We hebben veel geduld van je gevraagd. Babboe is, in afstemming met de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA), in de afrondende fase van het onderzoek naar de veiligheid van al haar modellen.

Bakfietsencontrole
Uit het onderzoek blijkt dat in Nederland de modellen City Mountain (productie vanaf 2020), Max-E, Carve-E, Carve Mountain Curve-E, Curve Mountain, Big (E), Dog (E), Go (E), Go Mountain, Flow E, Flow Mountain, Pro Bike (E), Pro Bike Midmotor, Mini Mountain en Curve na een controlebeurt/reparatie, weer mogen worden gebruikt. Heb je een van deze modellen dan kun je je naar verwachting vanaf 10 april via de website [www.controleerjebakfiets.nl] aanmelden. Daarna wordt een afspraak gemaakt met een monteur die dan bij jou thuis langskomt voor een controle/reparatie van jouw bakfiets. Dit kan enige tijd duren. Na de controle/reparatie kun je weer de weg op!

Vervang je bakfiets
De veiligheid van City Mountain (productie vóór januari 2020), Slim Mountain & Transporter en de Pro Trike (E), Trike-E, Pro Trike XL Motor kan niet worden gegarandeerd. Deze modellen worden vervangen in een terugroepactie. Voor de City (E) en MINI (E) is dit al eerder besloten. Wij verwachten dat je vanaf 10 april op [www.controleerjebakfiets.nl] kunt zien wat dit voor jou betekent. De regeling voor de eigenaren van een Babboe-bakfiets in deze terugroepactie is als volgt:

• Ben je eigenaar van een bakfiets tot en met 5 jaar oud, dan krijg je een nieuwe hoogwaardiger bakfiets, als gedeeltelijke compensatie. Liever een ‘gewone’ E-bike? Dat kan ook! Wij hebben een uitgebreid assortiment waaruit je kunt kiezen.
  • Is je bakfiets ouder dan vijf jaar, dan wordt rekening gehouden met de dagwaarde. Je krijgt een certificaat waarvan de hoogte afhankelijk is van die dagwaarde. Deze dagwaarde kun je gebruiken bij de aanschaf van een nieuwe bakfiets. We zorgen dat je tenminste altijd een nieuwe gewone fiets krijgt aangeboden.

De ingeleverde bakfietsen worden door een gecertificeerde partij ingezameld en op een duurzame manier ontmanteld.

Compensatie
Alle Babboe-eigenaren, of je bakfiets nou gecontroleerd/gerepareerd moet worden of wordt teruggeroepen, krijgen een compensatie voor het ongemak in de vorm van een gratis onderhoudsbeurt en/of accessoires.

Wij starten medio april met het ophalen van de eerste bakfietsen. Het is een enorme logistieke operatie. We vragen jouw begrip hiervoor en bedanken je alvast voor je geduld en medewerking.

Babboe

1 like

Ik ben heel benieuwd wat dat vervangende model gaat zijn (mijn fiets word teruggeroepen). Een nieuwer model van dezelfde Babboe bakfiets of iets anders uit de accell groep (batavus, gazelle, carqon). En wanneer dat dan weer geleverd gaat worden.

Wij hadden eigenlijk al besloten om via het fietsplan van het werk van mn man een Lovens aan te schaffen. Vond die echt 100 keer fijner fietsen dan de Babboe

1 like

Heb die nog niet vervangen oops. Maar geef alleen flesvoeding als ik er niet ben. Dus 2 dagen per week ongeveer. Geen idee wanneer ik die dan moet vervangen. Ik let wel op slijtage sporen. Maar je reminder is goed want heb ff nieuwe spenen voor op de fles besteld :sweat_smile:.

3 likes

Zo te leze als je <5jr oud hebt gewoon een nieuwe city? En als ie >5jr is €€€. Maar vrees dat die €€€ dan Babboe bon is?

3 likes

Heeft iemand ervaring met de prenatal 4 seizoenen slaapzak? Ik heb er net een besteld en zie nu pas dat die voor 1 1/2 tot 4 jaar is. Dom natuurlijk maar als het een fijne slaapzak is laat ik die nog een jaar in de kast hangen, zo niet breng ik die terug naar de winkel.

Ze hebben het over een ‘hoogwaardiger model’, ben benieuwd wat dat is. En ik ben wel klaar met babboe. De kwaliteit is gewoon slecht, wij hebben vanaf het begin (4,5 jaar op gefietst) al gedoe met onderdelen die kapot/doorgeroest/afgebroken/weetikveelwat zijn.
Zo’n nieuwe City is imo wachten op dezelfde problemen. En die fiets is niets meer waard als ik m over een aantal jaar wil verkopen.

1 like

Ja ik las dat als: een model dat niet breekt :rofl::+1:t3:

3 likes

Ben ik weer. Onze baby wordt morgen 12 weken en hij is van een ontzettend vrolijke, blije baby naar een heel verdrietige en humeurige baby gegaan in een week tijd… Heeft iemand tips? Herkent iemand dit? Is dit zo’n stomme fase of sprong? Zijn we verdoemd? :joy:
Nee okay dat laatste zou wel mee vallen maar ik ben nu al een week lang voor mijn gevoel heel vaak een ontroostbare baby aan het troosten. Er is niks veranderd qua voeding/luiers/slaaptijden. Behalve dat hij meer slaapt/meer moe is overdag. Hij heeft geen koorts of iets anders opvallends. Begin echt een beetje op mijn tandvlees te lopen. Snap heel goed hoor als dit een sprong/fase is dat het erbij hoort en ik snap ook heel goed dat echt niet alles even leuk is maar momenteel zit ik gewoon even met mijn handen in mijn haar :sweat_smile:

1 like

Kan een sprong zijn, kunnen tandjes zijn, je weet het niet. Time will tell :slight_smile:
Probeer eens een zetpil, misschien heeft ie pijn van de tandjes of ooronsteking

2 likes

Dus als ik het goed begrijp, gaat dit weer over he? :joy::sweat_smile:
Nee maar echt. Ben gewoon bang dat we opeens alles verkeerd hebben gedaan en nu forever een verdrietig kindje hebben. Slaat nergens op maar ja.

En een zetpil is wel een idee ja! Thanks voor de tip. Zelf nog niet aan gedacht

1 like