Tips, ervaringen & aanraders #10

Dit boek is hier thuis echt een hele grote hit (ze kijkt alleen peppa pig tijdens het tandenpoetsen, dus is niet een hele grote fan).

Tijdens een vlucht van 3,5 uur was dit het grootste succes. Ze kan hier zo lang mee bezig zijn.

2 likes

Heeft er nog iemand tips voor boeken voor kindjes van 5? Ik merk dat mijn dochter de meeste voorleesboeken die we hebben ontgroeid is. Ze kan nog niet zelf lezen, dus wel voorleesboeken.

Ik ben oldskool gegaan met mijn kinderen, dus boeken die ik zelf heel leuk vond vroeger lees ik nu voor.
Een succes waren hier oa Pluk van de Petteflet, Pluk redt de dieren, Otje, De Fantastische Meneer Vos en Ieorg Idur.

En de boeken over Haas vinden ze heel leuk. Oa Haas redt het bos, Haas in de stad, De grote reis van Haas.

7 likes

Mijn zoon vindt de boeken van Carry Slee en Dagmar Stam heel leuk (die vond ik zelf vroeger ook heel leuk).
En ik heb laatst de dappere ridster geleend van de bieb.
Verder wat zitzak zegt Pluk, otje etc.

Ja, ik ben ook fan van de ‘oude’ voorleesboeken.
Misschien ook De kleine kapitein, @Maanzaad? Die vond ik als kind ook geweldig, maar is met 5 misschien net te jong.

Binky Malkenschoten kan al heel goed voor die leeftijd! Speeltoestellen voor klein en groot zitten wat afgescheiden van elkaar. Is geen dagvullend programma

Apenheul kan ook maar is wel een stuk lopen in het park zelf. Maar er is genoeg te zien en in het eerste stuk lopen de apen ook tussen de mensen dus dat is heel erg leuk. Door het hele park heen zijn ze best van dichtbij te bekijken! En er zijn heel veel speeltuintjes in de Apenheul.

Er zit in park berg en bos (bij de Apenheul) ook een hele leuke grote gratis speelweide met glijbaan, zandbak en waterpomp. Veel ruimte om er ook zelf lekker een picknickkleedje neer te leggen.

Bij lekker weer zijn er ook wel veel recreatieplassen in de buurt. Zowel richting Arnhem als rondom Apeldoorn (Bussloo)

1 like

Wat grappig, deze vond ik gisteren in een weggeef boekenkastje op straat.

2 likes

Vraagje; ik wil een box in de woonkamer, liefst een ronde. Niet zo veel plek en die kan ik net iets makkelijker kwijt.

De meeste ronde boxen hebben een diameter van 105 cm en nu zag ik er eentje met een diameter van 95 cm. Lijkt mij opzich prima of zal dat toch echt te klein zijn? Wil hem niet eindeloos hebben staan maar gaat er vooral om dat de baby veilig kan liggen en de peuter hem niet stiekem kan pakken als je even wegloopt.

1 like

Hoe bergen jullie bad speelgoed op? Ik heb nu een zo’n opbergbakje met zuignappen maar die laat telkens los.

1 like

Ik gebruik een groot vergiet van ikea hahaha
Vergiet

Vind ik wel handig om alles in te verzamelen en kan het meteen goed uitlekken.

4 likes

Herbruikbaar groentenzakje van de ap, door de gaatjes lekt het goed uit en met het touwtje hang je het makkelijk op aan een haakje. Maar badspeelgoed bestaat hier uit twee van die snel schimmelende knijpdingen en een klein bootje dus dus dat is ook niet veel om op te ruimen.

1 like

@Maanzaad Of de ‘Dwergjes van Tuil’. Ook heel toegankelijk boek van Paul Biegel.

1 like

Ik heb deze en vind hem echt top, is nog nooit naar beneden gekomen.

3 likes

Die zuignapdingen van de Ikea? Zo ja, heb ik geen tip helaas. Zo nee, die zijn echt geweldig en hebben bij mij in 1 jaar nog nooit losgelaten

Dit heb ik ook, heel chill vind ik

1 like

Mijn dochter is een week geleden gebeten door een teek. Zaterdag kreeg ze een rode vlek/kring. Vandaag HA gebeld en ze moet aan de antibiotica. Ze heeft nog nooit antibiotica gehad. Hebben jullie kindjes wel een last gehad van bijwerkingen? Ze moet gelijk door naar de opvang morgen, maar weet niet zo goed wat ik kan/moet verwachten.

In zo’n nettasje met een s-haak over de glazen douchewand heen.

@DahliaDavin jij ook bedankt voor je input en tips :blush:
@Feline nee hier nooit bijwerkingen gehad van antibiotica!

7 likes

Ligt er een beetje aan welke antibiotica, sommige kunnen wel zorgen voor diarree.

2 likes

Ok dit is echt dom, maar ik dacht in eerste instantie dat je vraag was hoe je slechte speelgoed opbergt :joy:
Komt denk ik doordat ik net hiervoor een Engels artikel had gelezen. Dacht al wat is dit voor een rare vraag, haha

Wij gaan vandaag een dagje naar Walibi zonder baby. Iemand ervaring met kolven daar? Waar zou je zoiets dan een beetje in rust kunnen doen? :sweat_smile:

Edit: ik heb zo’n kolf die discreet in m’n bh kan maar wel geluid maakt