Ik deed vaak eentje op mijn benen (ik zat op de bank en dan baby op mijn bovenbenen voor me) en de ander in een voedingskussen naast me. Toen ze echt nog heel jong/klein waren spande ik vaak een aankleedhoes om het kussen zodat ze wat meer steun hadden en er minder in hingen.
Ja, wij doen dat ook. En nog een tip: De kinderfeestjes die mijn kind heeft gehad stond vaak lego op het verlanglijstje en bij Kruidvat is dat rond de 7 a 9 euro! En altijd groot succes geweest tot nu toe.
Hier zijn de cadeautjes altijd rond de ā¬10,ā geweest. Ik schrok daar best van met het eerste feestje.
In groep 8 slaapfeestje met de beste vriendjes (3) en toen van waren het cadeauās van ā¬20,ā
Wajooo!!
Opzich snap ik het wel, wat koop je tegenwoordig nou voor 5 euro. Maar ben wel met je eens dat het veel is als je meerdere feestjes/kinderen hebt en het moet ook leuk blijven natuurlijk. Ik geef meestal rond de 7-10 euro uit.
Wij geven haar na 18.00u niks meer te drinken en rond 19.00u gaat ze slapen.
Vaak gaat het rond half 2 mis, en als het dan niet mis gegaan is vaak rond half 7. Net voordat ze opstaat.
Maar we hebben ook al nachten gehad dat we door 3 setjes beddengoed heen gaan.
Het ligt voor mij ook aan het soort feestje. Mijn dochter gaat morgen naar zoān speelboerderij en met eten erbij. Super leuk. Dus heb een koffer met neon lego voor 16 euro gedaan nu. Normaal houd ik ongeveer 10 euro aan.
Dat is wel een lastig tijdstip. Hoe laat laten jullie haar dan plassen?
Wij deden in het begin op zān laatst om 17u een bekertje water, dan meestal om half 8 slapen en om half 10 plassen. Maar ik weet dat ze mijn nichtje later lieten plassen om het goed te laten gaan, misschien nog een beetje zoeken naar de juiste timing. Je kunt nog proberen minder te drinken/ vroeger te stoppen met drinken, om te zien of het effect heeft.
Wel lastig/ sneu als ze het zelf zo graag wil en het niet lukt.
We doen het nu laten plassen om 22.00u. Als we het later doen (rond 23.00u) dan is het bed soms al nat.
Ik denk dat we dan toch maar eerder stoppen met drinken. Bedankt voor het meedenken!
Bij ons is het ruilen of afmelden. Onze ervaring hier is dat er soms nog wel plek is op de vrijdag, maar in de vakanties durf ik dat ook niet te zeggen. Ik vind het zo stom dat je dan je geld kwijt bent. Daarom dacht ik ook: laten we proberen te ruilen, maar wist niet zo goed of dat not done was. Wij gaan zelf maar een week met dreumes op vakantie en verder zijn we thuis dus dan gaat ie lekker naar de opvang zodat ik ook bij kan komen.
Dan geef je mensen met geld voor een duur feestje ook een duur cadeau.
Ja dit voelt voor mij ook gek ofzo. Als ouders dan geld hebben voor een feestje in de Monkey Town ofzo dan krijg je iets moois en als je gewoon thuis cake gaat versieren en schattenjacht dan krijg je een vel stickers van Action . Voelt niet okƩ. Maar wellicht mis ik iets.
Ja, alleen heeft zij helemaal niet veel geld.
Dit zeg ik ook nergens.
Ik geef gewoon mijn afweging aan. Dit is het 3e feestje nog maar en heb ook niet veel ervaring nog. Alle kinderen hebben gewoon een leuk cadeau gehad. Eigenlijk let ik niet heel erg op de prijs. Nu toevallig 16 euro voor een cadeau. Maar voor vorige kindje 13 euro. Het type feestje maakt me niet uit. Maar in dit geval heeft zij het juist niet breed. En voor mijn gevoel krijgt mijn kind dan toch een uitje. En vind niet dat het een leuker/beter of whatever kinderfeestje is dan bij iemand thuis oid. Dat staat er los van.
Bij wijze van spreken
Ja ik snap het wel. Maar zo was mijn insteek niet iig.
Gelukkig, want zo kwam het wel over omdat je zei āhet ligt voor mij ook aan het soort feestjeā. Maar goed, waarschijnlijk verkeerd begrepen of er mist context. Hopelijk heeft je dochtertje morgen een leuk feestje.
Ja, de context was dat ze het juist niet breed heeft. Dat zit nog in mijn achterhoofd. Nja snap ook wel dat het zo overkwam.
Precies, daarom typte ik ook āmaargoedā, om het een beetje te nuanceren.
Snap hun kant van het verhaal ook zeker. Ben al blij dat hij daar altijd terecht kan en ze geen groepen sluiten of iets dergelijks.
Maar toch jammer van de centen
Over feestjes gesproken. Nog leuke ideeƫn voor een kind die in de winter jarig is? Hij wordt 5 jaar en wil heel graag een feestje geven, maar geen idee wat we kunnen doen in de winter en iets wat niet al te prijzig is.
Ik had voor mijn dochter een knutselpakket via Suuskinderfeestjesshop.nl
Zij heeft een enorm assortiment met (creatieve) dingen voor een thuisfeestje. Mijn dochter koos voor zeemeermintasjes versieren, maar er zijn ook schatkisten, petten, dinoās etc. En ze heeft ook hele leuke pakketten voor een speurtocht in thema. Dat vond ik link qua weer dit voorjaar maar hou ik wel in gedachten voor volgend jaar.
En je kunt ook feestkisten bestellen online hoorde ik van een moeder op school. Dan krijg je allerlei spellen, verkleedkleren en versiering in een gekozen thema om thuis een feestje te houden. Lijkt me ook heel leuk.