Tips, ervaringen & aanraders #10

Nou, ik ging juist een beetje twijfelen, maar ben sowieso onzeker over alles :sweat_smile: Ik had het misschien wat anders moeten verwoorden: niet in een goed of fout, maar meer van ā€œmis ik ietsā€. Het is mijn eerste kind en ik vind andere inzichten alleen maar fijn. Wat ik niet weet, kan ik niet aanpassen. Of juist bevestiging ala ik ergens onzeker over ben. Ik had er bijv. niet eens over nagedacht om mijn kind in te smeren, dus hoe weet ik dan dat dat een optie is​:joy:

Ik ben bijvoorbeeld enorm aan het twijfelen wanneer te voeden (ik voed dus op verzoek, maar soms ook een beetje op schema omdat ze anders ook wel eens weinig kan eten), en dan is het ook fijn om te zien hoe anderen dat doen. Zoals wat @V.Kirby zegt, speelt wel mee.

Leuk om te zien, juist ook die verschillende manieren. @Vloeistof ik douche ook als mn man thuis werkt, of badje als ik alleen ben (ook al na het hier gecheckt destijds haha), maar zoveel werk haha. Vind het ook echt niet zo leukšŸ˜…

3 likes

Weet je ook wanneer het mis gaat? Is dat in de avond, snachts of merkt ze het sochtends vroeg?
En open deur, maar drinkt ze nog veel savonds?

Ik was van de week in een krijspaleis met vriend en 2 kids. In het gedeelte van de mini’s was nog een baby en ik maakte een praatje met de moeder daarvan: ik: ah hoe oud is ze ? Zij: 11 maanden… ik: ach wat een schatje! Zij: en hoe oud is die van jou? Ik: 9 maanden zij: ooh echt? Dan is ze wel fors… ik: hahah ja… * Flabbergasted wat zei ze nou?? * Ik: ben net terug van vakantie en daar vonden ze haar een kleintje (ook wetende dat ze echt niet fors is, keurig op haar curve zit)

Ik wou dat ik in dat soort situaties meer adrem ben maar was ook echt flabbergasted dat ze fors genoemd werd terwijl ze dat echt niet is, een baby al gaan bodyshamen ???. Ze had misschien een joggingpakken aan wat een beetje baggy zat want dat vind ik leuk staan.

En later dacht ik, misschien was ze op een bepaalde manier ā€œjaloersā€ en zei ze het daarom zo want mijn baby kruipt al, trekt zich aan van alles op en haar baby was nog aan het buik schuiven, wat natuurlijk helemaal prima is want elk kind gaat op zijn of haar tempo…

1 like

Nou ik snap het ergens wel. Als jij je kind afmeld of ziek meldt moeten ze de PM’r gewoon haar salaris betalen, of ze nu 6 of 7 kinderen onder haar hoede heeft. Zelfde geldt helaas ook voor zwemles etc.

Bij ons zijn de tegoeden ook afgeschaft omdat het toch niet lukte om daar andere dagen voor aan te vragen. Balen, maar het is nou eenmaal niet anders.

Badje wordt echt makkelijker als je kindje wat groter is, mijn dochtertje is nu 8 maanden en merk dat het afdrogen bijvoorbeeld veel makkelijker gaat dan toen ze nog zo klein was.

En ik heb zo’n inzet zitje voor in het bad waardoor je haar niet de hele tijd de hoeft vast te houden,vind ik ook heel handig.

Wij doen haar ook 2 keer per week in bad, merk wel dat ze nu sneller wat vies wordt maar de eerste maanden worden ze echt amper vies.

3 likes

Ik zou dat ook niet opvatten als bodyshamen hoor. Meer als groot voor haar leeftijd

5 likes

Waarschijnlijk zelfs gewoon groot in vergelijking met haar baby. Ik zou er inderdaad niets achter zoeken, lijkt me een onschuldige opmerking.

3 likes

Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar hoe gaan jullie om met het klaar zijn met kinderen krijgen, terwijl je lichaam om meer schreeuwt?

We hebben twee kinderen en onverwachts kregen we een derde erbij. Na de tweede waren we klaar met kinderen krijgen, alle spullen weg gedaan etc. Totdat ik onverwachts zwanger raakte van de derde kind. We besloten er voor te gaan en we zijn ontzettend blij met haar. Nu is ze drie maanden en moet ik de eerste kleertjes weg doen. Alles staat al een maand netjes geordend om naar de kringloop te brengen en dat lukt me maar niet.
Ik denk er dagelijks aan hoe het zou zijn om nóg een baby te krijgen, maar mijn man wil absoluut niet en ik weet eigenlijk ook wel dat we klaar zijn. Het is druk zat, kost veel geld, drie keizersneden gehad, onze mentale gezondheid etc.
Ben ik gewoon hormonaal? Bij mijn andere kinderen was ik vooral bij dat ik de babyfase had overleefd. Ergens voel ik me ook wel verwend dat ik al drie kinderen heb en het niet genoeg lijkt.

2 likes

Ik zou het even laten en jezelf niet teveel druk opleggen met kleertjes die nĆŗ weg moeten en zo. Je jongste is pas drie maanden oud, logisch dat je nog volop in de hormonen zit. Staan de spullen echt in de weg? Of kan je ze tijdelijk even b.v. op zolder laten staan of bij familie onderbrengen?

4 likes

Onze dochter van 4 heeft haar eerste verjaardagsfeestje van een klasgenootje. We hebben een cadeautje. Maar zijn er verder nog dingen wat ā€œhoortā€ (een kaartje om te bedanken ofzo?) of waar we aan moeten denken?

3 likes

Nee joh cadeautje is prima. Wij doen nooit iets meer dan dat.

3 likes

Een cadeautje en natuurlijk… Een goed humeur!

6 likes

Ik haak hier op in: wat is een normaal bedrag voor een cadeautje? Ik dacht 5-7 euro?

1 like

Mijn kind vindt het leuk om een kaart erbij te knutselen maar dat is alleen omdat ze het zelf wil (en ik weer een half uur een lowkey activteit heb)

1 like

Ja dit doe ik altijd wel. Mijn kind heeft best wat feestjes gehad en zo blijft t bedrag wat binnen de perken. Maximaal 10euro, maar meestal 5-7.

Anderen met een tweeling, hoe voeden jullie ze als je alleen met ze bent? Onze tweeling is nu 6 weken en mijn vriend is sinds deze week weer aan het werk. Ik gebruik nu een tweelingvoedingskussen om de fles te geven, maar ik merk dat ze daarin soms best wel onrustig drinken. Om en om voeden lijkt me eigenlijk niets, want we willen toch proberen ze een beetje op hetzelfde schema te houden. Misschien is het gebruik van het kussen ook gewoon nog wennen hoor, maar wie weet zijn er nog andere handige manieren.

1 like

Voor de Bluey liefhebbers: Op Disney staan nu een paar mini-afleveringen (tip: de laatstecis een compilatie van ze allemaal). Met o.a. Muffin die een speelgoed-unboxing doet :smile:

3 likes

Mijn ouders (34 jaar geleden haha) klemden de fles tussen een beer. En dan in een wipstoeltje.

1 like

Ik heb het chatgpt gevraagd en die zei tussen de €10,- en €15,-. Aangezien ik 0 ervaring heb, heb ik dat maar aan gehouden

2 likes

Toen ze nog heel klein waren deed ik meestal 1 in voedingskussen in de box, met een kussen erachter zodat ze een beetje rechtop konden liggen, en dan de baby op de zij neerleggen, en dan een hydrofiel oprollen en om de fles positioneren zodat de fles bleef liggen. En dan de ander hield ik vast en dan wisselde ik af per voeding.
Toen ze iets ouder waren en drinken ook wat makkelijker ging, deed ik ze gewoon allebei in voedingskussen en dan die fles met een hydrofiel, en dan ging ik boekjes voorlezen terwijl ze lagen te drinken haha.

1 like