Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb een super klein opvouwbare buggy (joolz aer plus) en er zit wel een draagzak bij maar die is niet heel stevig. Ik kan de buggy niet echt meenemen op de (stads)fiets. Dat zou nou juist wel leuk zijn.
Nu dacht ik misschien kan ik van die spinnen lopen en de buggy dan ingeklapt achterop vervoeren. Zijn hier mensen die dat al geprobeerd hebben? Of juist een andere oplossing? Een buggy houder werkt niet omdat de buggy dus klein inklapt en die meer zijn voor buggys die groot inklappen.

2 likes

Misschien een rek en krat voorop monteren? Dit is de “Basil L”.

Of krat achterop.
image

1 like

Ja met de Babyzen Yoyo buggy. Is qua formaat wel vergelijkbaar met jouw buggy. Bleef prima zitten. Zo’n voordrager (zonder krat) op de fiets ging ook prima.

Vrienden van ons hebben een buggy van Mutsy en die hadden een soort netje/spin combinatie om 'm achter op de fiets vast te makrn.

1 like

Ah top en dank ook @Croky ! Ik ga dan met spinnen even proberen, als dat niet lukt is een krat of voorrek ook nog een optie.

1 like

Wil je laten of het werkt met zo’n spin? Mijn baby kan hopelijk bijna mee op de fiets en ik heb dezelfde buggy. Zat ook al te denken hoe ik deze mee kan nemen

2 likes

Dit is zo’n netje waar ik het over had:

Zag dat er zondag weer 25% korting is bij Dilling. Voor wie bijv wol-zijde rompers of pyjama zoekt voor de zomer :sunglasses: handig voor o.a. kwijlbabies, huidje blijft veel langer droog.

(Ik heb geen aandelen)

6 likes

Ik heb wel eens tips gelezen op een FB-pagina over bakfietsen dat de Joolz Aer+ in een grote Beck fietstas past. Of in het Bakkie Cycles ding, dat is een soort fietstas van alleen riemen.

Bakkie Cycles

1 like

Hoe doen jullie dat met zindelijk maken? Mijn dochter is nu net 2 (vandaag :heart:) en gaat sinds twee dAgen op het potje, iedere keer plast ze wel en ze heeft ook aantal keer gepoept. Thuis loopt ze dan veel zonder luier, maarja dat kan toch ook niet de hele tijd? Steeds luier aan en uit doen is ook niet echt do-able want ze gaat iedere 10 min wel op het potje omdat ze het interessant vindt.

Op de opvang willen ze haar überhaupt pas zonder luier laten lopen als ze zelf goed kan aangeven dat ze moet plassen/poepen.

Ben benieuwd!

7 likes

Misschien een luierbroekje? Die kan gewoon naar beneden en weer omhoog.

2 likes

Heeft iemand ervaring met zoiets als dit:

Zijn verduisterende gordijnen die je met zuignappen op een raam kan monteren. Als we nu een weekendje weg of op vakantie gaan plak ik vuilniszakken op de ramen met schilderstape maar als zoiets als dit goed zou werken is dat wel een meer duurzame en minder houtje touwtje oplossing. Ben benieuwd of die zuignappen goed blijven zitten en of er niet alsnog veel licht langskomt

4 likes

Deze laatst aangeschaft, en ga morgen op vakantie. Als ik er aan denk, laat ik weten of het goed werkt

2 likes

Volgens mij is het een goed teken als ze graag op het potje gaat! Ik zou kijken naar hoe stressvol het voor jou/je gezin is als je haar zonder luier laat lopen. Bij mijn oudste hadden wij daarvoor gekozen op aandringen van partner (doe een boek gelezen had over hoe kinderen vroeg zindelijk worden :sweat_smile:) maar ik vond het de stress en al het dweilen niet waard. Anders zou je er ook voor kunnen kiezen om buiten wel altijd zonder luier te doen en binnen niet, of bijvoorbeeld op vaste momenten op het potje te gaan, 's ochtends, na eetmomenten en voor het slapen bijvoorbeeld. Of afhankelijk van je eigen humeur.

Ik ben hem as we speak aan het gebruiken! 2e keer nu op vakantie en ik zal hem altijd meenemen denk ik. Hij blijft goed plakken maar er blijven wel wat (kleine) kiertjes. Als ik het gewone gordijn eroverheen doe, dan is het voor mij geen probleem en is het donker genoeg. Maar echt volledig kierloos ben je niet.

3 likes

Jaa ik vind 'm echt geweldig! Wij gooien 'm ook over de deryan tent zodat die goed verduisterd.

2 likes

Ja weekt perfect! Als je de randen iets over het kozijn laat hangen dan heb je weinig lichtinval meer. Ik heb ze ook lang thuis gebruikt, erg blij mee!

2 likes

@Venco en de anderen, bedankt voor jullie reacties! Jullie zijn enthousiast merk ik. Welke hebben jullie precies? Die van de screenshot is 145x100, ik zou liever nog wat groter willen. Mag ook per pb om het topic niet te veel te vervuilen met mijn vraag

Ja werkt heel goed! Ik heb de grote en de kleine, maar nog een grote besteld. Kleine al 2 keer gemerkt dat die de ramen niet bedekten waar we waren.

1 like

Ik heb 130x200 die is groot genoeg voor de meeste ramen. Bij Amazon besteld.

2 likes

Wat voor schepjes en bakjes bedoel je? Je kan toch willekeurige bakjes en schepjes kopen? Al die esthetische spullen helpen niet om de kinderen de activiteit beter te laten ervaren. Je kan gewoon pakken wat al in de kast ligt, of past bij het thema waar mee gewerkt wordt.

Anders bij Lobbes kijken? Of Senso Care?

10 likes