Uhm ik ben aan het switchen van borst naar flesvoeding dus net voor het eerst een fles met kunstvoeding gemaakt. Maar het schuimt na het schudden heel erg? Kon helemaal niet meer zien hoeveel vocht het nou was geworden (180 water met 6 schepjes werd 240 na dikke schuimlaag, het leek 190 vocht? Maar na het drinken was er 50 over maar was de schuim laag weg dus nu weet ik niet hoeveel hij heeft gedronken). Is dat normaal? Of doe ik iets verkeerd?
Ik deed nooit schudden maar met een lepel roeren haha. Ik gebruikte een lange dessertlepel. Die paste door de hals hier (dr browns).
Denk eigenlijk dat je niet zoveel fout kan doen toch? Maar ik roerde het altijd (met een vork, lepel komt vaak niet door de fleshals) ipv te schudden. Had het idee dat ik het zo beter kon oplossen, zeker bij grotere hoeveelheden poeder.
Ik deed de fles altijd opzij heen en weer, meer in een ronde beweging. Dan schuimt het minder.
Ik schud altijd en nooit dat probleem. Welk merk gebruik je? Anders idd roeren met eetstokje of lepel ofzo.
Albert Heijn huismerk? Misschien dat het daar aan ligt. Ik ga eens experimenteren wat werkt en maybe ander merk kopen (maar duur )
Ik schud ook en heb (Kruidvat eigen merk) ook veel schuim. Maar mijn kind drinkt het gewoon, dus zie het probleem niet.
Als je niet precies weet hoeveel er gedronken is, is dat toch ook niet erg? Dat wist je bij de borst ook niet. 180+6 en er is 50 over, dan is er ruim 130 gedronken. Probeer je de volgende keer gewoon of 150+5 genoeg is. Of niet, dan bied je gewoon een grote fles aan.
Ander merk is niet meteen nodig hoor, hier gewoon Kruidvat en ik roer het door. Geen bubbeltjes oid te zien.
Ik draaide zeg maar rondjes met het vocht in de fles, nooit schudden (mocht niet van de kraamzorg). Dus de fles draaien zodat de inhoud rondgaat en alles gemengd wordt. Werkt net zo makkelijk. Melk schuimt nou eenmaal als je het schudt.
Lijkt me niet dat je een ander merk hoeft te proberen. Schuim is toch ook niet per se erg? Alleen misschien dat er dan wat meer lucht ofzo naar binnen gaat maar wij gebruiken de dr brown fles en dan heb je dat probleem niet.
Zou gaan roeren dan als je het schuim lastig vindt met aflezen.
Nee jullie hebben gelijk ook. Dat schuim geeft niks en hij drinkt het gewoon dus zit ook moeilijk te doen om niks gewoon even wennen
180 + 6 wordt trouwens zonder schuimlaag (ik roer ook altijd) 210 cc haha
Ik gebruik AH huismerk ook wel eens en ik schud nooit, gewoon twee keer op z’n kop en dan is het goed gemengd, mits het water warm is. Ik kan me herinneren dat er bij Kruidvat altijd op stond hoeveel melk het in totaal werd met 180+6, uit m’n hoofd 210 maar weet ik niet zeker.
Hier schuimt het ook. Als je het een minuutje of twee laat staan en is het ook zo weggezakt en heb je bij 180+6 waarschijnlijk 200ml. Staat hier ook op de verpakking trouwens, hoeveel ml je in totaal krijgt.
Heeft iemand van julie een zwart fietsstoeltje voor de baby? Vraag me af of dat niet te warm word in de zomer.
Ik heb op mijn werk (kinderopvang) altijd geleerd dat je de fles nooit moet schudden ivm lucht erin wat ze dan binnen krijgen en last van kunnen hebben. Altijd rollen tussen je handen en/of rustig op zijn kop en weer terug bewegen. Of anders indd roeren met een lepel of vork.
Bij kleding maakt 't iig niet uit. Ik heb een zwart fietsstoeltje (van bobike gehad en nu van thule) en kan me niet herinneren dat die te heet was in te zitten.
Die van mij is zwart. Ik neem wel eens een theedoek of hydrofieldoek mee, dan leg ik die er even overheen als we ergens zijn. Hij wordt anders idd warm.
Andere fietsvraag: Ik heb het idee dat mijn dochter door de gaten van haar fietshelmpje heen verbrandt/verbranden kan. Ze heeft weinig haar en een gevoelige huid. Een mutsje eronder lijkt me voor de zomer niet echt wat. Heeft iemand hetzelfde en een oplossing daarvoor?
Misschien is zo’n haarspray met SPF iets?
Gebruik je dit zelf ook? Mijn dochter kan maar 2x pw in bad ivm eczeem, dus ben wel benieuwd of het dan heel vet/viezig wordt? Ik was haar verder even met een washandje, maar met haren wassen moet de boel wel echt helemaal nat natuurlijk.