Ik had er twee mee op vakantie!
Wat een genot. Als er iets verschrikkelijk is dan is het wel poep weghalen uit een zwemluier, zorgen dat niet alles eronder zit en je kind proberen schoon te krijgen terwijl alles nat is.
Onze dochter poept Ɣltijd tijdens het spelen, ze gaat soms speciaal even met haar pop spelen om te poepen.
Zwemmen = spelen volgens haar.
Tip voor iedereen die in de buurt van Oosterhout woont: dit hele seizoen mogen kinderen t/m 12 jaar gratis naar voorstellingen bij theater De Bussel. Ze hebben nog best wat leuke kindervoorstellingen voor verschillende leeftijden.
Mijn peuter is vandaag voor de 3e keer in een paar maanden tijd op zijn voortanden gevallen en er breekt steeds een stukje af. Ik ben bang dat er niks meer overblijft straks en hij moet nog even met zijn melktanden. Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt? Er zit nu ook een puntje aan, maar kan niet voelen of het scherp is.
Ik wil voor de verjaardag van de jongste voor de semi grap een matchend kledingstuk kopen wat zn zus dan ook krijgt, maat 86 en 110
Ben via Vinted aan het proberen te cross referencen maar wie weet makkelijk te zoeken items die matchen/goed te vinden zijn?
Ik heb al gezocht op de Hema warchild pyjama en kikker shirts
Zwemkleding? Van Son of a Beach bijvoorbeeld (kutnaam ) maar is er vast van meerdere merken.
Carlijnq heeft veel prints die tweedehands goed te krijgen zijn
Qua pyjama; feetje
Onze dochter viel met 2 jaar, toen brak er een stukje van haar voortand af. Was wel een beetje kartelig, maar niet echt scherp en op den duur sleet het ook. Tandarts deed er idd ook niks aan. Toen ze 4 was viel ze weer op die tand, en toen is die tand er uit gevallen na een paar dagen. Hij zat eerst helemaal scheef in haar mond, maar zelfs toen wilde de tandarts er niets aan doen. Nu is ze 5,5 dus loopt ze al 1,5 jaar met een gat in dr mond.
Ah wat rot zeg! Straks in zān slaap even voorzichtig voelen?
Hier idd ook de (indirecte) ervaring dat ze er weinig mee doen. De dochter van mān beste vriendin is als 2/3-jarige ook een aantal keer op haar tanden gevallen waardoor haar voortanden flink beschadigd waren. Daar heeft ze jaren mee gelopen. Inmiddels is ze 12 en heeft ze sinds ze is gaan wisselen weer een net gebit, en zijn we het allemaal weer een beetje vergeten
Ik volg via insta Eva Mouton, zij maakt veel stoffen en daar gaan dan naaisters mee aan de slag. Zo iets lijkt mij zelf ook wel tof, maar moet natuurlijk net je stijl zijn.
Volgens mij staan de naaisters in haar highlights.
Ahh dit vind ik wel een geruststellend bericht thanks! Ik heb hier wel een paar keer gelezen dat de tandarts niks doet aan het melkgebit, maar ik vind het zo opvallend dat elke keer dat ie valt er een stuk tand afgaat. En ik vind het ook gewoon zo zonde want hij had zoān mooi gebitje š„¹.
Misschien dat ik toch de tandarts even bel al is het maar om voor mijn eigen geruststelling.
Thanks ook @Oneinamelon en @jahoor voor het reageren!
Ja mijn dochter is ook gevallen als peuter. Beide voortanden wiebelden en eentje was afgebroken. Die werd uiteindelijk grijs (duurde een paar maanden) en is er toen uitgetrokken door een hele lieve kindertandarts. Dochter kreeg een drankje waar ze fuzzy van werd en waardoor ze heel die ervaring niet meer kan herinneren (scheelt een tandartstraumaātje op vroege leeftijd). Toen paar jaar met een gat gelopen en nu groeit er gewoon een mooie perfecte volwassen tand! Vond het toen echt heel erg maar nu achteraf denk ik echt āwaar maakte ik me druk omā haha.
Mijn dochter van 3.5 is veel bezig met āletters schrijvenā (krabbelen). Weet iemand leuke leerzame spelletjes met letters of tekendingen die leuk voor haar zouden kunnen zijn?
Er is hier iemand op het forum die gekleurd zand verkoopt om in tr leren schrijven. Ik ben alleen vergeten wie het was weet iemand anders dit?
Ik ben op zoek naar een slaapzakje voor mijn baby van bijna 8 weken. Twijfel ook over inbakeren of niet⦠Zou dat echt helpen om beter door te slapen? Tot nu toe sliep ze in een wollen dekentje + lakentje, maar denk voor de nachtvoedingen dat een slaapzakje handiger is + het is een beetje te warm denk ik voor de zomer. Hoe doen jullie dat? Ik merk dat ik door slaapgebrek ook moeilijker keuzes kan maken ofzo haha. En dan zijn er weer honderd duizend optiesā¦
Wij hebben rond die tijd een tweedehands love to dream slaapzakje gekocht met het idee, als het niks is kijk je weer verder en ben je niet meteen veel geld kwijt. Dit specifieke slaapzakje was bij ons fijn omdat ze dat niet met hun handjes zichzelf wakker slaan, maar wel in de ānatuurlijkeā slaaphouding liggen met armpjes omhoog. Toen ze eenmaal ging rollen zonder afbouwen meteen over gestapt naar een normale slaapzak van de Hema.
Er zijn inderdaad zo veel opties maar kan je iets 2e hands kopen (of bijvoorbeeld lenen van iemand) erg aanraden om gewoon eens wat uit te proberen. Maakt de keuze misschien ook wat minder moeilijk want of iets wel/niet fijn is hangt ook zo van jezelf en je kind af.
Je kunt, als je een beetje handig bent qua vouwen, ook inbakeren met een xxl hydrofiel. Als je baby het dan niks vindt, gebruik je die hydrofiel gewoon weer voor iets anders. Ik ben met 12 weken overgestapt op een slaapzakje. Wel geleidelijk afgebouwd, met eerst alleen de overdagslaapjes in slaapzak en ās nachts ingebakerd. Mijn baby (4mnd) slaapt nu vaak in een romper (korte of lange mouwen, afhankelijk van hoe warm het is) en een broekje in een mouwloze dunne slaapzak van de hema. En soms vergis ik me wel eens en heeft ze het net te koud en wordt ze ās nachts wakker, maar ergens heb ik liever dat ze het te koud heeft dan te warm.