Tips, ervaringen & aanraders #10

Waarom hebben jullie speen 2 niet geprobeerd?
Ik hield bij dr brown gewoon de leeftijden aan die zij aangeven. Maar gaf wel andere voeding, weet niet of dat scheelt.

@vaatdoek Name It is wel lang. Maar kun je niet een maatje groter gaan of is dat te ruim? Broeken/leggings zijn hier ook vanaf het begin het eerste geweest waar we naar een volgende maat mee moeten.

1 like

Oke ga ik Name It even testen, dank je! Een maat groter is echt te ruim, ze is best een slanke baby (zit ook nog in maat 1 luiers)

Tweedehands op Vinted nog goed te verkrijgen

2 likes

Speen 2 hebben we ook geprobeerd maar daar kwam geen voeding uit (net als speen 1 in het begin). Speen 2 gaat nog sneller dan speen 1 momenteel :sweat_smile:

Mijn baby had ook vaak hoogwater, ik had een paar dikke leggings van sweet petit van prenatal die strak en lang vielen, en een fijne van Sproet en Sprout, maar verschilt wel veel per model bij dat merk. En ik deed vaak een maillot aan met sokjes erover, zag er ook schattig uit en dan had ze warme enkels.

2 likes

Ik heb ook alleen 150 en 240.

3 likes

Zoiets voor bijv op vakantie: Nince Zonnescherm Auto Zijraam - Overtrek - Set van 2 Extra Donker | bol

En deze hebben geen zuignappen, maar blijven als geheel plakken (werkt goed).

2 likes

Misschien niet wat je zoekt, maar ik deel ‘m toch even als tip. Ik herinner me van vroeger dat mijn moeder een hydrofieldoek tussen het raam klemde. Dus raam stukje laten zakken, hydrofiel over het randje en raam weer sluiten. Op die manier kwam er geen straaltje zon langs, en dat hielp want ik was -als ik mijn moeder mag geloven- als baby nogal een pieperd die begon te mauwen van elke zonnestraal.

Oh! Goed dat je het zegt, deze jaren ‘80-tip dus inmiddels achterhaald :sweat_smile:

2 likes

Ik heb begrepen dat difrax spenen op dr browns flessen passen en de maatvoering precies tussen de spenen van dr browns zelf invalt (dus een soort maat 1,5 en 2,5). Heb je daar al iets mee geprobeerd? Wij gebruiken zelf flessen van Philips avent. Bij deze spenen druppelt er niks uit de fles, ze moeten dus echt zelf zuigen om er iets uit te krijgen.

En anders zelf proberen rustiger te laten drinken. Wij doen vaak ‘therapeutisch voeden’ (baby met linkerzijde op opgetrokken knieeen laten liggen). Zoals hier: https://youtu.be/0VgmDWyt4q0?si=M2w6Fa40HetLTIqe

En bij ‘gewoon drinken’ laten we haar tussendoor boeren.

2 likes

Als 1 van jullie de 240ml zou willen opmeten @Ludo en @Foucher dan ben ik superblij! De 330 kan ik dan aan de hand daarvan wel ongeveer inschatten

1 like

Wij deden die hydrofieldoeken tip maar dan met een dooky.

1 like

Met speen erop 17 cm hoog
Zonder speen 13 cm
Breed ongeveer 7 cm

1 like

Erg bedankt!!

Name it valt idd lang! Zara soms ook (maar geen peil op te trekken, er was een tijdje een zara extra lang lijn misschien nog tweedehands te vinden) zeeman leggings vond ik ook wel langer vallen, feetje valt smal dus misschien past een maat groter dan wel (H&m en petit bateau vallen in mijn ervaring juist erg kort dus anti-tip). Hopelijk wordt het snel zomer, met korte broeken maakt hoogwater niet uit.

2 likes

Niet zozeer met kunstvoeding, maar onze baby (5mnd) doet ook maar 5-10 minuten (& 10 is uitzonderlijk) over een fles met moedermelk (110ml nu). Dat is dan wss niet dikker, maar dus ook een snelle drinker. Aan de borst is hij ook in minder dan 5min klaar :sweat_smile:
En die gaatjes kan ik niet kleiner maken haha.
Heeft je baby er last van dat het zo snel gaat?

2 likes

Goed om te weten/horen! Dat is wel een geruststelling :blush:

Jaa redelijk wat… hij spuugt opeens ontzettend veel melk en heeft ook wat meer krampjes terwijl die zo goed als voorbij waren…

Ahhh omg dit is zo leuk :smiling_face_with_three_hearts: ga ik doen

2 likes

Bij de Zeeman liggen (als ze niet op zijn) hele leuke fidget spinners met zuignap voor baby’s. Die kun je op het raam plakken als je kind daar bij kan. Een 2 en 4 jarige hebben er overigens ook enorme lol mee…

2 likes

Overigens, naar aanleiding van de Efteling vraag: We zijn vandaag met een bijna 3 jarige en bijna 5 jarige naar Disneyland Parijs geweest.

Hebben we een leuke dag gehad? Jazeker! Zou ik het nog een keer doen? Waarschijnlijk niet.

Ik had het voor mezelf goed gepraat omdat de jongste nog gratis is en het een ‘rustige’ dag zou zijn met het laagste tarief (en we zijn op vakantie in de buurt). Maar een rustige dag in Disney is dus nog steeds hardstikke druk! Dat had ik echt volkomen verkeerd ingeschat.

Parades vonden ze geweldig. Hartstochtelijk gezwaaid naar alle karakters en Anna & Elsa in het bijzonder.

4 likes