Wij hebben er eentje van Salta en zijn daar nu 3 jaar heel tevreden over. We hebben wel dempende ondergrond gelegd onder het kunstgras waar we de trampoline hebben.
Verder zou ik, als je de ruimte hebt, wel echt een grotere doen dan 205. Dat is voor 1 klein kindje misschien voldoende maar voor 2 of meer wel erg krap, laat staan als ze groter worden.
Tips gevraagd voor inleiding:
Bij kunstmatig vreken vliezen er inleiding van 41+ weken is protocol ziekenhuis dat ze al na een uur starten met oxytocine.
Ik zou liever langer wachten en/of niet meteen beginnen met kunstmatige hormonen toedienen, schijnt alles ook heftiger te maken.
Zijn er mensen die dit via een andere weg of andere manier gedaan hebben? Bijv thuis breken vliezen/ langer wachten, langsamer proces? Wil mijn lichaam de kans geven t zelf te doen.
Ik heb met de verloskundige besproken dat ik even wilde wachten - na 4 uur was er nog weinig gebeurd en zijn we met een lage concentratie begonnen. Naar mijn gevoel was er ruimte voor mijn input en namen ze dat serieus. Verloskundige was overigens verloskundige van het ziekenhuis, want ik had sowieso al een medische zwangerschap/bevalling.
Ja ligt denk ik aan wie je voor je hebt. Had nu een best wel bureaucratisch iemand die ik deze vraag stelde en die zei: nee protocol is na een uur starten zo werken wij want dan willen we ook doorpakken.
(Ik ben ook medisch) ik houd van de controle en vind het wel fijn om uberhaupt t gesprek aan te kunnen gaan of een middenweg te vinden.
Ik had ook aangegeven dat ik niet meteen oxytocine wilde, uiteindelijk na 2 uur volgens mij toch mee gestart omdat er te weinig gebeurde. Ik heb uiteindelijk maximaal weeënopwekkers gekregen omdat mijn lijf het niet zelf oppikte (maar ik was ook geen 41 weken). Het was mijn eerste bevalling dus geen vergelijkingsmateriaal met een bevalling die vanzelf op gang kwam maar ik heb geen weeënstorm gekregen oid. Maar dat risico is idd wel groter met inleiding.
Heb je nog een afspraak met een gynaecoloog staan voor je inleiding om deze wens te bespreken?
Golfslagbad Oss (binnen) speeltuin en kinderboerderij Elzenhoek Oss, restaurant/speeltuin Charlie Schaijk, hemelrijk is ook leuk!
Ik ben nu 40+4 en heb vrijdag 2e strippoging, CTG en inleidingplan doornemen. Dus wilde me daar vast goed op voorbereiden.
Heb al 2 cm uitsluiting btw voor de rest nog rustig
Eerste kindje kwam met 41+1 dus het kan nog prima vanzelf beginnen.
Thanks voor jullie tips. Lijkt dus wel of er enigsinds wat ruimte is, ik blijf gewoon met ze in gesprek over mijn wensen en handel dan verder op gevoel. Misschien dat mijn geduld na zo’n 2 uur wachten ook wel op is en ik aan de slag wil.
Het rommelt al heel lang (harde buiken) en de dagen duren lang, dus bij iedere kleine aanzet (zoals strippen, kolven of breken vliezen) denk ik dat dat voldoende kan zijn maar dat zit al snel in je hoofd en dacht ik 2 weken geleden ook
Ik zit te kijken voor dekentjes voor in het ledikantje. Ik dacht dat nu het advies was om dat gewoon te doen als ze net geboren is, maar online lees ik (ook recente artikelen) dat het nog steeds wordt gezien als gevaarlijk. (Ik snap dat een dekbed etc niet kan, heb het dus echt over een dekentje en laken). Daarnaast zit ik te twijfelen over de TOG waarde. Ik zie vooral of dekentjes met TOG 1 of TOG 4. Waarbij TOG 4 me veel te warm lijkt en TOG 1 weer te weinig als je kijkt naar het totale TOG. Ons huidige huis waar we de eerste (koudere) maanden nog zullen wonen is heel slecht geisoleerd en dus wel wat kouder. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik weet niet of je kindje al geboren is en zo niet, of je in het begin een cosleeper wil gebruiken maar ik heb wel allemaal ledikantdekens gekocht en ze nooit gebruikt. Mijn kind was iets van 6 maanden toen ie naar z’n eigen kamer in het ledikantje ging en tegen die tijd deden we ‘m een slaapzak aan. In de cosleeper wel een wiegdeken gebruikt van wol (geen idee van TOG waarde, met koude nachten deden we de deken dubbel maar meestal enkel).
Hemelrijk is idd leuk, en je hebt in Zeeland (vlakbij Uden) nog de Pannekoekenbakker, leuk voor kinderen met speeltuin erbij. Verder is er nog Hullie Speelboerderij ook in Uden. Maar Hemelrijk is leuker, is buiten met water enzo om te zwemmen maar evt ook binnen als het minder weer is.
Bij de Eetkamer in Uden is het blijkbaar met kinderen ook leuk met een speelhoek enzo voor eten/lunch.
En in Schaijk heb je De Boshut voor lunch etc en daar is ook een speeltuintje met water vlakbij.
Nee eind september komt ze, als het goed is. Ze slaapt in dit huis wel bij ons op de kamer, maar wel in het ledikantje. Super slim om inderdaad de deken dubbel te vouwen, had daar nog helemaal niet aan gedacht. Thanks!
Bij ons was het volgens mij zelfs gelijk na vliezen breken en ik mocht het twee uurtjes rekken, langer wilden ze niet doen. Denk ook ivm beschikbaarheid van personeel en risico op infectie = groter. Vond het achteraf gezien prima, want in die 2 uur had ik wel lichte weeen, dat ik dacht van wauuuwwww er gebeurt iets, maar was uiteindelijk 4 cm terwijl ik was gestart met 3-4 cm
Wanneer wordt je kindje geboren? De mijne is in de winter geboren en kon zichzelf niet goed warm houden. In de cosleeper had ze een dekentje van 2 TOG en een lakentje (en dan lange mouwen romper en lange mouwen boxpakje of shirt en broek). Daarnaast heb ik een wollen Disana dekentje veel gebruikt bij het vasthouden en in de box enzo en een katoenen van Meyco van 1 TOG meer onderweg. Ik vond het handig om er meerdere te hebben in verschillende diktes.
Wel allemaal wiegformaat. Ledikant nooit dekens in gebruikt want tegen die tijd sliep ze al in een slaapzak met evt een lakentje.
Hier zeiden ze dat alles afhankelijk is van de omstandigheden (ook drukte op de afdeling), conditie van jou en van je kindje. Ik heb tijdens de bevalling meer ruimte voor overleg ervaren dan ervoor. Ik begon op 3cm, mocht 2 uur wachten tot breken vliezen en 2 uur tot weeënopwekkers. Die gingen ook alleen in overleg omhoog. Ik ben wel bevallen voor 38 weken en ingeleid dus het schoot niet echt op, ik had zeg maar zelf ook wel door dat mijn lichaam niks deed dus interventies een prima idee waren.
Oh ik ken deze struggle herkennen en had uiteindelijk ook een te dunne deken. Mijn advies:
- bij zo’n jonge baby kan die wel een lakentje in het ledikantje als ze daar bij geboorte al in ligt. Ik vind zelf de mousseline lakentjes van atelier pomme veel fijner dan katoenen + efficient want nu ze in een slaapzakje ligt gebruik ik ze gewoon als grote hydrofiel.
- wollen dekens zijn ideaal voor daar overheen, het wordt voor new borns niet snel te warm én wol reguleert dus echt super. Ik heb zelf een wollen ledikant deken bij Ziloen besteld en bij echte kou de deken ( 2x evt) dubbel geslagen en bij warmere nachten enkel of eenmaal dubbel. Toen het wat warmer werd heb ik een dun wollen dekentje van jollein gebruikt en die is ook super, ook voor in de maxi cosi in de box etc.
- sowieso werken laagjes heel goed, ik deed liever 1 deken (twee)dubbel, dan steeds een nieuwe te pakken. Of als je later bijv gaat inbakeren, wat weer tog toevoegt.
Ik herken echt je struggle want ik vind het zelf ook heel onduidelijk en zeker in twijfel maanden als september of maart in mijn geval, wat het 20g kan verschillen. Hopelijk heb je wat aan mijn tips haha
Dank voor je reactie! We dachten aan 250cm diameter, of bedoelde je dat ook (je schrijft 205)? We hebben opzich de ruimte, maar ik zie op tegen zo’n groot gat graven
Ik wilde per se thuis bevallen, maar het ging niet echt vlotjes. Met 41 weken mijn vliezen thuis laten breken om 14.30… en gewacht wat er gebeurde en anders de volgende dag om 1430 naar het ziekenhuis (mocht max 24u). Sochtends om 8u kreeg ik weeën en 2.5u later was ze geboren; had het ziekenhuis niet meer kunnen halen want weeën werden pas rond 0930 heftiger.
Veel members hebben ook dit trek speelgoed gekocht, ik heb net een bericht ontvangen met een terug roepactie ivm verstikkingsgevaar.
Ik heb toen afgesproken met 42wkn dat ze vliezen zouden breken en dan gewoon 24u afwachten thuis. Net als wanneer je vliezen spontaan breken, dan wacht je ook 24u. Dat gebeurde bij mij overigens, en heb uiteindelijk zelfs ruim 30u gewacht. Want vliezen braken rond 23u, en 24u later was dus “niet onder kantoor tijd” dus werd er geen inleiding gedaan dat was dan pas 9u volgende dag…
Die nacht werd er ene baby geboren
Edit: dit was thuis met mijn eigen vk. Niet medisch oid