Tips, ervaringen & aanraders #10

Voor onze oudste hebben we een dopper mee naar school. Zo’n thermos dopper. De dop is dan wel plastic.
Dopper Isultated.

Zijn wat duurder maar vind ik ook heel fijn om in de zomer bijv koud water mee te nemen naar strand / park / pretpark etc, of in de winter met thee. Dus vind het niet erg een paar te hebben.

2 likes

mn jongste wordt volgende maand 1 en hij is de hele dag bezig met klimmen en klauteren
mn oudste was nooit zo + zij heeft al 2000 soorten speelgoed waar hij ook gewoon mee kan spelen dus ik dacht aan iets klimmerigs als verjaardagscadeau
nu gaat het online vaak tussen zo’n foamblokkenset en stapelsteinstenen

oja en detail: ik heb dus nu haast niks om klimmen oid te stimuleren, hij gebruikt nu vaak het krukje wat bij de wc staat om te oefenen met gaan zitten/klimmen haha

ik kan me van allebei voorstellen dat ze leuk zijn, dus de vraag is:

• beter stapelsteinstenen (wat een woord)
  • beter zo’n foamset
  • of nog beter…

0 stemmers

2 likes

Mijn kind (2,5) is ook een klimmer en doet echt van alles met die stenen. Enige gevaar hierbij, hij stond laatst op een kast die normaal gesproken te hoog is maar met een stapeltje stapelstenen niet.

Pikler driehoek

12 likes

Een klimrek :grinning:
Eventueel met een glijbaan erbij.
Neemt uiteraard wel flink meer ruimte in dan stapelstenen oid, wel heel erg leuk!

Wij hebben deze, en die hangmat vinden mijn kinderen ook heel leuk hahaha

9 likes

die leek me zo in de weg staan :dotted_line_face:

en @appa die met die hangmat is wel heel cute!
we hebben op zich buiten al een groot speeltoestel met glijbaan en schommel, ik zoek meer iets voor binnen wat je ook nog een beetje aan de kant kan ruimen als het nodig is

3 likes

Wij hebben zoiets, maar dan met een langer klimrek dat je ook aan de muur kunt vastmaken (zoals vroeger bij gym zeg maar). De glijbaan wordt hier vaak gebruikt en het klimrek met een deken erover is een tent, dat is ook echt een succes.
Stapelstenen lijken we wel wat makkelijker op te bergen, weet niet hoe groot je huis is :wink:

3 likes

Je hebt varianten die je kan opvouwen. Hier echt een groot succes, met glijbaan erbij.

2 likes

en @appa @Mexi jullie hebben me toch aan het denken gezet!
misschien als we de box weghalen etc dat er dan wel ruimte voor is
lijkt me iig leuker dan die stapelstenen, heb nooit begrepen waarom die zo duur moeten zijn
bedankt voor het meedenken allemaal

2 likes

Ik kan het merk Brubi aanraden. Makkelijk via Etsy te koop. Komt vaker ook als aanrader naar voren bij vergelijkingen

2 likes

Hier worden de Stapelstenen echt veel meer gebruikt dan het klimrek. Voordeel is ook dat die Stapelstenen veel compacter op te ruimen zijn.
Nadeel is wel dat ze op 1 jaar waarschijnlijk nog niet stabiel genoeg zijn om er zelf over te kunnen lopen dus je moet dan misschien steeds handje geven en dat is heel vermoeiend. :sweat_smile: (Ik ben lui wat meespelen betreft.)

2 likes

Wij hebben ook een Pikler driehoek die je op kan klappen (of eigenlijk uit elkaar kan halen). Die staat dan in een hoekje uit het zicht als hij niet gebruikt wordt. Glijbaan past bij ons onder de bank.

1 like

Iemand hier die ervaring heeft met babygebaren?

Ik heb een paar gebaren geïntroduceerd bij onze baby sinds hij ongeveer 6 maanden oud was. Hij is nu 9,5 maanden oud en heb het idee dat ik vandaag een eerste gebaar terug heb gekregen. Ik gebruik eigenlijk alleen (de Amerikaanse gebaren) ‘slapen’, ‘meer’, ‘poes’ en ‘klaar’ consistent, en mijn baby deed vandaag tot drie keer toe op losse momenten zijn handjes bij elkaar zoals ik ongeveer voor ‘meer’ ook doe. Alleen doet hij het veel ongecontroleerder en is het bijna een soort van in z’n handjes klappen. Ik weet dus niet zéker of hij meer/eten bedoelt, hij doet het namelijk juist op momenten dat we niet aan tafel zitten en ik doe het alleen daar. Kan dus ook zijn dat hij gewoon leert in z’n handen te klappen :sweat_smile: Ik heb hem nu wel steeds in z’n stoel gezet en wat te eten gegeven maar hoe kom ik er nou achter wat hij bedoelt en óf hij wel wat bedoelt? En hoe zorg ik dat het gebaar wat verfijnder wordt? Vaak terug gebaren en correct voordoen en dan gaat het vanzelf of zo?

Wij hebben onze dochter ook gebaren geleerd, maar zij ging pas later zelf gebaren terug doen (met ong 1 jaar) dus ik heb geen volledig antwoord op je vraag.

Maar bij ons waren de gebaren in het begin ook heel slordig, dat is vanzelf beter geworden. En ze deed de gebaren ook op heel random momenten. Ik acteerde er dan niet altijd op, maar zei dan bijv “o, moet je aan eten denken? Ja, we gaan over een uurtje weer wat eten”. En dan bij de woorden “eten” ook het gebaar gebruiken.

Als jij/jullie consistent het gebaar op de juiste manier blijven gebruiken bij het woord en/of de activiteit dan wordt het gebaar bij je kindje vanzelf steeds beter en duidelijker.

Verder wil ik nog zeggen dat ik het echt als heel leuk heb ervaren om de gebaren aan onze dochter te leren en te gebruiken. Het is zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts: en het heeft denk ik ook een aantal melt downs bespaard. Ze is nu net 2 en spreekt al aardig wat, maar ook nu gebruikt ze nog regelmatig de gebaren (met het woord uitgesproken) wat alles voor ons ook veel duidelijker maakt.

4 likes

Hier zijn stapelstein stenen ook echt een succes. Wordt voor van alles gebruikt. Wat ook een tip is is zo’n opvouwbare gym mat. Bijvoorbeeld van ikea die kan je makkelijk onder de bank schuiven. En die wordt gebruikt om kunstjes op te doen, maar ook opgevouwen er op klimmen of rechtop zetten en deken erover om een huisje te bouwen.

4 likes

Ah dit ga ik ook doen ja, slim! En dus verder een beetje geduld hebben om er achter te komen wat hij precies probeert te gebaren haha

1 like

Ja ik had het idee dat ze soms ook gewoon aan het oefenen was.

2 likes

Modu vind ik net zo’n variant tussen stapelsteinen en een heel klimrek. De opvang heeft het en is daar een groot succes!

10 likes

Hey wat een tof spul is dit zeg. Soort levensgrote duplo/knexx

1 like

Ja! De Ikea opvouwbare gymmat (“Pflusig”) is hier ook een enorm succes. Daar kun je zoveel mee doen. En we hebben voor < 10 euro bij de Flying Tiger een keer zo’n kruiptunnel gekocht. Die kun je ook lekker klein opvouwen.

4 likes