Wat mis je bij de puddle jumper wat dit wel kan?Een kleuter zit ws binnen een jaar op zwemles dus 70 euro voor 1 zomer terwijl dit geen holy grail is (zolang je kind geen zwemdiploma heeft moet je er gewoon continue bij blijven, welk hulpmiddel je ook hebt) lijkt me persoonlijk zonde van het geld
Ik zag toen door de bomen het bos niet meer en hem gewoon de zwemschool waar hij inschreven stond gebeld wat ze aanraden.
Ze gaven aan in principe altijd de standaard oranje bandjes (of met een ander kleurtje maar die driehoekjes dus). En bij āangstigeā kinderen de puddle jumper omdat daarbij het hoofd meer boven water gehouden wordt zegmaar, en dat geeft een veilig gevoel voor kinderen met wat meer water angst. Bij de klassieke driehoek bandjes moet je meer zelf je hoofd rechtop houden. Al het andere vonden zij onzin. Ook deze vis.
Wij zijn na de peuter fase, dus rond 4jr langzaam aan op die driehoekjes gegaan. Daarvoor dus de puddle jumper omdat ze het idd eng vonden van de glijbaan etc.
Als je al ergens ingeschreven staat zou ik dus effe bellen! Vonden ze bij ons echt een super leuke vraag haha
Oh en aanvulling: niet alle zwembaden accepteren drijfmiddelen die niet om de armen zitten⦠ook reddingsvesten bijv worden vaak niet geaccepteerd als vervanging van bandjes
Nou hierbij dan ook nog mijn Dikkie Dik review: kind heeft de tijd van zijn leven gehad! Bij ons was er geen pauze en de film duurde precies lang genoeg voor zijn spanningsboog. Ik vond het ook echt een prima film (Dikkie Dik in die bloempot was echt een mood) en vooral heel erg genoten van het plezier van mijn kind.
Dankjewel voor je antwoord. Mijn kind is nog vrij angstig in het water dus ik denk dat de puddle jumper fijner voor hem zal zijn dan die vis
Ik krijg steeds advertenties voor fruit spenen. Ik vraag me dan af of zoān ding niet te groot is en slecht voor de tandjes? Of is het juist de bedoeling als tandjes doorkomen?
Ook wij zijn naar Dikkie Dik geweest en het was echt leuker dan verwacht. Leuk met de publieksparticipatie, zelfs mān peuter riep naar het scherm terwijl hij daar normaal terughoudend in is. Ik vond het ook leuk om zelf te lijken in tegenstelling tot het Muizenhuis en Fien en Teun (of hoe het ook heet, vond dat echt heeeeel cringe).
Ik dacht net als @Calypso dat het om te bevriezen was voor tandjes.
Maar wij hebben dit laatst toevallig gekregen en zij zeiden dat dit ook met een gewoon stuk groente of fruit kon, zodat de baby aan de smaak kon wennen. Als een soort begin voor de rapley methode maar ik weet het niet 100% zeker.
Die dikkie dik film lijkt me ook zo leuk voor onze 3 jarige. Maar denken jullie dat het ook te doen is voor een kind van nog geen 1,5?
Ik denk dat het wel kan maar ik zou vooral veel snacks meenemen, op de eerste rij gaan zitten en met twee ouders gaan. Bij ons waren er af en toe vooraan (niet in beeld) kindjes aan het spelen, en regelmatig liepen er mensen even weg met hun kind. Mijn dreumes begint net schermen een beetje interessant te vinden dus ik denk dat hij het over een paar maanden best kan doen, maar je kunt niet verwachten dat een dreumes zo lang stil zit denk ik. Die van mij niet in ieder geval.
Ik ga het woensdag proberen met mijn dochter van net 2! Zal het laten weten!
Iemand nog tips voor leuke musea om met een 4-jarige en een 1,5-jarige te bezoeken? In regio Zuid-Holland of Utrecht? Nijntjemuseum en het Maritiem Museum zijn we al eens geweest, dat was een groot succes. Het kinderboekenmuseum staat sowieso op ons lijstje. Is het Spoorwegmuseum al leuk of heeft de kleinste daar nog niet zoveel aan?
Ze zal vanzelf droog worden 's nachts! hier was het al een aantal weken zo, en toen zijn we het domweg een keer vergeten 's nachts en sindsdien doet 'ie t zonder. Geluk bij een ongeluk haha
Ik lees positieve verhalen over de wasbare zwemluiers van Happy Bear, dus wilde die een paar gaan bestellen voor ons kleintje van 8 maanden voor op vakantie. Misschien een domme vraag maar, hoeveel zou ik er nodig hebben? Als er een keer in gepoept wordt moet hij natuurlijk meteen verwisseld en gewassen worden, en we gaan een week op vakantie (wel een wasmachine daar gelukkig). Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Wij hebben er altijd 2 gehad en dat was prima, ook op vakanties. Als erin is gepoept deed ik het meteen uitspoelen en ik had altijd ossengalzeep bij die gebruikte ik dan om het goed schoon te krijgen en dan evt nog wat vloeibaar wasmiddel (zon kleine thbe) of shampoo en goed uitspoelen. In de zon zijn ze zo droog.
Wij hebben er dit jaar 4 meegenomen voor een vakantie van 7 dagen.
Elke dag is erin gepoept. Dus dan hadden we er sowieso 2 per dag nodig.
We hadden wasmiddel mee en ik gooide er altijd nog een keer kokend water uit de waterkoker overheen om alle bacteriƫn te doden.
Hier is er door beide kinderen nog nooit in gepoept juist. Heb er maar een mee dit jaar. Living on the edge
Haha same! Ze poept de hele dag door, maar nog nooit in de zwemluier. Heb er ook maar ƩƩn. Heb wel een pak wegwerpluiers (gekregen van vrienden) als backup.
Naturalis is altijd leuk! En bij Boerhaave in Leiden is een leuke waterspeeltuin op de binnenplaats, aanrader. Verder vind ik het Louwmanmuseum in Wassenaar ook wel leuk met/vooral voor de kleine kinderen.
Wij hadden een minidisco: ramen afgeplakt, zoān discolamp aangezet en iedereen een paar glowsticks gegeven. Was een groot succes!
Ook ouderwets je cake versieren met slagroom, smarties etc viel erg in de smaak!
De stoomtrein katwijk-leiden vind ik ook altijd erg leuk. Was ook een succes toen mijn kinderen ongeveer 1.5 waren. Een ritje in de stoomtrein is natuurlijk erg leuk en in het binnen gedeelte is een heel erg groot deel met houten treinrails om mee te spelen. Dat vonden mijn kinderen de laatste keer echt fantastisch, zeker voor een 4-jarige ook heel leuk.
Het archeon is ook leuk voor alle leeftijden. Als het droog weer is in elk geval haha. Lekker rondlopen, veel te zien. Ook een grote speeltuin in het midden van het park.
Spoorwegmuseum is met 1.5 misschien ook wel al leuk. Ik was er toen mijn kinderen net 2 waren, maar heb ook wel jongere kindjes daar gezien, dus ik zou het er niet om laten