Tips, ervaringen & aanraders #10

Mijn zoontje wil inderdaad ook eerst zijn melk opdrinken. Anders zet ie het ook op een gillen.

2 likes

Ik heb het idee bij mijn dochter (19m) dat ze het enerzijds heel graag zelf wil doen en anderzijds niet zo goed snapt hoe dat moet en wat en waarom er gebeurt. Ik kleed haar pas aan na het ontbijt dus honger is hier geen excuus, haha. Herkenbaar in ieder geval. Ik probeer het nu zo voorspelbaar mogelijk te maken en alles uit te leggen waardoor de meltdown pas ontstaat als ze haar hoofd door een armsgat probeert te doen ofzo. Heeft ze het alleen bij aankleden of ook met meerdere dingen? Beetje de leeftijd misschien (bijna twee is nee, haha)?

2 likes

Deze camping in Frankrijk was 2 jaar geleden een succes met onze peuter

En deze camping in Zuid west Frankrijk is ook aan te raden

Ook hier zo hangry als maar zijn kan: wij nemen kleding mee naar beneden en na het ontbijt gaat dat zo aan (in tegenstelling tot de strijd die we krijgen als we het ervoor proberen)

1 like

Ja, ik ben er vier jaar geleden geweest, maar dat was de eerste zomer vlak na de lock down dus misschien niet helemaal representatief voor de faciliteiten en drukte. Wij zaten overigens in een huisje en die was wel aan de kleine kant. De safaritenten zijn volgens mij ruimer dan de huisjes.

Ongeveer hetzelfde als @Vloeistof alleen hebben wij de 4e fles wel al afgebouwd:

6.30u: fles 180cc
8.30u: fruit
11.30u: brood met pindakaas of appelstroop
tussen 12.30u en 13.30u: fles 180cc
15.30u: cracotte of wat maisvingers of nog wat fruit/groente
18.00u: avondeten.
19.00u: fles 180cc.

Hoe heb jij de vierde fles afgebouwd? Langzaam afgebouwd door steeds minder te geven of gewoon in één keer? En liet je baby ook zelf melk staan?
Mijn baby is zo gek op zijn fles dat ik denk dat hij nooit melk zal laten staan :sweat_smile:. Terwijl hij vast voedsel ook echt goed eet.

1 like

In één keer. Onze dochter laat ook zelden iets staan. Wij kwamen vooral ook ‘in de knoop’ met haar slaapjes. Dan sliep ze nog maar moest ze eigenlijk al haar fles in de ochtend enzo. Dus een paar weken geleden hebben we het gewoon met 1 fles geprobeerd en dat gaat goed. We proberen tussendoor wat slokjes water te geven, en verder eet ze ook prima.

1 like

Heb het voor je terug gezocht:

6.30 fles 200
Slapen
10.00 fruit
12.00 brood
Slapen
15.00 snackie
17.00 hap
18.30 fles 200 (voor slapengaan)
Slapen
22.00 fles 200 (werd hij zelf voor wakker tot 10 maanden, daarna niet meer nodig)

We willen binnenkort met onze 3 maanden oude baby op vakantie maar we zitten nogal in dubio wat we willen:

• zonvakantie en dan resort of appartement. Lijkt me heerlijk om all inclusive ergens te zitten en niet na te hoeven denken over eten en lekker op een bedje liggen, af en toe zwemmen of ergens heen rijden, lijkt me de ultieme vakantie, maar ben ergens ook wel bang voor het vele gedoe en dat we ons misschien opgelaten voelen met huilende baby

• appartement/huisje op rij afstand. Dan is dat hiervoor genoemde probleem getackeld, maar nadeel is dan juist weer dat dat minder relaxt is

Hebben jullie aanraders qua bestemming en accommodatie?

2 likes

Als optie 1 je het leuk leukst zou ik dat gewoon doen. Voor welk ‘gedoe’ ben je precies bang? En een baby huilt altijd wel, je kunt altijd even met je partner afwisselen of eerder/later gaan eten/zwemmen/zonnen als je je opgelaten voelt.

1 like

Anders probeer je voor optie 1 bijv een bungalow ofzo te vinden op een all inclusive resort, misschien vind je het daar minder spannend als het een vrijstaande woning is (qua huilen)? Of bijv een resort zoeken die expliciet kindvriendelijk is ofzo (lijkt me zelf wel terror maar oké :joy:)

Wij zijn vorige week terug gekomen uit Gran Canaria, hotel Lopesan Costa Meloneras. Dat is het eerste wat je zoekt. Heel fijn hotel, heel schoon, vriendelijk personeel (ook tegen baby’s en kindjes). En je krijgt volgens mij standaard een upgrade van de kamer als je met baby/kind komt. Zodat je een zit- en slaapgedeelte apart hebt.

Je hebt op het resort álles. Verschillende restaurantjes, je kan ook all in met buffet, supermarktje, spa, verschillende zwembaden, gym, aan een boulevard waar je een ijsje kan halen en wat winkels.

Zou het iedereen aanraden! Er zijn best veel stellen met jonge kinderen/baby’s.

5 likes

Hebben jullie actief iets gedaan/geprobeerd aan het oefenen met doorslapen oid?

We hebben nu, mede door jullie tips, de avond eruit gehaald omdat deze voeding telkens slecht ging en hij alsnog rond 1u kwam. Nu ligt hij er rond 20u in en slaapt dan tot 2u en soms 3u. Dan red hij het daarna vaak wel tot half 7. Op zich niet slecht voor een baby van 4 maanden denk ik, maar ik word echt moedeloos en verdrietig van alle succesverhalen om me heen van kleinere/jongere baby’s.

1 like

“Mensen liegen het meest over 2 dingen: Hoe vaak ze seks hebben en wanneer hun baby doorsliep.”

Zag deze quote een keer voorbijkomen en denk dat er zeker een kern van waarheid in zit :smile:

30 likes

Dit is echt mega goed voor een baby van 4 maanden… dan heb je echt behoorlijk geluk.

26 likes

Ik zou dat echt proberen los te laten. Maar waarom word je er moedeloos van? Echt door anderen of ben je zelf heel erg moe?

Mijn baby is nu 9 maanden en geen nacht doorgeslapen. En ik heb ook van alles geprobeerd. Ik geloof ook in fases (ook bij anderen!). Soms gaat het weken wat beter, dan komt er weer een tand, snotneus, ziekte, regressie en is het ruk. Maar ooit wordt het beter!

En inderdaad. Je baby doet het echt prima. 4 maanden is nog zo klein.

3 likes

4 maanden is echt nog piepjong. Dan moet je echt nog niet gaan slaaptrainen. Mijn zoontje ging pas rond 15/16 maanden echt doorslapen (zonder slaaptrainen).

9 likes

Nee en zou het (bijv slaaptrainen) ook niet aanraden. Het gaat zoals het gaat en komt vanzelf helemaal goed. Kijk goed naar je eigen kind, want elk kind is anders. En ik denk dat je het met deze situatie inderdaad relatief getroffen (en/of goed aangesloten op de behoefte) hebt! Probeer je maar te focussen op hoe het bij jullie gaat. De rest heb je niks mee te maken eigenlijk :relaxed:

Edit: Als je compleet tegen je eigen grenzen aan zit dan vraagt dat natuurlijk mogelijk om een andere aanpak. Maar mijn advies (ook vaak aan mezelf) is om te kijken of de situatie zelf mij zwaar valt of dat het eigenlijk alle verwachtingen vanuit ‘de maatschappij’ zijn. In het laatste geval probeer ik altijd weer even te focussen op onszelf en de rest te laten voor wat het is. Ik vind @thegentlekidd op insta altijd goed relativeren.

3 likes

Meid mijn kind is ruim 1 jaar en slaapt nog amper door😅 en als ze doorslaapt, wat ze pas sinds paar weken soms doet, zit ik om 5 uur beneden hondenfilmpjes te kijken op tv.

8 likes