Tips, ervaringen & aanraders #10

Kan je wassen? Ik vind dat zo handig met een baby op vakantie, dan hoef je ook niet veel mee te nemen.

Heb je wasbare (zwem)luiers? Die kan je over een wegwerpluier aandoen in de auto en dat voorkomt spuitluiers. Luiers heb ik elke vakantie 1 pak meegenomen in een vacuumzak en de luiertas + 2 pakjes doekjes en dan ter plekke de rest kopen.

Ik zou ook een Aeromoov in de maxicosi leggen en zonneschermen op je raam. Mijn kind speelt niet veel in de auto maar de UFO doet het heel goed en een klein buggyboekje ook (ze was bij die leeftijd mega fan van het rupsje nooitgenoeg knisperboekje).

Verder ligt het een beetje aan hoeveel ruimte je hebt en wat je thuis ook gebruikt. Ik vond het babybjorn wipstoeltje handig om mee te hebben, een deryan tentje om in te slapen en een picknickkleed (die van de Hema is fijn dik maar decathlon heeft een dunne die compacter inpakt). En een draagzak bovenop leggen, als je die al hebt en gebruikt, zodat je je kind makkelijk even kan dragen op een tussenstop.

1 like

Iemand nog een tip voor een leuk cadeautje voor de juffen op de kinderopvang? Ik heb echt een hekel aan de typische jufcadeaus met woordgrap, maar vind het ook lastig om iets voor max 10 euro pp te bedenken dat wel leuk is :sweat_smile:

Heeft zo’n Aeromoov matje echt meerwaarde tov een hydrofiele doek in de maxi cosi leggen?

Ik heb nooit een hydrofiel gebruikt maar als dat ook een warm, zwetend kind voorkomt dan werkt dat hetzelfde als een aeromoov. De aeromoov werkte bij ons in ieder geval super goed. Vind het wel echt heel dure dingen en heb er (nog) geen voor de vervolgstoel dus zou top zijn als een hydrofiel ook werkt!

3 likes

Ik heb al een aantal keer bij juffen/meesters op school een cadeaubon gegeven; van de ijssalon, een bioscoopbon, een loods5 bon voor een juf die net een nieuw huis had etc.

4 likes

Weet iemand hoe slipstops vallen?
Mijn dochter heeft net maat 21 maar dan is de maat gelijk 21/23. Klinkt zo groot.

Volgens mij vallen ze redelijk “true to size” maar mijn dochter is ook begonnen met slipstops 21/23 toen ze net maat 21 had, en toen sloot het slofje ook gewoon goed aan bij de tenen. Het overtollige stukje zool gaat naar de hak, dus daar had ze geen last van met lopen. Geen clownschoenen dus :wink:

2 likes

Oh ja al die smerige stopplaatsen :cry: mijn dochter is bijna zindelijk en wil heel graag op de grote wc’s plassen maar het gaat gewoon echt niet bij zo’n ranzige benzinepomp in Frankrijk haha. Dus dan zeg ik plas maar in je luier maar dat is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor het zindelijk worden.

Laatst hebben we op de parkeerplaats even een YouTube danslesje gedaan samen, dat vond ze super leuk en ik kon daardoor zelf ook even bewegen :sweat_smile: stond wel medium voor lul maar er was echt geen ruimte om te spelen helaas.

3 likes

Voor die stops onderweg hadden wij deze:
Bekijk Jippie’s My Carry Plaspotje - Pinguïn op: Jippie's My Carry Plaspotje - Pinguïn | bol

2 likes

Heeft iemand deze buggy?

Ik las dat hier een maxi cosi opgeklikt kan worden (wil hem graag in de bakfiets gebruiken) maar in de info/filmpje zie ik dat niet terug

3 likes

In de zomervakantie willen wij met onze baby van dan 4 maanden oud naar Oostenrijk. We maken normaal gesproken flinke wandelingen, maar willen dat dit jaar aanpassen naar kortere, minder zware wandelingen met de baby in de draagzak.
Alle tips voor zowel de autoreis er naartoe als in Oostenrijk zelf zijn welkom

1 like

Oooh joh wat handig! Dit kende ik nog niet, dank je wel voor de tip!

2 likes

Wij zijn net terug van een week Oostenrijk (wel met een peuter van 3). Het was echt top! Bij praktisch alle bergwandelingen staat of ze kindvriendelijk zijn. Soms zijn ze zelfs met kinderwagen te doen. Ik zag ook heel veel ouders met draagzak. Op de kindvriendelijke routes heb je ook vaker een rustpunt met een speeltuintje ofzo. Ik weet niet of je al iets hebt geboekt maar via 30+kids kun je heel makkelijk kindvriendelijke accommodaties vinden. Wij zaten in een heel fijn appartement met een zwembad en speeltuin bij het gebouw.

3 likes

Deze heb ik ook! @Handtas Voor 10€ op Vinted gekocht, daar zou je ook even kunnen kijken. We gebruiken hem nog steeds, ligt in de auto, super handig.

3 likes

Mijn dochter is ook zindelijk en wij hadden het potje mee. Zette haar gewoon bij iedere stop of als ze zelf aangaf dat ze moest op het potje. Zat ze wel tussen de andere geparkeerde auto’s maar wat mij betreft prima. Hadden hem ook in de auto liggen voor als we boodschappen gingen doen of naar een ander stadje. Er is niet overal een wc en ondanks dat ze het prima kan ophouden vond ik dat echt een chille oplossing.

2 likes

Mogen ongevraagde tips hier ook? Beetje random lijstje na een hele fijne vakantie met twee kleintjes:

• we zijn met een dreumes en peuter een week bij Les escaliers de la combe geweest, een mooie ‘domaine’ in de Dordogne, van hele lieve Nederlandse mensen. Ze organiseren in het voor en na seizoen baby/peuter weken, de man gaat ‘‘s ochtends met alle kids op pad om de dieren eten te geven, plantjes water geven, ect. ‘S Avonds is er eerst kinderdiner, als de kinderen op bed liggen kun je aanschuiven bij de tables d’hautes. Ze zijn een keer (zonder ons) koekjes gaan bakken en er is overal speelgoed en vermaak. We hebben als ouders écht een week kunnen ontspannen met twee kleine kinderen, had ik niet verwacht.
  • op de heenreis in 2 keer gereden, tussenstop bij Le Moulin Bleu in Dourdan (chambre d’hautes) net onder Parijs. Was ook heel fijn, vlak aan de snelweg maar midden in de natuur en weer hele lieve mensen.
  • op de heenweg gestopt bij ‘de Gavers’ net voor Lille, 10 minuutjes van de snelweg, hele leuke speeltuin bij een meertje, ook met watergedeelte, zit ook restaurant bij maar was bij ons helaas dicht.
  • op de terugweg (we zijn in één dag terug gereden) gestopt bij ‘Aire de Limours’ net onder Parijs, zo’n tankstation stop maar zag er vernieuwd uit en hier was zowel binnen als buiten een speel gedeelte wat geschikt was voor dreumessen.
  • voor de autoreis had ik veel eten/drinken, maar minimaal speelgoed mee, dit werkte voor ons super goed! Mijn ervaring met speelgoed was dat ze het dan continue laten vallen, of precies elkaars speelgoed willen, dus ik dacht ik hou het simpel. We hebben veel gekletst, liedjes gezongen, ze hebben gewoon lekker naar buiten getuurd en lekker geslapen. Op de terugweg toen we in 1x reden pas een filmpje nodig gehad, het is me echt heel erg mee gevallen!
28 likes

Heeft er iemand toevallig een In.Stax camera? Is deze geschikt voor een 5-jarige of erg foutgevoelig?

Andere aanraders voor een kinder camera zijn ook welkom. Mag ook alleen digitaal zijn :blush:

Zou het kunnen dat de speeltuin net voor Lille de gavers was? In Vlaanderen toch nog? Daar woon ik 5 min van. Heel leuke speeltuin inderdaad.
En leuke tips ook. Klinkt als een top vakantie

2 likes

Ja dat was het! Ik heb er zelf in mijn hoofd gravers van gemaakt haha, ik denk vanwege al het zand :joy:

3 likes

Zou ook een logischere naam zijn :joy:

1 like