Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb een 2e hands Aeromoov auto stoel matje via Vinted gekocht voor maar een tientje voor deze vakantie.

1 like

Dit klinkt helemaal geweldig. Heb het meteen opgeslagen!

Edit: ben op de website aan het speuren maar kan al niet wachten om te gaan. En we willen dit pas in augustus 2025 gaan doen waarschijnlijk :joy: kan echt niet wachten.

1 like

En @influencer, super lief dat jullie meedenken! M’n antwoorden even weer in spoiler

• dobbelstenen vervangen door handen is wel een interessante optie idd. Want tellen met handen is logischer. Geen idee of ik dat mooi kan tekenen, maar kan het proberen natuurlijk
  • deze kaarten met cijfers zijn een uitbreiding op de letterkaarten. Daar staat wel een schrijfbeeld op en zou het voor de consistentie wel jammer vinden om dat er af te halen. Ga ik nog over nadenken.
  • een getal maken, bijv 64, kan door het kaartje van de 4 half op het kaartje van de 6 te leggen, zoals hier met de letters (hand for scale):
  • de -, + en = toevoegen vind ik ook echt een leuk idee! Alleen dan moet ik eigenlijk wel een dubbele set maken, want anders kun je maar enkele sommen maken natuurlijk. :thinking:
  • @Maanzaad had nog het idee om de cijfers 0 - 20 te doen, omdat de 11-14 een ander patroon volgen en dus ‘uniek’ zijn. 20 items op een kaartje is wel veel, maar dan zou ik misschien alleen t/m 9 het schrijfbeeld erop kunnen zetten, en daarna weglaten. Want dan zijn de cijfers toch hetzelfde, en is er meer plek voor de afbeeldingen. Dat nog iets?

Ik vind het ingewikkelder als dat ik had gedacht. Haha. Zoveel opties :joy: en bedankt voor het compliment en nogmaals lief dat jullie me willen helpen!

6 likes

Klinkt goed! Onze baby is dan natuurlijk nog maar 4 maanden dus speeltuintjes slaan we nog even over :wink:. Qua accomodatie maakt het dus ook niet heel veel uit. Nemen de cosleeper mee en zetten die naast ons bed.
Wij zijn bekend met het oetztal maar daar zijn alle wandelingen heel steil, dus dat wordt hem dit jaar niet. Ook het brixental kennen we, is minder steil en zou voor sommige wandelingen ook met de kinderwagen kunnen. Maar hier zijn we wel al meerdere keren geweest dus een andere niet te steile regio of dal is misschien ook leuk. Waar waren jullie?

1 like

Wij zaten in het Gasteinertal in Bad Hofgastein. Zijn ook een hoop wandelingen te doen in een bosrijk gebied. Ook veel vlakke stukken. Onze peuter kon eigenlijk elke dag wel flinke stukken zelf lopen en als hij moe werd deden we hem in de rugdrager. Voor een baby is zelf lopen natuurlijk nog niet van toepassing maar het zijn dus wel echt fijne, niet te zware/intensieve wandelingen.

Ik wilde mijn draagzak voor het eerst mee naar buiten nemen, normaal draag ik mijn kindje in een doek, maar dat is zo’n gedoe als ze er in en uit moet. Ik heb de stokke limas flex en die zou moeten passen vanaf 1 maand/4 kilo, maar het hoofdje van mijn baby komt nog niet boven dat voorpand uit.

In alle voorbeeldfilmpjes zijn die babies veel groter, dus nu heb ik geen idee of dit veilig is.

2 likes

Ik heb niet deze draagzak maar heb laatst een draagconsult gehad. Die consulent gaf aan dat vooral de kledingmaat belangrijk is en de meesten pas goed zitten vanaf maat 62, ondanks dat hij wordt aangeprezen voor newborns zelfs gelijk na de geboorte.

Oh shit die van mij zit nog in 50/56. Dan toch maar over op de doek.

3 likes

Zit hij/zij goed in de M/W houding met de kont diep geboeg naar onder?

4 likes

Ja, dat idee heb ik wel!

Heb je het rugpand al op z’n kortst gezet? Dat doe je door dit aan te trekken. Het gespje zit op de bovenrand van de bovenkant van de draagzak dus naast de zonnekap. Ik heb die nu bijna op z’n langst.

En heb je de draaghengsels vastgemaakt aan de heupband? Dat scheelt ook in lengte lijkt het. Bij grotere kindjes maak je die meer halverwege vast zoals ik het heb (linksonder op de foto zie je dat net).

2 likes

Bij de kringloop hebben ze ook vaak (digitale) camera’s. Mijn zoon gebruikt hem vaak! En niet super erg als die kapot gaat, want het was niet zo duur.

1 like

Wij zijn nu op de terugweg van Wildschonau. Daar vorig jaar paar dagen geweest en vonden we zo leuk dat we nu 12 dagen zijn geweest. Je krijgt bij de meeste accomodaties de Wildschonauer card erbij, daarmee kun je oa 2 zomerliften gratis gebruiken (en ook het zwembad) en dat gaf voor ons meer dan genoeg mogelijkheden. Vanaf de lift heb je veel verschillende wandelingen, ook wat vlakkere.

Onze oudste wordt volgende week 5, de 2e is 3,5 en de jongste in september 2. Onze oudste 2 hebben zelf gewandeld, bv vanaf het mittelstation bij de Schatzberg naar beneden (heel afwisselend met bos, bloemenvelden, pad, weer bos etc dus daardoor leuk voor ze) en de jongste deden we in de draagzak en kleine stukjes zelf. Ze hebben het echt boven verwachting gedaan, ook als we een wandeling deden met wat meer hoogteverschil. Wel wat langer over de wandelingen gedaan, maar dat hadden we ingecalculeerd.

Qua rijden doen wij het in 1x met 2 wat langere stops (dit jaar, vorig jaar met baby 3x gestopt). Zijn snachts vertrokken voor heen en vandaag einde ochtend terug (na nog een laatste ontbijtje bovenop de berg tussen de koeien). Zijn nu bijna weer in Nl. Bovenop de bagage ligt een groot kleed, dus zo kunnen we altijd makkelijk zitten ergens. Ook wel aanrader met een baby, kleed waar je zelf ook bij kan zitten. Werkte vorig jaar goed iig.

Edit: we hebben er op de heenweg 9,5u over gedaan inc stops. Voor verhouding stops/reistijd.

1 like

Er zijn vrij veel domaines in Frankrijk die peuterweken organiseren. Meestal aan het begin en eind van seizoen. In juni en augustus. Als het je wat lijkt moet je gewoon Googlen op “domaine peuterweek”. Er is echt veel keus en ook mogelijk naar een accommodatie te gaan ipv zelf tent mee.
Sommige hebben ook babybadjes en alles in het douchegedeelte.

4 likes

Ohhh ja, dit is het! Stom dat ik dat zelf niet gezien heb. Merci!

1 like

Tip voor wie er een kat thuis heeft, dreumes is dol op dit boek Waar is de kat? - Eva Eland - Kinderboeken.nl

Dat wordt verdriet zo als ie weer ingeleverd wordt bij de bieb :grimacing:

3 likes

Jaa die had ik hier ook een keer getipt, zo’n leuk boek en ben helemaal verbaasd over hoe goed mijn dreumes de kat kan vinden! Ze weet ook op straat elke poes te spotten, ongeacht of die op straat loopt of driehoog achter een raam zit.

Leuk en lekker vrolijk boek!

5 likes

Wij willen in onze tuin een trampoline voor dreumes en peuter. We denken aan een ronde ingraaf trampoline van 250cm diameter zonder net. Zijn er algemene tips? Het valt me op dat er een groot prijsverschil is tussen verschillende aanbieders.

1 like

Ik zette daarnet m’n fiets neer met kind voorop en het eerste wat hij zei was “tata” (kat :relaxed:) en verdomd, aan de overkant van de straat kwam net een kat een huis uit. In “Waar is de kat?” vindt hij ze inmiddels ook bijna allemaal!

3 likes

:ok_hand:t3:

3 likes