Tips, ervaringen & aanraders #10

Nee eigenlijk nog niet! Ik wil het wel aanschaffen omdat ik zelf snel verbrand bij mijn scheiding en mijn baby heeft ook weinig haar. Smeer nu gewone zonnebrand op zijn hoofd maar dat wordt ook wel viezig/vet. Hoop dat, dat met zo’n haarspray niet is… maar het is wel speciaal voor het haar natuurlijk.

1 like

Ik deed toen zon zonnemutsje of uv petje eronder

https://www.wibra.nl/assortiment/baby-mutsjes-2-stuks/?attribute_pa_kleur=roze&attribute_pa_maat=6-12mnd

Dit mutsje bleef t beste zitten en dunne stof

1 like

Het zitvlak bij ons fietsstoeltje is zwart de rest lichtblauw. Fiets heeft net in de zon gestaan. Het zwarte gedeelte is aanzienlijk warmer dan het blauwe gedeelte. Kind gaf ook aan: ‘warm’.

3 likes

Oke, thanks! En is dat dan niet te warm? Ik dacht dat er ook mutsjes voor over de helm bestonden, maar ik kan dat niet vinden.

Nja het waait op de fiets meestal ook wel.

In Duitsland heb ik weleens een hoesje voor over de helm gekocht, dat is eigenlijk voor het skieen dat het goed opvalt maar dat leek me achteraf eigenlijk juist heel warm omdat het meer afsluit.

1 like

Mijn baby kruipt nu keihard de hele dag overal heen zodat het vel van de bovenkant van zn voeten en tenen is
Sokjes e.d. kruipt hij uit, is er een schoen of slofje wat goed blijft zitten hierbij? Of andere tips?

Mijn kind heeft vorige zomer alleen maar slipstops gedragen. Niet te warm en blijft goed zitten.

1 like

Sock ons. Vond ik echt fantastisch
En hoge slofjes van Aapie bleven ook heel goed zitten. Maar die zijn voor nu een beetje warm denk ik.

1 like

Ik doe ook gewoon een zonnehoedje onder de helm. Zo snel wordt het ook niet te warm, en ik heb ze nooit horen klagen of dat ze helemaal rood werden.

2 likes

Ook met kruipen?
Ik had die ook al in mn vizier namelijk

@Madam-Mikmak die zien er ook goed uit maar die kan ik haast niet meer vinden op Nederlandse sites behalve babypark maar die doet het niet op zondag
Waar kocht jij die?

Mijn dochter krijgt pijn aan haar oren van de wind en voorbijrijdende scooters enz op de fiets dus zij draagt altijd een mutsje van dilling onder haar helm. Zo’n dunne. Ook in de zomer met 30 graden. Ze krijgt het nooit te warm hoor.

1 like

Mijn zoontje heeft zijn 11 maanden prik gehad afgelopen dinsdag en voelt zich vandaag overduidelijk niet lekker, heeft koorts. Is dat herkenbaar als bijwerking van de 11 maanden vaccinatie, of is dit weer een virusje ofzo?

Bijwerkingen van de 11 maanden vaccinaties ontstaan doorgaans binnen 2 dagen dus daar zal het niet van zijn lijkt me! Wel sneu, hopelijk is je kleintje snel beter

Ja sorry mijn antwoord was niet volledig :sweat_smile:. Toen was hij aan het kruipen idd. Ze werden wel een beetje viezig, maar gingen niet kapot.

Een poos geleden heb ik hier gedeeld dat ik letterkaarten aan het tekenen was. Die heb ik inmiddels laten drukken en ben heel blij met het resultaat.

Nu ben ik bezig met een set met cijfers, maar heb een aantal dilemma’s. Is er iemand, die bijv ervaring met lesgeven/kleuters heeft, die zin heeft om mee te denken?

Even m’n vragen in een spoiler, want misschien zitten de meeste mensen er niet op te wachten

Ik ben nu bezig met de cijfers, in ieder geval 0-10. Mijn plan was nu om op het kaartje het cijfer groot weer te geven, het cijfer als woord, de schrijfletter(?) versie incl instructie, een afbeelding van een dat aantal dingen/dieren, en het aantal punten op een dobbelsteen.

1. Mis ik dan echt nog iets? Of is er iets dat ik beter weg kan laten?
  2. Voelt als een gekke vraag, maar het cijfer 10 geef ik dan op dobbelstenen weer als 6+4, of 5+5?

Dan het volgende dilemma: een set met de cijfers 0-10 vind ik wat klein om te laten drukken. Ik denk dat ik twee opties heb:

• de cijfers 0-10 er 2 maal in stoppen, zodat je daarmee elk getal tussen 0 en 100 kunt neerleggen. Dan zou ik twee keer een uniek kaartje kunnen maken per cijfer (dus een 5 met 5 huizen, en eentje met 5 eieren bijv)
  • de cijfers samenvoegen met letterkaarten van lettercombinaties, zoals de au, ng en sch (is daar een naam voor?). Dan weet ik alleen niet zo goed welke combinaties er zijn en of die set dan weer niet veel te groot wordt.

Welke optie zou fijner zijn?

En evt nog andere tips?

6 likes

Even vanuit mijn onderwijs achtergrond: als je getallen tot 100 wil leggen kan dat niet met bijvoorbeeld 5 eieren en 5 huisjes, want dan krijg je geen 55 maar 10. Dan kan je misschien beter tientallen kaartjes maken?

Getalbeeld met dobbelsteen is wel handig. Eenvoudiger is met handen. Dan heb je ook altijd de 5 structuur. En dan is 10 dus 5 en 5.

Ik zou zelf het schrijfbeeld weglaten. Of aan de achterkant ofzo doen. Dan heb je meer ruimte om het echt op getallen/getalbeeld te richten.

4 likes

@Gelatelli ik vind de sock ons ook op bol.com en Amazon. Genoeg te vinden

Hebben jullie nog aanraders/must haves om mee te nemen voor een vakantie met een baby van 5 maanden. We gaan met de auto naar Frankrijk voor een weekje, na lang wikken en wegen of we het aandurven om zo lang te rijden. :sweat_smile:

1 like

Het ziet er dan niet uit als 55 maar qua aantal klopt het dan wel in elk geval. En dat is voor het getalbegrip heel fijn als het zichtbaar is. Of begrijp ik je verkeerd

Als het nog niet hebt, zo’n aeromoov matje voor in de autostoel, deryan tentje en geduld om vaker te stoppen Wij zijn ook naar zuid Frankrijk gereden in etappes met onze mini van 6 maanden en dat ging prima, we hadden verder niks bijzonders voorbereid, dus het zou bij jullie ook zomaar soepel kunnen gaan! Veel plezier!

2 likes