Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik wilde net hetzelfde posten. Ik heb ook een UFO op Amazon gekocht, en kreeg zojuist ook een terugroep-bericht in mijn mailbox.

4 likes

Ja sorry, ik zat met 205 in mijn hoofd. Is die 250 met of zonder rand meegeteld? Die van ons is geloof ik 377 incl rand en dat kan ik voor 2 a 3 kinderen van harte aanbevelen.

En dat graven is sowieso kut, liever eenmalig iets langer werk en dat ze er dan jaaaaren plezier van hebben, ook als ze groter zijn en er vriendjes komen spelen.

1 like

Iemand tips voor een baby van 4 maanden en deze warmte? Geen airco in huis, zijn slaapkamertje en onze woonkamer is momenta al 25 graden
 onze slaapkamer is nog warmer.

Weet niet zo goed wat ik kan doen, voornamelijk ‘s nachts. Overdag dep ik met wat koude washandjes en zo min mogelijk kleding aan.

1 like

Wij hebben gewoon vanaf het begin een slaapzakje gebruikt, dat wordt hier ook geadviseerd. Ik zie niet waarom een dekentje per se nodig zou zijn?

3 likes

Eigenlijk had ze hier nooit zo last van de warmte. Die kleintjes kunnen veel hebben.
Als het echt te warm is, in een luier en een hydrofiele slaapzak laten slapen, en eventueel extra aanleggen of een extra flesje.

2 likes

We hebben alleen nog een puckababy, wel de dunste
 die heb ik vanacht ook maar uitgetrokken maar daardoor was hij ook vet onrustig :upside_down_face:

Herkenbaar, hier is het in de slaapkamer 25.5 graden, en heb mijn kind (3 maanden) in een rompertje liggen. Gisteravond was het 24 graden en had hij er nog een hydrofielslaapzak over. In de nacht ben ik wel gaan voelen of hij niet te warm was. Hij was wat frisjes dus hoop dat het nu met rompertje nog te doen is, en anders merk ik het wel vanzelf.

1 like

Ik heb ‘m nu alleen in romper zonder lakentje/slaapzakje, de avondzon staat ook op zijn kamertje. Moet vannacht toch nog keer voeden dus dan kan ik het checken inderdaad

Welke hydrofiele slaapzak heb jij?

Ik heb die van de HEMA.

Overdag heb ik mijn kind wel enkel in een luier, het is anders te heet wanneer hij zich drukmaakt, savonds ligt hij te liggen en koelt hij zelf ook wat af. Beetje zoeken hoe en wat maar komt sowieso goed!

2 likes

Bij action verkopen ze van die koelmatjes voor honden (ik heb van die blauwe maar zag ze nu net printjes) en daar deed ik dan een hydrofiel op leggen en dan de baby op in de box/bank.

Op de slaapkamer van onze jongste was het toen we gisteravond thuis van vakantie kwamen 29 graden
 hij heeft in alleen een luier met hydrofiele slaapzak (die van lodger zijn fijn en dun en goed 2e hands te scoren) geslapen en vannacht prima geslapen, was wel wat klam vanochtend. Nu is het “afgekoeld” naar 28graden.

4 likes

De hydrofiel slaapzak van lodger is echt geweldig!

7 likes

Ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf dat trampolines inkocht en verkocht, dus het is een lang verhaal geworden :sweat_smile:

Samenvatting

Houd er rekening mee dat je met ingraven echt een mega gat moet graven en ook heel diep wil je een beetje leuk kunnen springen. In veel gevallen moet de trampoline ook alsnog een stukje boven de grond uitkomen ivm luchtcirculatie, waardoor je eigenlijk voor de veiligheid ook alsnog een net nodig hebt. Wij zijn daarom zelf toch maar voor een ‘gewone’ trampoline boven de grond gegaan.

Ik ben het met @Zitzak eens dat een trampoline van 244/250 cm te klein is als er meer dan 1 kind op gaat springen. Dan is 305 of eigenlijk nog liever 366 cm een stuk beter. Dat zijn de afmetingen van de trampoline inclusief rand eromheen, dus het springoppervlak is kleiner. Wel goed om te weten dat als je voor ingraven gaat, je ook een dieper gat moet maken bij een grotere trampoline. En dat de trampoline zelf hoger wordt bij een grotere maat, mocht je niet ingraven.

Ik zou verder letten op gebruikte materialen (pvc voor beschermrand, dikte buizen minimaal 1,5mm, liefst bredere buizen, meer en langere veren) en wat voor garantie er wordt gegeven. Daarnaast ook fijn om te letten op de afwerking van de buizen en de beschermrand, maar dat is online natuurlijk wat moeilijk te zien.

Eventueel kan je ergens gaan kijken waar ze een paar merken hebben staan om ook verschillen te kunnen zien, mocht je een wat groter budget hebben. Kies je voor een budgettrampoline (alles tot ±200 euro in 244/250 cm) dan moet je er rekening mee houden dat die meestal maximaal 3-5 jaar meegaan.

13 likes

Aaah super fijne informatie, dankjewel!

2 likes

Ik zie in het aankopen topic veel mensen nu rvs flessen kopen. Wij hebben nog van die Mepal
Plastic flessen. Ik zie dat er nog geen nader onderzoek resultaten door radar gepubliceerd zijn over herbruikbare plastic flessen. Zijn jullie ook massaal de plastic flessen de deur uit aan het doen?

2 likes

Nee. En ze gaan ook nog de vaatwasser in. Op rvs zit ook vaak een plastic dop toch? Of een plastic rietje. En je kunt ook de vaatwasser wat minder heet zetten, want dat was het toch voornamelijk? Ik vind het allemaal wat overdreven om meteen alles te vervangen, maar goed, mensen moeten het zelf weten. Maar ik zou me niet een slechte ouder voelen omdat je geen 30+ euro kunt of wil betalen voor een rvs fles.

20 likes

Haha dat ben ik waarschijnlijk. Ik vind het nogal verontrustend dat naast de hormoonverstorende stof DiBP die vrij kwam, er ook 300 andere stoffen zijn gevonden waarvan onderzoekers niet eens weten wat het zijn. Misschien zijn die 300 allemaal onschuldig, maar ik kan me dat haast niet voorstellen.

En plasticvrij leven is niet te doen, dus ik vervang nu in ieder geval de flessen en bakjes voor de kinderen. Helemaal de dingen waar melk in gaan, omdat dat het plastic schijnt aan te tasten. En ik probeer de plastic onderdelen met de hand af te wassen.

Alle beetjes helpen, denk ik maar. Maar ik snap het ook als mensen niet meteen alles de deur uit gooien.

5 likes

Maar dit is dus nog steeds naar aanleiding van één uitzending van Radar? Of heb ik iets gemist.

Ik vind het nog steeds wat overdreven voelen. Wegwerpluiers bestaan uit plastic en kleine hoeveelheden schadelijke stoffen maar dat gebruiken jullie ook nog gewoon, toch.

8 likes

Goed om meerdere meningen te lezen. We hebben hier van alles dubbel zodat het een in de vaatwasser kan ‘s avonds en ik diezelfde avond wel alles voor de volgende dag al kan maken. Van lunch bakje tot fruit bakje en fles is alles plastic. Maar geven alleen water mee geen melk dus dat scheelt al iets. Ik kijk het nog even aan

3 likes

Nou ja, het gaat om het verwarmen van plastic drink- en eetproducten en de stoffen die daar bij vrij komen. En dit artikel is nu in het nieuws, maar volgens mij zijn er al uit meerdere onderzoeken gebleken dat verwarmd plastic niet gezond is.

Volgens mij heeft de Decathlon ook rvs flessen voor relatief weinig geld.

3 likes

Ik oordeel overigens niet over je aankopen! Ik merkte alleen dat ik erg aangespoord werd over je aankopen maar ook onwijs begon te twijfelen aan wat te doen :blush:

3 likes