Tips, ervaringen & aanraders #10

Nee. Ik heb laatst gewoon nog nieuwe plastic flessen voor mijn kinderen gekocht.

Mijn zoon van 2,5 loopt ook altijd rond met ene waterfles vooral voor naar buiten daar drinkt hij dan de hele dag door uit en ik ga hem nog geen RVS of glazen fles geven want dat gaat gewoon niet goed.

Ik ben ook echt niet bang o.i.d. door de minimale berichtgeving van momenteel en gebruik voor mezelf ook gewoon plastic flessen.

2 likes

Hema heeft ook rvs flessen voor ongeveer een tientje. Ik vind het vooral fijn dat water lekker koud blijft.

1 like

Ik sta er hetzelfde in. Er komen echt telkens meer onderzoeken, het is niet alleen dit onderzoek. En wij gooien hier thuis ook niet in één keer al het plastic uit het raam, maar zijn wel langzaam aan het overgaan op rvs/glas. Dat vind ik niet paniekerig eigenlijk?

Maar wij hadden al meer aardewerk en glas dan gemiddeld denk ik. We hebben altijd al stenen borden en bekers en sinds kort ook glazen voor onze zoon. Mja daar moet je ook wel het kind naar hebben :sweat_smile:

6 likes

Mijn baby heeft een smetplekje in haar nek, waar ik niet goed bij kan en ze werkt ook niet per se mee. Wat kan ik nog meer doen behalve elke dag schoonmaken met wat water, droogdeppen en evt. zinkzalf smeren? Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt en ruikt ook echt goor inmiddels.

Ik lees hier goede ervaringen van de hydrofiele slaapzak van Lodger, op de site staat 0,5 tog. Maar eens eerder gelezen dat er ook slaapzakken zijn van hydrofiele stof van 0,25 tog maar die kan ik niet terugvinden iemand een idee?

Over die van Lodger kan ik niet meespreken maar ik heb eentje van Hema (ook hydrofiel) en die is echt mega dun en luchtig. Er staat ook 0,5 in maar is echt een pak luchtiger dan de 0,5 van bvb. Puckababy (gewoon katoen, dus niet van die hydrofiele).

3 likes

Oh ja, zo zielig is dat en het stinkt idd.
Heb je een parfumvrije zinkzalf? Je zou ook nog zinkolie kunnen proberen, dat bevat veel meer zink en is veel droger op de huid.

1 like

Voor iedereen die in de buurt van Nuenen woont: bij tuincentrum Coppelmans kun je nog t/m zondag een dinosaurusspeurtocht doen. Het kost 2 euro en dan krijgt je kind ook nog een dinomasker en een cadeautje bij voltooien van de speurtocht. Het is officieel vanaf 6 jaar maar onze peuter van 3 vond het helemaal het einde.

4 likes

Ik heb dunne slaapzakjes (geen hydrofielen) van Ergopouch met 0.25 TOG. Lodger heeft ook hydrofielen slaapzakken met 0.3 TOG. Die van Hema zijn ook wel fijn!

3 likes

Wij hebben oude puckababy 4 seizoenen en de zomer variant is 0,25 tog. Ik vind hem echter nog vrij dik/stug voelen. Niet per sé luchtig. Dus wellicht ook nog een 0,25 ergens bij zoeken.

1 like

Ik wil een watertafel kopen voor mijn dochters eerste verjaardag

• :sauropod: Dinosauriërs
  • :lizard: Jungle

0 stemmers

1 like

Bepanthen baby vind ik zelf fijner dan zinkzalf. Geen ervaring met smetplekken maar ik gebruik het soms preventief tegen luieruitslag en werkt goed.

1 like

Welke zinkzalf heb je? Het zinkgehalte wisselt nogal per zalf.

1 like

Ik zie het verschil niet behalve de poppetjes bovenop?

Ik zou dus kiezen wat je kind het leukst vindt, dino’s of jungle :woman_shrugging:t3:

5 likes

Smetplekken moet je droog houden. Een (vette) creme is dan geen aanrader. Zinkzalf houdt het juist droog.

@matroos wat @Maanzaad zegt idd, niet iedere zinkzalf heeft hetzelfde gehalte. Die van Dr Leenarts is er iig een met een hoog percentage, geloof 10%. Zinkolie heeft geloof ik 25%.

5 likes

Haha ja ze heeft nog geen duidelijke voorkeur, anders was de keuze zo gemaakt. :joy: Kon zelf niet kiezen, vandaar. Bedankt voor het stemmen allemaal!

1 like

Deze is 0.3 tog. Wist ook niet eerder dat deze bestond, ik heb 3 Lodgerslaapzakken van 0.5 tog. Ze zijn lekker zacht en vrij smal (geeft onze baby wel geborgenheid heb ik het idee). Ik heb een hydrofiele van kruidvat maar die is toch echt wel een stuk stugger qua stof.

2 likes

Heeft er iemand ervaring met een tafelhangstoel? M’n schoonmoeder heeft er een gekocht, en ik vind het maar een eng ding. Kleine is net 4 maanden en daarom ook nog te vroeg. Ik wil geen ruzie maken hierom, maar vind het weer zo vervelend dat ze zoiets weer koopt zonder overleg. Of ben ik gewoon moeilijk aan het doen en valt het allemaal wel mee? :sweat_smile:

1 like

Het ziet er wel spannend uit maarja het wordt wel verkocht. Dus je zou denken dat het veilig moet zijn. Passen zij regelmatig op of gaan ze dat doen?

1 like

Bij onze opvang gebruiken ze dat ook. Als het gewoon goed bevestigd is, lijkt het me geen probleem toch?

1 like