Tips, ervaringen & aanraders #10

Alles gaat over. Hij blijft echt niet tot zijn 15e huilen :laughing:

Hij heeft gewoon ergens last van, aan jou de lastige taak uit te vinden waarvan. Maar op die leeftijd zet ik mijn geld in op tandjes. Voel eens in zijn mond, misschien voel je een verdikking.

2 likes

Je kan de Oei, ik groei! app downloaden. Dan kan je kijken in welke sprong je baby zit. Ook al kan het natuurlijk van alles zijn. Ik vind de app vooral leuk en handig je kan lezen over alle ontwikkelingen (ook van hele kleine dingen). En dat zie ik vaak ook wel terug bij mijn baby.

Maar misschien inderdaad eens een zetpil proberen.

2 likes

Haha ik heb een hele discussie gehad over tandjes met mijn man. Er zit een verdikking, kwijlen, je ziet een wit ā€œbultjeā€, hij trekt aan zijn oor en heeft spuitluiers. Maar volgens mijn man is het veeeeeul te vroeg en is het epstein :joy: 12 weken lijkt mij vroeg voor tandjes maar het meest logische qua ā€œsymptomenā€

Edit:
@Vloeistof is het de betaalde app van oei ik groei? Dan weet ik of ik de juiste download :nerd_face:

1 like

Ja is betaald inderdaad!

Maar klinkt als tandjes hoor! En kan ook zeker met die leeftijd. Je kan ook gel daarvoor halen voor verlichting. Chamodent is homeopatisch en in Dentinox zit echt iets wat verdovend werkt. Of leg een bijtring even in de vriezer

2 likes

1+1 is ook geen 2 volgens je man? 100% tandjes dit hoor. En kan prima met 3 maanden!

Die aanloop naar tandjes kan ook super lang duren met pauzes ertussen. Hier is het zooo vaak ā€˜duidelijk tandjes’ geweest met wat jij ook beschrijft vanaf een maand of 3/4. Nou haar eerste tand kwam pas door bij 10 maanden.

5 likes

Mijn kind had met 10 weken zijn eerste tandje. Het is vroeg maar het kan zeker!

1 like

Hahaha ik zei net tegen hem ā€œop het forum geven ze me ook gelijk met tandjes!!!ā€ Hij: ā€œik geloof er nog steeds niks van dat het tandjes zijnā€.

Laten we het er maar op houden dat ik de leukste thuis ben :nerd_face:

2 likes

Alles is een fase haha

1 like

Geen ervaring mee. Ik had de puckababy. Maar hij ziet er vergelijkbaar uit als de puckababy.
Ik vond zo’n soort slaapzak echt ideaal.

2 likes

Het aloude Wat is er aan de hand en zodra je het wel weet is er al weer wat anders-spel!
Ik heb het zelfs nog bij mn tweede, alles is de hele tijd anders en geen idee waarom.

Misschien een oorontsteking? Onze baby had laatst ook een week lang ā€˜tandjesdrama’ maar dat bleek op dag 5 na een huisartsenpost op zondag bezoek een dikke oorontsteking te zijn. Ook omdat je zei dat hij aan zn oor trekt. Maar nogmaals: geen idee. 9 van de 10 keer stop ik er maar een zetpil of een fles in en 50/50 kans dat dat het oplost

3 likes

Waar koop je een leuke sensorische bak? (Liefst hout)

Mijn dochter vindt dat sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat zo leuk dus wil haar hier ook thuis mee entertainen

Voor wie een meegroei matras heeft van Ikea, welke bevalt goed? Lees wat wisselende ervaringen op Ikea.

1 like

Wel duur maar reiger en de raaf heeft veel van dit spul. Bakjes, grapat en speelrijst etc.

2 likes

Ook duur, maar bij De Kliederschuur kan je ook veel materiaal kopen.

Houten bak zou ik gewoon een simpele van zoeken (houten bak, dienblad hoge rand oid), geen speciale ā€˜speelbak’ oid (want als het zo heet, is het meteen 2x zo duur).

2 likes

Ik gebruik gewoon een ovenschaal

3 likes

je kan ook een trofast kast omdraaien!

15 likes

Wij hebben er 1 van yourlittlefamily

4 likes

Wij gebruiken gewoon een opbergbox van de hema. Fijn dat er een deksel op kan en makkelijk hoog weggezet kan worden.

3 likes

Hoe houden jullie rekening met duurzaamheid in kinderkleding? Ik vind het zo lastig met 3 kinderen (2 meisjes, 1 jongen) die allemaal een andere maat hebben en regelmatig nieuwe schoenen/kleding/jassen/ondergoed etc omdat ze groeien. Veel duurzame merken vind ik echt behoorlijk aan de prijs, tweedehands kopen doe ik graag (online en offline) maar vind ik soms ook echt veel tijd kosten om alles te vinden wat ook nog eens bij de smaak van mn kinderen past. Ik probeer niet te veel te kopen, unisex te kopen zodat ik dingen door kan geven van dochter op zoon etc maar toch ontkom ik er niet aan om meer nieuwe kleding aan te schaffen dan voor het milieu goed is (volgens mij ligt dat op 5 stuks pp per jaar, ex ondergoed/sokken en geld voor fast fashion items). En nouja ik ben ook maar een mens die ook graag eens een winkelmand vol gooit bij de Zara…vind dit lastig!

3 likes