Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik gebruik voor zwemlessen van die kneedbare zwemoordopjes (soort was) die ik nog met van dat pleistertape beetje extra vast zet. Want die kosten voor dopjes op maat vond ik echt te heftig.
Had rond de kerstvakantie z’n laatste oorontsteking waar hij bijna drie weken amper iets door hoorde en toen overgestapt op deze manier en nooit meer last gehad. Hij was er dus wel heel erg gevoelig voor, maar vond zelfs dan die prijs echt te intens voor kinderoren.

3 likes

Ohja nieuw bad speelgoed is wel een goed idee!

@Zitzak Dit heb ik ook gezegd tegen de opa’s en oma’s. Altijd iets heel leuks.

@Feather Ziet er leuk uit. Wat kunnen ze er allemaal mee? Een soort blokken?

Ik had ook een artikel gelezen dat bijna alle plastic drinkflessen giftig zijn. Dus heb ook voor beide een nieuwe drinkfles van rvs op de lijst gezet. En zag gister bij een vriendin haar zoontje voertuigen van Bruder. Echt hele mooie graafmachines etc. Dus dat is misschien ook nog een tip voor andere met een graafmachine gek.

2 likes

Het is open einde speelgoed dus zonder specifiek doel. Ik vind het sorteerbord erbij zelf wel heel leuk nu want ze is vooral druk bezig met alles erop en eraf halen, maar ook zonder sorteerbord: popjes in de bakjes en er weer uit, ringen om de popjes heen, alle munten en ringen op elkaar stapelen. Heel klein was het sorteerbord vooral leuk om het netjes op te bergen haha maar nu speelt ze daar dus vooral mee. Ze combineert het ook met ander speelgoed: de ringen om de handvatten van de loopwagen, munten en ringen in en uit een doosje, alles in pannetjes in de keuken, de ringen aan een sjaaltje ‘rijgen’. Oudere kindjes die op bezoek zijn, zijn weer meer bezig met alles op kleur zetten of tellen en fantasiespel (combineren met de blokken en dieren, doen alsof het koekjes en theekopjes zijn).

5 likes

Wat zijn goede tips voor vermaak tijdens een lange autoreis voor een kind van 3,5 en 1 jaar? Ze zijn gelukkig gek op boekjes maar zes uur lang boeken lezen redden ze niet :’) maar ik vind het lastig met losse onderdelen, zoals tekenen. Mijn peuter is niet de beste met de dop weer op de stift doen bijvoorbeeld. Of potloden heel laten.

1 like

Hier is de set ook een grote hit. Ook de grimms regenboogpoppetjes met bakjes vindt mijn zoon echt fantastisch! Vooral als ik ze dan eventjes weghaal en paar weken later weer neerzet

1 like

Van die ‘tekentablets’ daar zit de pen ook vaak met een touwtje vast zodat je niet continue een pen van de grond hoeft te graaien.

3 likes

Smart max dieren neem ik wel eens mee voor in de auto, zijn dan 3 onderdelen. Of een paar grote duplo dingen, bij kruidvat krijg je vaak van die zakjes en dan kunnen ze met 5 blokken een dier maken. En van die 0,99 cent auto’s van de zeeman misschien ook leuk om onderweg nog te geven.

2 likes

Onze zoon gebruikt ook de kneedbare oordopjes, met een speciale haarband eromheen. Maar hij heeft buisjes en regelmatig een loopoor, en na 2x zwemmen zonder waarna hij beide keren een loopoor kreeg, nu altijd oordopjes.
Maar als je dochter nooit ergens last van heeft is het wellicht wat overbodig?

1 like

3.5 kijkt hier net als oudere broer dan filmpjes. Niet 6u lang, maar wel een uur of 2-3 :sweat_smile:
Bijv een Disney film. Vorig jaar (2.5) heeft in die 3wkn vakantie met veel rijden (gingen beetje trekken met de caravan), stuk of 7 Disney films gezien haha.

Verder spelletjes onderweg: ik zie ik zie wat jij niet ziet, of zoek een blauwe auto. Podcast luisteren vinden ze hier ook leuk.

Voor die van1 zou ik het rijden als dat kan zo plannen dat die een deel slaapt

3 likes

Setje magicube van geomax?

1 like

Zo’n magnetisch tekenbord is heel handig, daar zit de ‘pen’ meestal met een koordje vast. Je hebt ook van die ‘magische’ waterkleurboeken.
Verder vond mijn dochter op die leeftijd poppetjes heel leuk, een paar legopoppetjes meenemen en daar kon ze dan leuk mee spelen.

Wat ik ook wel eens heb gedaan tijdens een echt lange autoreis was kleine cadeautjes inpakken en dan elke twee uur eentje openmaken. Ik had er bijv een potje klei in, een stickervel, een plastic dierfiguuurtje etc.

Sorry dit was een reactie op @Nefertiti!

3 likes

Voor de oudste hebben we sinds dat ze 3,5 is een koptelefoon van POGS Gecko. Ivm wagenziekte in het verleden bij de oudste en de jongste die ook een keer ging spugen in de auto, doen we geen filmpjes of boekjes onderweg. Verder gewoon los speelgoed. Vingerpopppetjes zijn bij ons ook een hit!

1 like

7 likes

@Anna88 @anon10755124 oh, kneedbaredopjes! Waarom heb ik daar nooit aan gedacht :joy:. Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het ook helemaal niet nodig is. Maar wij zijn die vakantie zo ziek geweest, dat ik daar dit jaar weer heel bang voor ben. Vorig jaar op vakantie had ik namelijk ook al een beginnende oorontsteking. Maar ik denk dat ik het voor haar zo laat.

3 likes

Ik heb o.a. een grote stickerpad met herbruikbare stickers, zo’n tekenpad die je met 1 druk op de knop weer kan wissen zeg maar, een boek wat ik kan voorlezen aan ‘m met wat langere verhaaltjes, nieuwe Bluey poppetjes, het VTech woordenboek wat pas zo goedkoop bij de Kruidvat lag en een Bing tijdschrift.

Daarnaast ga ik ‘t afwisselen met filmpjes kijken op mijn telefoon, eten :rofl: en luisterboeken en muziek luisteren.
Voorgaande jaren ging ‘t goed, hoop nu ook. Het is 10 uur rijden en hij is nu 3 jaar. Ben benieuwd!

4 likes

Zooo bedankt voor de tips allemaal!

5 likes

Ik ga bijna vliegen met baby (met TUI Fly) en hij mag gratis 10 kilo meenemen maar geen handbagage. Maar mag ik dan gratis een koffertje voor hem meenemen en deze afgeven voor in het ruim?

Of komt er 10 kilo bovenop je eigen bagage?

Heel typisch, ik ruik bij andere baby’s die typische geur maar bij mijn baby niet🤷‍♀️

Zo gek. Ik heb bij haar heel lang de lucht van het vruchtwater geroken (wel echt in badje geweest hoor), en nu ook een ander soort hele typische geur. Ik kan wel vlind mijn baby onderscheiden van anderen hierdoor😂

1 like

Er komt 10 kilo bovenop het totaal aantal kilo’s dat je mag meenemen. En je mag zoveel stuks bagage inchecken als je wilt. 1 stuk mag nooit zwaarder zijn dan 32 kilo en het totaal niet zwaarder dan je eigen toegestane bagage + 10 kilo voor je kind.

4 likes

Dit ga ik ook binnenkort weer doen met kinderen van dezelfde leeftijd :sweat_smile: wat bij ons werkt is luisterboeken, nu is Fien en Teun een hit, maar eerder ook Kikker of Bob de Bouwer. Onze oudste speelt graag met een Rubik’s cube. Poppetjes en sleich-figuren in een koffertje zijn ook een succes, maar die moet je ook regelmatig weer oprapen. Ook ‘ik zie ik zie’ al leuk, of als we op magische wijze haar raam open en dicht doen met een toverspreuk. En veel snacks!

2 likes