Dank voor de tips! Mijn kind is nog maar 1.5 dus ik heb hier nog geen idee van. Ik heb “De jongen die draken kweekte” besteld, lijkt me echt iets voor de jarige en zijn moeder vond het ook leuk
Ik vind het zo grappig altijd om dit soort dingen te lezen, ons kind is echt tweetalig met nederlandse gebarentaal en het nederlands. Maar zijn eerste gebaar terug kwam pas met anderhalf jaar. Of zou het juist komen door het fulltime gebaren ipv maar enkele woorden ben iig benieuwd hoe dit met het tweede kind gaat!
Met gesproken taal kan het ook zo ontzettend verschillen wanneer kindjes gaan praten, dat zal met gebaren denk ik net zo zijn.
Net als rollen, lopen en alle andere milestones
Maar wij hadden ook heel lang het idee dat we dit hele gebaren-avontuur voor niets deden, want ze deed niks terug Maar ineens kwam het!
Ik ben nu bijna verhuisd, maar waar ik nog mee struggle is de kinderkamer. Ons kind heeft tot nu toe, wegens ruimtegebrek, bij ons op de kamer gelegen, maar krijgt nu een eigen kamer. Op het bedje na kan/moet ik dus alles nieuw inrichten. Ik weet niet zo goed waar te beginnen; wat is nodig, wat is handig, wat is leuk voor een kind van 3,5? Hoelang kan het (leeftijdstechnisch gezien) mee, wanneer zal je dingen moeten veranderen voor een kind van een oudere leeftijd?
Tot nu toe heb ik dus een kinderbed in het formaat 140 x 70 cm, en ik was van plan om 2 trofast kasten voor speelgoed en/of kleding te kopen. Wat is verder dus nodig/handig/leuk?
Misschien een leuk vloerkleed? En kleur op de muur, aangevuld met posters. Een plank om boeken uit te stallen. Verder heb je niet zoveel nodig denk ik. Ik zou ook niet teveel gaan kopen maar eerst even kijken hoe hij de ruimte gebruikt als jullie er wonen.
Een klein bureautje is ook handig om te kleuren of kleien. Met een stoeltje erbij.
Binnenkort gaan wij voor het eerst met onze baby zwemmen. Nu heb ik zwemluiers gekocht maar de poep van onze baby is altijd erg dun (borstvoeding). Houden die zwemluiers dit wel tegen?
Hebben jullie aanraders voor rvs drinkflessen voor een bijna 2 jarige? De Yeti vond ze fijn drinken, maar is veel te zwaar helaas
Dopper (eventueel met sportdop) of Camelbak Eddy+ heb je beide in rvs
Camelbak zie ik vaker (positief) langskomen op dit forum, zou bijv niet lekken. Dus wij hebben die laatst gekocht in RVS. We hebben m dus nog niet zo lang, maar wel blij mee. Dochter van net 2 kan er goed uit drinken.
Nee, het mengt zich met water en kan uiteindelijk het zwembad in, zodra ik dit door had was het peuterbadje een no-go voor mij.
Je hoopt ja te horen maar bij ons was dat niet zo.
Ging wel vaak goed, poepteniet in t water maar 1x op vakantie wel en toen hebben ze t kikkerbadje af moeten sluiten en eerst al t water reinigen. Voelde me heel lullig maar ze zeiden dat het vaker voorkwam.
Bij babyzwemmen (veel groter zwembad) viel t niet echt op en verdunde het. Gingen er wel gelijk uit natuurlijk mja hoort er ook een beetje bij.
Mocht je een Camelbak fles willen, die zijn 2e halve prijs bij Bol zag ik
Die dunne poep ging er bij wegwerpzwemluiers bij ons doorheen , wasbare zwemluiers hield het wel tegen (wij gebruiken die van happy bears die je goed kan stellen en dus goed strak kan doen).
Ik zag laatst op IG een post over hoe je tegen je kind over make up kunt praten. En zij gaf aan dat ze aan haar kindje vertelde dat ze make up gebruikte als ze zich “fancy” wilde voelen. (het was in het Engels) En dus niet “pretty”. Want je bent altijd mooi, ook zonder make up. Maar fancy hoef je niet altijd te zijn, maar wil je soms wel.
Dat is bij me blijven hangen. En ik zou dit graag willen toepassen bij onze dochter. Ook bij bijv speciale speltjes in het haar of een prachtige jurk. Alleen weet ik niet zo goed hoe dit naar het Nederlands te vertalen. Welk woord, of welke zin zouden jullie daarvoor gebruiken? Chique?
Of hoe spreken jullie tegen jullie kinderen over dit soort onderwerpen?
Wat een goed idee! Ik zat er ook al mee te stoeien toen m’n dochter laatst meekeek toen ik me opmaakte. Misschien ‘feestelijk’? Dat kan dan voor opmaken of voor mooie/feestelijke kleren? Maar ben ook benieuwd naar andere ideeën, ga het zeker toepassen!
Bij jurk zeggen wij altijd feestjurk iig! Makeup zat ik ook al naar te zoeken. Paar weken terug zag ze oma voor de spiegel en vroeg wat die deed, toen zei mn schoonmoeder “oma maakt zich mooi!”. Ik hoorde 't toevallig dus kon zeggen “oma is altijd mooi, en nu doet ze wat mascara op”, maar heb er daarna wel over nagedacht hoe je dat kan benoemen zonder een dreumes al een schoonheidsideaal op te dringen (heb zelf ook vaak genoeg geen makeup op)
Ik keek net even en zie dan luiers met klitteband en zonder. Welke heb jij?
Ik heb er twee met klittenband en nu op vakantie voor het eerst in gebruik. Bevalt erg goed! Gelukkig nog geen poepongelukje maar kan mij herinneren van vroeger dat het babybadje in het zwembad regelmatig dicht was vanwege poep in het water
Ik heb die met drukkers, dat is volgens mij een oudere versie? Daar heb je in ieder geval 3 standen op. Wij hebben ze al een aantal jaar. Onze jongste wordt in september 2 en zit al geruime tijd in maat 92 en voor hem zitten ze nog prima. Onze middelste heeft ze gedragen tot ze zindelijk was, ook tm maar 92 was dat denk ik. Heb ze nu op de middelste stand zitten.
Mijn kind vroeg laatst waarom ik make-up op doe, mijn antwoord ‘dat vind ik leuk om te doen, en ik vind het leuk dat mijn ogen dan net wat meer opvallen, want ik vind mijn ogen heel mooi’