Tips, ervaringen & aanraders #10

Herkenbaar wat @Kaasvlinder schrijft. Zo doen/deden wij het ook. Ik denk dat wij rond de 10/11 maanden voor het eerst een gebaar terugkregen. En inderdaad, ook eerst out of context en slordig. (Deed ze dat nou of niet???) Nu is ze 16 maanden en gebruikt ze ze veel gerichter en netter. Maar ook dan zijn er nog genoeg momenten dat ze ze niet maakt.

Ik vind het ook echt super leuk om te doen! Zelfs op het kdv waren ze geïntrigeerd (mijn dochter was de enige waarbij ouders aangaven daar mee bezig te zijn) en hebben ze laatst zelfs een webinar er over gevolgd.

5 likes

@XJ-9 Modu is inderdaad heel leuk. Vooral met wieltjes erbij. Hier maken ze er vaak een wagen van om mee rond te rijden. Ze zijn ook heel makkelijk schoon te maken. Het schijnt dat ze in de vaatwasser kunnen maar dat heb ik nog nooit gedaan.

De pickler driehoek is al een paar keer genoemd en vind ik ook een aanrader. Wij hebben die van Katehaa. De klimboog kan je inklappen dus kan je gewoon opbergen. Naast het klimgedeelte en glijbaan kan je de boog ook omdraaien, dan heb je een schommel. Dit is hier momenteel favoriet :grin:

3 likes

Ik zit nu naar deze te kijken

Veel te overdreven natuurlijk maar inklapbaar en je kunt het afwisselen (zeg ik tegen mezelf)

4 likes

Idd consequent terug gebruiken en bijv ook eens in een andere setting. Bijv met een boekje lezen of spelen oid.
Echt heel leuk idd, want ze kunnen echt rond 9-10 maanden dan al communiceren! Hier begonnen ze beide ook rond die leeftijd terug te gebaren. Zo schattig. Het wordt steeds verfijnder - al blijft het fijn motorisch soms nog wat onhandig haha.
Maar met een jaar konden we echt al zo veel vertellen aan elkaar zo :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik zit in tweestrijd. Ik denk dat ik beter slaap als m’n baby op zijn eigen kamertje ligt maar ik vind het ook heeeeel spannend - zeg maar gewoon eng - om ‘m niet naast me te hebben. Iemand tips/ervaringen?

Voor nu wint ook nog het gemak omdat ik toch nog wel paar keer speen moet/wil geven ‘s nachts.

Iets spannend vinden is heel oke en hetzelfde wat je spannend vindt kan ook tegelijkertijd goed voelen. Ik zou bij jezelf nagaan of je er aan toe bent of niet (naast het spannende gevoel, dus). Als het antwoord ja is, zou ik het gewoon een nachtje proberen. Je kindje is zo weer overgelegd naar jullie kamer (zal sowieso mogelijk nog wel eens gebeuren bij ziekte of met slaapregressie of zo). Mij hielp een goede babyfoon met camera wel mee.

5 likes

Met 6 maanden heb ik de baby naar zijn eigen kamer gedaan. En heel eerlijk, ik slaap niet echt veel beter. Ik ga best wel snel ‘aan’ als ik iets hoor door de babyfoon. Mijn vriend en ik wisselen de nachten wel af. Dus ene nacht de babyfoon aan zijn kant en sinds kort slaap ik met oordoppen in en dat helpt wel.

Máár alsnog vond ik het wel fijn dat de baby naar zijn eigen kamer ging. Omdat hij steeds vaker wakker werd als wij naar bed gingen en ook met werken was het ‘s ochtends lastig omdat ik dan de avond van te voren al kleren klaar moest leggen etc. Ook dat je nog even met elkaar kan kletsen voor het slapengaan vond ik wel fijn om weer terug te hebben.

4 likes

Ik vond het ook spannend en heb toen best een lange tijd de babyfoon op het meest gevoelig en met het hardste geluid naast me gehad. Ik werd nog vaker van elk zuchtje wakker dan toen ze naast me lag. Het wende uiteindelijk ook snel!

1 like

Ik deed juist geen babyfoon want dan werd ik alsnog van elk mini geluidje wakker. Als hij echt ging brullen dan hoorde ik het wel door de muur heen.
Dat heeft wel echt voor veel betere nachten gezorgd want vaak herpakken ze zich ook wel weer als ze een beetje zitten te mekkeren in de slaap.

7 likes

Herkenbaar! Bij m’n eerste had ik ook de babyfoon in het begin aan, maar ook wel weer snel mee gestopt want daar werd ik ook te vaak wakker van. Maar we sliepen er uiteindelijk allemaal beter van, ook omdat m’n vriend vaak nachtdiensten draait of er juist vroeg uit moet.

Het is wel sommige nachten vervelend als je er vaak uit moet, maar per saldo heb ik er nooit spijt van gehad. We hadden nog even het campingbedje op onze kamer maar daar heeft hij uiteindelijk nooit in gelegen .

3 likes

Wat is een leuk tandenpoets filmpje? Voor iemand van net 2. Hij hoeft niet per se 2 minuten te duren, als het maar leuk is om naar te kijken en een gevoel van tijd geeft waar we in het proces zitten en wanneer het (bijna) klaar is.

Ik heb al wel wat op YouTube gezocht en denk nu het Prodent liedje, met aapje, te gaan gebruiken. Maar misschien kennen jullie nog leukere?

Hier is het Jokie tandenpoetsliedje een groot succes.

8 likes

Hahaha die Prodent-aap, daar hebben wij (als ouders) nog steeds trauma’s van :joy:

SCHOON! STERK! POETS JE TANDEN SCHOON EN STERK!

(Het hielp destijds prima hoor, maar na 200+ keer kan ik die aap niet meer zien…)

4 likes

Onze kinderen kijken altijd Tiktak tijdens het tandenpoetsen. Heeft niets met tandenpoetsen te maken maar is precies lang genoeg en rustgevend.

4 likes

O goede tip! Thnx

1 like

Wat is een leuk boek voor een jongen die zes wordt? Volgens mij houdt hij van dingen als ridders, monsters, dino’s enzovoort.

De jongen die draken kweekte
Dolfje weerwolfje
Het dikke boek van alle bijzondere dino’s

2 likes

Thanks! :blush:

2 likes

Hier staan vaak ook goede tips tussen!

5 likes

Mijn zoon van 7 houd echt niet van lezen, maar dit boek vind hij enorm leuk.

Anders is een moppenboekje op avi start of avi m3 niveau ook een aanrader. Deze bijv:

1 like