Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij deden ook dat hij af en toe voorin mocht zitten! Dat vond hij ook heel leuk, omdat hij het dan beter kon zien.

4 likes

Heeft iemand een baby Born pop hier? Zo ja, past deze pop kleertjes in maat 44? Ons kind was groot bij geboorte dus wij hebben kleertjes vanaf maat 56, die zijn echt veel te groot. Maar maat 44 ‘gewone’ kleertjes scheelt nogal t.o.v. daadwerkelijke poppenkleertjes

1 like

Top! Ga ik daar eens naar kijken, thanks!

2 likes

Wat doen jullie met de loopfiets of step als je naar het winkelcentrum gaat?

• Step mee de winkel in
  • Step buiten winkel laten, met slot
  • Step buiten winkel laten, zonder slot
  • Ik neem de step nooit mee naar het winkelcentrum

0 stemmers

• Loopfiets mee de winkel in
  • Loopfiets buiten laten, met slot
  • Loopfiets buiten laten, zonder slot
  • Ik neem de loopfiets nooit mee naar het winkelcentrum

0 stemmers

Met de step was de afspraak dat hij het zelf bijhield en uiteraard afstappen in de winkel. Anders gaat de step niet me. Loopfiets hebben we nooit meegenomen.

1 like

In de winkel rondrijden met die dingen kan echt niet vind ik. Van mij moesten ze de loopfiets altijd bij de entree in de winkel neerzetten. Als je binnenkomt heb je altijd wel ergens een hoekje waar je even een loopfiets neer kan zetten, en voor mijn gevoel net iets meer toezicht dan buiten. Scheelt wel dat mijn kids altijd tweedehands loopfietsen hebben, zo’n gloednieuw ding van 200+ euro zal ik niet meenemen, of op slot zetten.

8 likes

Step hou ik dan vast daar mag hij binnen in winkels niet op steppen.

4 likes

Step kunnen we inklappen en kan dan onderin de kinderwagen. Zou m anders niet mee de winkel innemen maar inderdaad een beschut plekje zoeken. Loopfiets is flink gebruikte staat dus die durf ik ook wel buiten de winkel te laten staan :laughing:.

1 like

Ik nam de loopfiets wel de winkel in, maar dan droeg ik 'm zelf. Een kind op een loopfiets door bijv een nauwe Kruidvat lijkt me geen succes.

Tip: Als je een loopfiets/step/buggy op slot wil zetten is een kabelslot heel handig:

Past makkelijk in je jaszak of tas.

5 likes

Die van mij mogen door de winkel steppen op wandelsnelheid. Gaat eigenlijk altijd goed. Ik vind de step kwa overlast vergelijkbaar met de kinderkarretjes die ze ook in onze Albert Heijn hebben. Al ga ik niet een Gall&Gall mee naar binnen met de kinderen op een step (sowieso geen aanrader met kleintjes).

8 likes

Het mag eigenlijk gewoon niet, ongeacht de tempo. Hier worden zowel kinderen als ouder zijnde in verschillende winkels gewoon aangesproken dat het niet mag en dan moeten ze dus naar buiten als ze toch door blijven steppen.

2 likes

Ik ben er nog nooit op aangesproken door een medewerker. Als ze me zouden vragen om de step in het vervolg buiten te laten, zou ik dat uiteraard doen.

2 likes

Haha ik voel me echt een aso nu, maar neem altijd de step mee de winkel in. Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar hij stept dan gewoon heel zachtjes. Nooit op aangesproken. Ook wel vaak houd ik hem vast en dan neemt hij een klein karretje, maar die dingen zijn nog meer dan een step een teken (voor hem) om te racen :smiling_face_with_tear:

5 likes

Dochter (4) gaat net een maandje naar school. Ik vind het heel lastig want merk heel veel gedragsveranderingen thuis en op school, van wat ik hoor van de juf. Dit maakt mij heel onzeker. Ze is veel brutaler, bozer en soms ook agressiever. Ik herken haar gewoon helemaal niet terug. Nu is het thuis voornamelijk dat ze brutaler is, en daar had ik wel rekening mee gehouden. Maar de verhalen die ik van de juf hoor herken ik gewoon mijn eigen kind niet in. Als ik het er met haar over heb wordt ze heel verdrietig en zegt ze dat ze niet mee mag doen met andere kinderen. Ze moet haar plek nog een beetje vinden. Bij de gastouder was ze altijd goed met iedereen en speelde iedereen met elkaar en waren er eigenlijk nooit problemen of woede-uitbarstingen.

Hebben meerdere hier ervaring mee? Kwam het goed en wat heb je er aan gedaan?

3 likes

Ik denk dat het voor veel kindjes die einde van het schooljaar erbij komen een lastige periode is tot de schoolvakantie. De klas is al helemaal gevormd, de oudsten ruiken groep 3 al en voelen zich nét een tikkie groter en alle kindjes lopen ook een beetje op hun tandvlees. Geen makkelijke plek om jezelf goed neer te zetten. Je zou kunnen vragen of de juf misschien tips heeft hiervoor en anders even kijken hoe alles gaat na de zomervakantie. Dan maakt zij ook deel uit van een nieuw vormende klas, met nieuwe balansen.

8 likes

Niet zozeer dat ik mijn kind niet meer herkende want ze is sowieso wel wat introvert in nieuwe situaties, maar mijn dochter heeft ook wel wat tijd nodig gehad om echt ‘vriendschappen’ te sluiten. Ze zit nu een jaar op school en heeft de laatste maanden wat speelafspraakjes enzo. Ze heeft ook lange tijd een beetje overal tussen in gezweefd, speelde met iedereen en niemand. In haar geval wel een duidelijkere oorzaak (want ze hing/hangt heel erg aan haar tweelingbroer in sociale situaties, maar expres daarom ze dus in aparte klassen gedaan) maar ik merk wel dat het voor bepaalde typen kinderen gewoon echt lang duurt om aansluiting/hun draai te vinden.

Haar juffen houden dit wel echt goed in de gaten dus ik zou daar zeker in een oudergesprek naar vragen. Of zij tips hebben of misschien kinderen weten waarvan ze denken dat je dochter er mee kan klikken, en dat ze dat misschien wat kunnen stimuleren.

Na de zomer is de dynamiek in de groep ook weer heel anders met de 6-jarigen die weg zijn en meer nieuwe kindjes die hun weg moeten vinden. Dus waarschijnlijk gaat het dan sowieso ook wel beter/makkelijker.

3 likes

Wat @Anna88 zegt: Zo aan het einde van het jaar zitten die kleuterklassen al best vol en druk. Dan is het niet niks om opeens tussen die 6 jarige rond te lopen. Waarschijnlijk zal het na de zomervakantie een stuk rustiger zijn.

4 likes

Voor mijn kinderen (2 en 4) heb ik tot nu toe alleen maar plastic drinkflessen gehad maar dat voelt niet meer goed (vanwege het lekker van plastic in het water). Ik ben daarom opzoek naar rvs drinkflessen met tuitje. Ik zie echter door de bomen het bos niet. Heeft iemand tips?

1 like

Ik heb een kleine RVS dopper en dit waterflesje 24Bottles kids | Ecomondo Shop gekocht.
Voor mezelf een grote rvs dopper met sportdop, voor het racefietsen. Nou drie keer raden wie de sportdop voor op haar dopper heeft geconfisqueerd :sweat_smile:

2 likes

De RVS versies van Camelbak? Hoewel de deksel wel plastic lijkt. Ik vind het heel fijn dat je de drinktuitjes kan vervangen want die worden na verloop van tijd toch goor

3 likes