Tips, ervaringen & aanraders #10

Wat vinden jullie van deze website? Is het echt of niet? Ik twijfel een beetje over waarom de schoenen zo goedkoop zijn. Misschien werken m’n hersenen niet meer goed na een drukke dag. Het gaat hierom:

Nep website. Op de echte website waarschuwen ze ook voor nepperds. Als de korting te goed is, is het nep, plus dat geen enkele maat uitverkocht is. Dat komt natuurlijk ook nooit voor.

2 likes

Thanks! Moet denk ik gewoon gaan slapen nu ipv shoppen haha.

2 likes

Toch nog een keer over plastic…
Beide van mijn kinderen krijgen nog meerdere keren per dag melk uit een plastic flesje, opgewarmd in de magnetron en daarna in de vaatwasser. What was I thinking die bijna 3 jaar?! We zijn nu op vakantie, dus er is weinig anders voorhanden. Ik moet ook nog eens alleen afwassen omdat mijn man dat onzin vindt. Hoe doen jullie dit met de flesjes van jullie kinderen?

Gewoon wat iedereen deed/doet?

Nog steeds hetzelfde als altijd. Magnetron en af en toe vaatwasser. Ik ben niet echt onder de indruk eerlijk gezegd van dat onderzoek. Ik ga niet meteen panisch al het plastic verbannen.

20 likes

Vind je niet dat je een beetje doorschiet? Die nieuwsberichten zijn gebaseerd op één wetenschappelijk onderzoek, en één studie is geen studie heb ik altijd geleerd. Er moet eerst veel meer onderzoek naar worden gedaan voordat je echt kan zeggen dat flessen in de vaatwasser slecht is.

Dat gezegd hebbend: mijn kind krijgt nog steeds melk uit een plastic flesje die in de magnetron gaat en daarna in de vaatwasser. Ook z’n drinkbeker is van plastic (en die van ons als volwassenen ook). Ik ga wel switchen naar rvs als de drinkfles aan vervanging toe is (melkflessen verdwijnen binnenkort vanzelf omdat ie er geen behoefte meer aan heeft schat ik in).

15 likes

Uiteindelijk krijgen we overal wel ongezonde stoffen binnen (fijnstoffen, bestrijdingsmiddelen op groente/fruit als je niet bio uit etc etc). Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. En je kunt altijd nog dingen aanpassen als het je niet lekker zit.

Ik heb een peuter en baby. Peuter heeft gewoon plastic flessen gehad uit vaatwasser enzo. Die flessen hadden we wel eerder weggedaan omdat ze helemaal goor waren geworden (vies verkleurd en steeds een viezig laagje erop). Nu voor de baby moeten we nieuwe kopen. Dus nu kies ik wel voor andere materiaal, die van Hegen.

3 likes

Mijn baby gaat rond 19:30 naar bed, krijgt om 22:30 nog een laatste fles, wordt rond 3u nog een keer wakker voor een kleinere nachtvoeding en sliep daarna tot de fles van 7:00. Dat vond ik prima nachten en was voor mij ook goed vol te houden.

Maar nu wordt hij al een paar dagen om 5:00u weer klaar wakker :exploding_head: echt maar 2uurtjes na de nachtvoeding… zo krijg ik echt amper slaap. Heeft iemand misschien nog een tip/advies qua tijden of iets ander?

2 likes

Voeding van 22.30 of die van 3.00 ophogen?

1 like

Ik kreeg juist advies om de nachtvoeiding klein te laten omdat die er op een gegeven moment tussenuit gaat/moet… Kan proberen die van 22:30 te verhogen maar hij krijgt deze fles soms nog niet helemaal leeg.

1 like

Maken jullie de baby wakker om 22:30 voor de fles? Dan zou je daarmee kunnen stoppen en kijken wat er gebeurd.

4 likes

Hoe oud is je baby? Slaapregressie misschien? Dan zou ik niets veranderen. Maar zoals altijd is het een puzzel bij een baby, haha. Te moe, juist niet moe genoeg, honger, poepen. Wij hebben dit ook met vlagen en na een paar nachten trekt het weer bij.

1 like

Ja, maken ‘m wakker inderdaad. Als we die skippen, krijgt hij denk ik te weinig binnen?

@Salmiak 3,5 maand!

Als je die skipt zou je hem een volledige voeding op verzoek kunnen geven in de nacht? En nu hij ouder wordt ben ik die aan het minderen

Dat deed ik vrij snel maar mijn baby slaapt wel slecht dus weet niet of je naar mij moet luisteren haha😵. Maar hij slaapt wel vaak tot 6:30/7:00

1 like

Ik weet niet hoeveel kleiner de nachtvoeding is maar ik zou beginnen met die weer ophogen. Uiteindelijk wil je die fles er natuurlijk af maar je baby is nog zo klein, daar hoef je echt nog niet mee bezig te zijn! Er komt vanzelf een logisch moment om die nachtvoeding af te bouwen, of je baby stopt er zelf mee, maar dit hoef je niet zo vroeg al in te zetten denk ik.

9 likes

Ik zou idd eens kijken hoe laat je baby zich meld als je om 22:30 laat slapen en dan een volledige fles geeft, en ook eens kijken wat er gebeurd als je 22:30 en 3:00 een volledige fles geeft. En echt niet druk maken om dat je kind ooit moet doorslapen, dat komt écht wel. Mijn oudste 2 hebben zeker tot 1,5 regelmatig een nachtfles gehad. Soms was het een paar weken weg en dan kwam het weer. En soms heb je ook gewoon geen idee waar het aan ligt en moet je weer even zo’n fase door :smile:

5 likes

Maar Hegen is toch ook plastic?

Bij 3,5 maand zit ook de 4 maanden slaapregressie er miss aan te komen. Meeste mensen ervaren dan toch dat de baby wat moeilijker slaapt of eerder wakker wordt.
Ik zou zelf ook de fles van 2230 eraf halen en dan kijken wanneer hij zich meldt en gewoon een volle fles snachts. Nachtvoeding is ook goed voor de ontwikkeling vd hersenen. Mijn dochter had het tot 2 jaar en mijn zoontje tot 1 jaar ongeveer. Volstrekt normaal hoor.

5 likes

Wow die zijn echt een succes, mn baby van 8 maanden ramt er op als een malle😂. Nog niet op t raam geprobeerd maar op zn eetblad.

Oja en over dat plastic bannen. Ik was eerst ook van help ik ga alles weggooien. Maar ik wacht eerst even af wat er nog meer over bekend wordt. Op mijn werk heb ik er ook nog niks over gehoord en we steriliseren op de neonatologie ook de flesjes gewoon nog (hoge temperatuur!).
Ik gebruik avent en die zijn er in glas te verkrijgen. Maar dat is wel zwaarder natuurlijk en soms drinkt hij bij mn vriend “zelf” (ik geef bv, vriend fles). Hij houdt dan zelf zijn flesje vast. Handig!

2 likes

Ja, maar een heel ander soort, ppsu ipv pp (en daardoor ook duurder en duurzamer qua looptijd), waar nu uit onderzoek blijkt dat die geen gifstoffen afgeven. Wat de toekomst qua onderzoek brengt weet ik ook niet natuurlijk.

2 likes