Tips, ervaringen & aanraders #10

Volgens de parkplattegrond is er een kolfruimte bij de EHBO. Maar ik zou met zo’n kolf in je bh op een willekeurig bankje/plekje in een restaurant gaan zitten, in Walibi is het toch nergens stil.

2 likes

Klinkt als night terrors. Die kan je helaas alleen uitzitten en gaan als het goed is vanzelf ook weer over. Veel kindjes van 2/3 jaar oud krijgen daar last van. Erbij zitten en zorgen dat hij zich niet bezeerd. Wel heel vervelend om te zien altijd.

in plaats van een ronde box kun je bij ruimtegebrek ook een babybed neerzetten als box bedacht ik me zelf (te laat haha)
gewoon zon houten van de ikea ofzo
is misschien ook makkelijker spul voor te vinden qua matrasje enzo en na zn gebruik als box misschien nog te gebruiken

2 likes

dit tasje was trouwens ook mn toptip afgelopen vakantie met het meenemen van strandspeelgoed enzo

2 likes

Wij hadden ook een ronde box, van 90 cm doorsnee (Europe Baby Circa). Ik heb geen ervaring met een vierkante box, maar ik vond deze box wel al snel klein toen ze ging rollen. Je moest haar echt precies in het midden leggen zodat de rol-ruimte groot genoeg was. Maar verder paste het prima. We hebben de box (in mijn herinnering) vlak voor haar 1e verjaardag weggehaald (omdat ze niet graag in de box zat/lag, dus werd al een tijdje niet meer gebruikt)

Echter lag onze dochter in de praktijk toch vooral los op de grond :stuck_out_tongue: Dus we hebben er geen nadelen van ervaren, en ik zou deze ronde box voor een eventuele 2e ook weer gebruiken (of iig geen grotere). Ze lag vooral kort in de box als we even onze handen vrij moesten hebben, en dan rolde ze soms een beetje tegen de spijlen aan :stuck_out_tongue: maar dat vond ze zelf ook niet zo erg.

2 likes

Ik dacht ook dat ik wel een box wilde als we een tweede zouden krijgen, maar nu de baby ruim een jaar is heb ik maar 1 dag gehad waarop ik wilde dat ik een box had, en dat was even een jaloerse dag van de peuter. Dus ja, tenzij je echt merkt dat je peuter gekke dingen moet met de baby zou ik het gewoon afwachten. Het scheelt gewoon zoveel ruimte!

2 likes

Sorry als dit al meerdere keren gevraagd is, maar met de zoekfunctie vind ik niet echt iets.

Ik zoek een leuke camping, liefst als accommodatie een fijne stacaravan, die leuk is met mijn dan bijna 2-jarige, dichtbij het strand (geen meer). Animatie etc. niet echt nodig.
Het liefst Italië (niet te zuidelijk ivm rijden) of Zuid-Frankrijk.

Iemand een leuke aanrader?

1 like

Ja… ik twijfel er ook over…
Misschien nog nog even tijd geven.

Geen camping maar verder wel aan de zee en kindvriendelijk: Paradú EcoVillage & Resort onder Pisa

Bij de 1e gebruikten we de box enkel als opslag. Voor de 2e hebben we enkel een reisbedje (incl. bodemverhoger) opgezet en deze was ook binnen 2 maanden weer opgeruimd. Onze jongste ligt veel op een speelmat en de oudste heeft geleerd dat ze niet op de baby moet liggen of moet optillen.

1 like

Op de facebooksite ‘kamperen met.jonge kinderen’ geven mensen echt onwijs veel tips! Ik heb ze helaas niet voor je :wink:

1 like

In de buurt van vias place heb je veel campings direct aan zee :blush:

2 likes

Ik sluit me aan bij @Zitzak, die schrijvers doen het hier ook erg goed. Daarnaast ook alles van Janneke Schotveld, De dappere ridster bijv. En Spaghetti van Menetti was ook een succes.

1 like

Voor de moeders met een kindje rond 9-10 maanden: wat is het eetschema van jullie kind? Ik ben een beetje inspiratieloos :grimacing:

Bedoel je de tijden en wat hij eet of recepten?

Mijn baby is net 9 maanden en krijgt nu:
7:00 180cc + 3 schepjes pap
8:00/8:30 fruit
11:00 180cc + boterham met boter of olijfolie of pindakaas. Af en toe een banaan ei pannenkoek met pindakaas
15.00 180cc
16:30/17:00 avondeten. Varieert van stamppot tot pasta. Mijn baby vindt pasta heel lekker. Ik maak hem zelf meestal met pasta, tomatenblokjes, courgette en linzen. En geef ook wel eens een zakje van Mama Deli of Ella’s Kitchen. Laatst heb ik orzo met spinazie en een beetje mozzarella gemaakt. Vindt hij ook lekker!
18:30 180cc

Ik wil ook nog ergens yoghurt gaan toevoegen. En misschien de fles van 11:00 gaan afbouwen. Maar weet niet zo goed of ik dat moet doen of moet wachten tot hij dat zelf aangeeft

5 likes

Ah dankjewel! Ziet er mooi uit zeg. Ben je er zelf ook geweest? Zie wat wisselende recensies.

Rest ook bedankt, ga nog even doorzoeken!

1 like

Ik kan jullie input wel gebruiken. Iedere ochtend als dochter (21 mnd) wakker wordt is ze heel vrolijk in bed, maar zodra we luier gaan verschonen, schone romper, kleding aan etc. is het gillen en krijsen. Ze wil niet aangekleed worden. Ook als ik haar de kleding laat uit kiezen zegt ze op alles nee. Weet gewoon niet hoe ik hier de ochtenden beter door kan komen zonder meteen al die strijd.

1 like

Heeft ze het niet gewoon koud?

Wij hebben dat ook weleens gehad en dan deden we gewoon voor de tv verschonen en omkleden.

2 likes

kleding de avond van tevoren samen uitzoeken en klaar leggen?
dat heeft bij ons heel erg geholpen (al weet ik niet hoe oud ze was toen we daarmee begonnen)

of eerst in pyjama naar beneden en eten en daarna pas aankleden?

2 likes

Het kan ook honger zijn? Dus eerst eten, dan aankleden?

3 likes