Je hebt van Puckababy de Mini en die kan zowel met open als met gesloten gaten (ingebakerd maar niet super strak) aan de armen.
Ik vind ze wel heel duur voor wat het is dus ik kijk dan wel op Vinted.
Het verschilt zo per baby wat werkt.
Heb je al wel eens ingebakerd met een hydrofiel om te zien of dat fijn is voor je baby? Als dat werkt kun je kijken naar inbakerzakken en anders naar een slaapzak, maar lakentje/dekentje kan ook prima werken. Het is een zoektocht, maar je komt er wel uit!
Dit soort boekjes zijn leuk! Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Gewoon zoeken op ‘ik leer schrijven’.
Fijn, bedankt voor de tips allemaal!! Ik ga eens uitproberen met een hydrofiel.
@JustinBieber @Huismus Ja dat ben ik inderdaad! Bedankt voor de tag!
Als je het leuk vind kun je me volgen op Instagram @paperwhaleplay. De kaartjes zijn nog te koop (14,95 voor een setje) de bakjes met gekleurd zout zijn helaas voor nu uitverkocht!
Ik heb heeel veel plezier gehad van het Nunki lakentje van Fedde en Kees. Vond dat echt het geld waard. Had dan een gewoon slaapzakje erbij. De armpjes stopte ik dan onder het lakentje en dat was voor ons voldoende. We hebben een kleine periode gehad dat ik haar armpjes met drukknoopjes vastmaakte aan de slaapzak en dan Nunki erover. Maar al snel kreeg ze dat gewoon los haha.
Hier met 6mnd ook nog onder dat Fedde en Kees lakentje. In t begin hielp het heel goed met slapen (5u achtereen al met een paar weken!!). Inmiddels is ie elke 2u wakker voor een slokje. Maar kan wel heel goed zelfstandig en rustig inslapen met het lakentje. Heeft heel veel baat bij de geborgenheid en zonder is hij echt onrustig in z’n slaap en mept zichzelf wakker
Onze zoon gaat binnenkort naar een groot bed, hij is bijna 3 en ligt nu nog in zijn ledikantje. Het liefst hebben we direct een grote en geen peuterbedje eerst, zodat wij er bij kunnen liggen als het nodig is. Wel eentje met valbescherming zodat hij er niet 's nachts uit valt. Wat is een fijn bed (en matras!) en koop je dan nog wel een peuterdekbed of direct een groot dekbed?
Wij hebben meteen een 1 persoonsbed gekocht voor onze peuter, inclusief dekbed. We hebben wel een vrij laag bed gekozen (deze van Ikea). Ze slaapt er nu een half jaar in (zonder valbescherming) en is toevallig gisteren voor het eerst uit gevallen, maar sliep zo weer verder.
Wij zijn ook gelijk naar eenpersoonsbed gegaan en hij slaapt nu onder een tweepersoonsdeken. Ik vind het wel een aanrader, want in de winter had hij ons snachts wat vaker nodig en dan konden wij gewoon lekker warm bij hem liggen. (We hebben zelfs getwijfeld om niet een120 breed bed voor hem te kopen in ons eigen belang van lekker liggen, maar hebben toch een standaard eenpersoons gekocht. Wij hebben de op één na goedkoopste van de Ikea die geschikt is voor kinderen (ik meen €140).
Wat leuk zeg! Ga ik onthouden.
Komen de bakjes met gekleurd zout nog wel terug denk je?
Hoe gaat het bij jou nu met de reflux?
Misschien Woom? Duur, maar wel heel fijne fietsen. Licht frame, tov veel andere kinderfietsen. Maakt het fietsen een stuk makkelijker!
Beide voeten plat bij de grond wordt voor beginnende fietsers wel geadviseerd. Vind dat zelf ook wel belangrijk.
Hoeveel inch? 12? 14?
Om goed te leren fietsen (zonder zijwieltjes in ieder geval) is het belangrijk dat ze goed bij de grond kunnen, dus plat met hun voet op de grond.
Heeft iemand tips voor het slapen bij kamperen? Wij gaan over een paar weken voor het eerst kamperen met onze 9 maanden oude baby. We hebben zo’n deryan tentje waar ze al wel vaker in heeft geslapen. Maar in de tent is het natuurlijk super licht. Normaal slaapt ze erg donker omdat we rolluiken hebben.
Hoe doen anderen dit?
En ook qua geluid op de camping, hadden jullie babys daar veel last van?
Had er heel veel zin in maar vind het toch ook wel een beetje spannend merk ik.
Andere tips voor kamperen met baby zijn ook welkom!
Volgens mij postte @Kusjessoldaat laatst iets over een verduisterend gordijn die je dan ook over dan bedje/tentje kan leggen. En misschien voor het geluid white noise aan?
Ik ben pas op vakantie geweest met baby en de eerste paar nachten waren niet zo goed maar daarna leek hij gewend en ging het wel goed!
Ja die post was ik inderdaad nog aan het zoeken @Kusjessoldaat sluit je het dan niet teveel af qua zuurstof?
En goeie tip van de white noise, ga ik onthouden voor als het niet lukt met slapen!
En ik denk inderdaad dat het ook vooral even wennen is, fijn dat het bij jou na een paar dagen goed ging!
Wat leuk! Ik ging rond 7 maanden voor het eerst kamperen en dat is mij super goed bevallen. Mijn kind had geen last van het licht, thuis slaapt ze in een kamer met een rolgordijn en verduisterend plakfolie op het raam dus niet helemaal donker. Ik deed wel even een grote hydrofiel over de voorkant en zijkant van de deryan (niet helemaal afsluiten ivm warmte en zuurstof) zodat het iets donkerder was en die haalde ik weg als ze sliep. Je kan er ook een verduisterende zak overheen zetten maar dan moet je er wel een kopen die je niet aan het bedje vast moet maken want dat wetkt niet met een deryan. Geluid had ze helemaal geen last van maar ik hoorde van een andere moeder dat zij zo’n white noise geluid aan had gezet.
Wij hadden voor de zekerheid de buggy in de tent gezet zodat we konden gaan wandelen als ze niet kon slapen. Die hebben we vooral s ochtends veel gebruikt zodat de rest van de camping wel kon uitslapen
Verder vond ik de wipstoel heel handig als je die hebt, dan kan je je kind veilig neerzetten als je zelf je handen vrij wilt hebben en ook handig voor hapjes (de mijne kon toen net niet goed genoeg in een kinderstoel zitten). Ik kon met haar op mijn rug in de draagzak wel gewoon helpen met de tent opzetten/afbreken. Dat wordt dit jaar de grote uitdaging. En wij hadden een lekker groot speelkleed mee en een parasol omdat we een kleine luifel hebben. Voor in de tent had ik een oplaadbare hand ventilator omdat het overdag best warm werd en er zo toch een beetje lucht bewoog.
Ja met het verduisterend gordijn eroverheen. Soms deden we dat smiddags niet want kon erg warm worden. Ik zette het tentje soms tussendoor ook al buiten zodat het kon luchten, en al die klepjes waren altijd open voor ventilatie en die bedekten we ook niet met het gordijn.
Ze heeft ook weleens buiten geslapen in dat tentje met gordijn eroverheen. Dat was ook wel handig.