Tips, ervaringen & aanraders #10

Kan allebei met 4 jaar wel. Ligt ook beetje aan hoe avontuurlijk je kind is!

1 like

Is ze dan niet gewoon ook verkouden? Heb het nog nooit als symptoom van waterpokken gehoord.

4 likes

Op thuisarts staat dat je kind eerst verkouden wordt bij waterpokken, dus dan zal dat het waarschijnlijk zijn. Zo sneu als ze zichzelf wakker hoesten, misschien kun je proberen of het bedje aan het hoofdeinde wat hoger zetten helpt? Hopelijk gaat het snel beter.

3 likes

Zo begint het.

1 like

Een tip als je kamperen leuk vind maar bijv. Ook een chalet of tiny house zoekt: Het eiland van Maurik!

Wordt momenteel nog verbouwd, een deel is al open. Maar het zwembad vinden wij heel leuk voor jongere kinderen, er wordt een soort monkey town gebouwd (die van 4 tm 12 is al open), park ligt aan het water. Personeel is ook vriendelijk! En veel leuke activiteiten te doen.

5 likes

Ik wil zo’n hysterische krab die door m’n huis heen gaat
Maar nu lees ik het en der dat er krabben zijn waarvan je het geluid makkelijk zacht of uit zet én krabben die heen en weer gaan ipv alle kanten op haha.
Wie heeft er een krabben-tip :sunglasses:

Zo een dus:
Bekijk Lopende Krab - Walking Crab - Bewegend Speelgoed - Baby - Peuter - Toy - Motoriek Speelgoed - Fijne Motoriek - Hondenspeelgoed - Hondenspeeltjes - Montessori Speelgoed - Crawling Crab op: Lopende Krab - Walking Crab - Bewegend Speelgoed - Baby - Peuter - Toy - Motoriek... | bol

2 likes

Wij hadden zoiets vergelijkbaar en het maakt wel veel mechanisch geluid, wat veel kindjes eng vinden. Maar misschien is dat bij jou niet het geval. :grinning:

2 likes

Als het geluid niet uit kan dan kun je er evt plakband overheen plakken. Werkte hier altijd goed. Vriendin deed er zelfs lijm in en dat schijnt nog beter te werken.

2 likes

Ja daarom wil ik er een waar het geluid van uit kan :rofl:

Ja maar ik bedoel echt het mechanische geluid, dus van de poten die bewegen. Misschien valt het wel mee bij die krab hoor. Wij hadden zo een dansende aap en daarbij was het echt verschrikkelijk.
De muziekjes en zo vielen best mee.

2 likes

Iemand tips voor het kopen van een (jongens)fiets ? Leeftijd 6/7 jaar. Totaal geen idee welk merk wel/niet goed is

Cortina, Alpina of Batavia heeft goede fietsen.

Mijn zoon (in mei 2) slaat tegenwoordig. Vooral mij, zn vader durft die niet denk ik haha.

Maar hoe pak ik dit aan? Ik benoem wat hij doet en zeg dat het pijn doet, dat hij moet aaien etc en sorry mama moet zeggen. Maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee met alles benoemen (geen gentle parent hier).

Ik weet dat het een fase is en dat hij het wss van een jongetje van het kdv heeft overgenomen (is ook een mepper :joy:) Maar misschien hebben jullie tips? Of qua straf geven ofzo?

1 like

Hij is nog geeneens 2
 Zulke kleine kinderen kunnen hun emotie nog niet goed verbaal uiten, dus probeer uit te zoeken waarom hij slaat. Frustratie, experimenteren, teveel prikkels etc?

6 likes

Mijn dochter had hier ook een handje van (al was het meer krabben dan echt slaan :sob:) en het is over tijd gelukkig afgenomen. Ik heb wel consequent steeds gezegd dat het pijn doet, dat je niet mag slaan en dat ze dan sorry kan zeggen door bijvoorbeeld knuffel/kus/aaien. En vaak was ze dan gefrustreerd omdat iets niet ging zoals zij wilde, naar mijn idee hielp het ook wel om dat te benoemen.

Ze zit nu in een fase dat ze haar broertje af en toe weg duwt, en dan heeft ze wel snel door dat dat niet mag en geeft ze hem daadwerkelijk een knuffel om sorry te zeggen.
Grote kans dat het bij je zoontje dus wel afneemt over een tijd. De impuls controle is gewoon nog niet aanwezig en ze kunnen zich nog niet altijd goed uitdrukken.
Bij mijn dochter hing het heel sterk samen met nog niet verbaal goed kunnen uitdrukken. Sinds ze echt meer is gaan praten, is de frustratie ook heel erg afgenomen.

3 likes

@appa ja het is denk ik sowieso frustratie. Hij wilt graag een heleboel vertellen maar hij kan nog niet praten (op een paar kleine woordjes na). Hij heeft een pittig karakter (:raising_hand_woman:) en wilt graag zijn zin hebben. Ik snap wel waar het vandaar komt, maar ik kan moeilijk met dat slaan omgaan.

2 likes

Mijn zoontje deed dat ook rond zijn tweede verjaardag. Wat wij deden en heel snel geholpen heeft is hem uit de situatie halen. Dus sloeg hij mij (of iets anders stouts), dan zei ik 1x keer nee dat mag niet, dat is niet lief, aaien mag wel. Luisterde hij niet. Dan tilde ik hem op zette hem op een andere plek in de kamer, herhaalde slaan mag niet, aaien wel. En ging weer terug naar mijn plek. Ik bleef dit doen. Op gegeven moment had hij echt wel door dat het niet mocht en deed het ook bijna niet meer. Zelfs nu als hij stout doet, hoef ik alleen te zeggen dat het niet mag, en wat wel mag, en luistert bijna altijd.

7 likes

Zou het met de plantenspuit nat sprayen, goed nat. Daarna leave in erin (baby curls bijvoorbeeld, roze pot of iets voor kinderen van aunt jackies) en dan per pluk met de tangle teezer zachtjes doorkammen. Dus nooit droog kammen of borstelen. Onze kinderen hebben krullen en gemixt haar (dus soms net touw) en deze cg methode werkt top! Succes!

aunt_jackie_s_curls_coils_girls_baby_girl_curls_curling_twisting_custard_15oz

6 likes

Ik las laatst dat het geen zin heeft om dit op deze leeftijd uit te leggen in termen van lief en pijn omdat dat nog te moeilijke concepten zijn (en kinderen op die leeftijd hun eigen plezier centraal hebben staan). Je zou beter iets kunnen zeggen als ‘We slaan een ander niet, als je dat doet zet ik je neer/gaat mama even naar de keuken’ of je geeft aan (en doet voor) dat er wel een kussen geslagen mag worden’. Bij mijn dochter werkt dit best goed!

Edit: en dan is het niet als straf bedoeld natuurlijk, maar gaat het om de situatie onderbreken. De consequentie past bij de actie in de zin van dat je zorgt voor veiligheid voor beide.

5 likes

Mijn baby heeft wat droge, eczeem plekjes op zijn bovenbenen. Ik heb nu bepanthen eczeem crĂšme gehaald maar misschien hebben jullie nog aanraders?