Tips, ervaringen & aanraders #10

@Patagonia hier ook goede ervaring met de kinderfeestjes van Suus! Bij de speurtocht kinderfeestjes zitten ook slecht weer scenario’s dus die kan je in de winter ook volgen.

5 likes

Dit klinktt echt superleuk

3 likes

Ik wil ook zeemeermintasjes versieren!

2 likes

Met 5 jaar is een feestje thuis met knutselen en spelletjes zat. Na een tijdje wilden ze gewoon gaan spelen :joy:
Later zijn we wel eens gaan bowlen, glowgolf en de grote hit was trampolinespringen.
In Alkmaar zit een vereniging en daar krijgen ze dan twee uur les. Totdat ze allemaal salto’s maken.

2 likes

Ik zie bij mijn kind (1,5) ineens een flinke hoeveelheid oranjerood oorsmeer in één oor. Hij is ook duidelijk ziek (verhoging, heel veel huilen). Eerder deze week was hij ook ziek, daarvoor waren we even bij de huisarts en die constateerde toen (donderdag) geen oorontsteking (hij had toen ook niet zulke klachten).

Twee vragen: herkent iemand dit en wat mag je ook alweer geven naast paracetamol? (Ik vraag het eerst even hier, huisartsenpost is uiteraard de volgende optie)

Oorsmeerklieren zijn heel nauw verbonden met je afweersysteem, als je snot in je neus hebt werken die oorsmeerklieren ook harder, dus meer oorsmeer tijdens ziekte is niet gek. Als het vloeibare prut is kan het een loopoor zijn, daar hoef je ook nog niet direct iets mee, alleen als het langer duurt of de koorts lang aanhoudt.

Nurofen mag naast paracetamol.

3 likes

Dankjewel! Goede tips. En dan de laagste dosering nurofen denk ik?

Het gaat op gewicht geloof ik, staat wel op het doosje, als je een range krijgt (2.5-5ml bijv) zou ik beginnen met de laagste en kijken hoe dat gaat.

2 likes

2 likes

Hoe maken jullie babyhapjes (echt de gepureerde oefenhapjes) klaar als je geen stoommandje hebt? Toch eentje kopen?

In een metalen vergiet boven een pan met kokend water en daar weer een deksel op

5 likes

Of de groente gewoon koken. Het is niet of daarmee alle vitamines op magische wijze verdwijnen.

16 likes

Wij deden vooral baby lead weaning/rapley, dus gaven grotere stukjes, maar maakten soms wel een puree, maar we kookten het dan gewoon en dan met een vork fijn prakken. Zelfde voor de grotere stukken, gewoon koken of bakken totdat het zacht genoeg is.

2 likes

Ahh oké, dacht dat je moest stomen! Dat scheelt weer gepuzzel

1 like

Gewoon koken. Koken vaak aardappeltjes met groente en daarna prakken. En naar mate hij ouder wordt, prakken we steeds minder.

1 like

Ja dit deden wij ook. Ik had geen stoommandje.

1 like

Gewoon koken of potjes kopen.

2 likes

Gewoon koken en daarna met een vork prakken

1 like

Heeft iemand ervaring met een Fibby voor een kleuter voor in het zwembad? Ik zie die oranje vis steeds op insta voorbij komen als ad en overweeg er een te kopen (ter vervanging van de puddle jumper) maar ik heb weinig zin in een miskoop

Ik heb op het punt gestaan… Maar de prijs en de hoeveelheid ruimte dat het zou innemen in de auto op vakantie hielden me tegen.

Ben wel benieuwd want het klonk als een goed systeem.

2 likes