Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij hebben twee dochters, oudste is 4 en de jongste wordt binnenkort 2. Heeft iemand nog tips voor cadeautjes voor haar verjaardag? Veel dingen hebben we natuurlijk al (loopfietsje, keukentje, stapelstein, buitenspeelgoed, poppen(huis) enz) Er komt gewoon echt niks in me op, dus leuke tips zijn welkom!

Verkleed kleren (Takkie verkleedcape is hier een hit)
Kaartjes voor een uitje (nijntje museum, avonturenboerderij, efteling, peuter theater).
Magneet tegels (connetix magnatiles oid)
Duplo trein, duplo huis
Waterkleurmat of waterkleurboeken
Mooie pyjama in thema dat ze leuk vindt
Peuter cursus (peuterdans of peutermuziek oid)
Iets moois voor op de kamer (nachtlampje, poster, die ei-stoel van ikea)
Sterren projector (die zet ik soms aan in de badkamer, instant feest)
Een mooie pop met een flesje en wat kleren
Heel veel stickers hahaha

7 likes

Bioscoopkaartjes voor de dikkie dik film, abonnement op de dierentuin, strippenkaart voor peuterzwemmen of de indoorspeeltuin. Ik vind het zo chill dat de oudste 2 op school zitten en ik met de jongste alle tijd heb om die dingen te doen.

1 like

Als je al een kolf hebt dan even 24 uur kolven en na elke keer je tepel insmeren met moedermelk en laten drogen hielp bij mij.

1 like

Een buggy/draagzak voor een evt pop?

24uur kolven en indien nodig langer zodat de tepel volledig kan herstellen. Moedermelk en/of lanoline op de tepel smeren na kolven en de hydrogel pad max een uur na het kolven op de tepel laten.

1 like

Dit was ook het enige wat bij mij hielp.

2 likes

Ik heb een heel dun meisje maar met lange benen. Ze is net in maat 86 gegroeid maar alles is qua breedte te groot. Help! Wie weet er een heel smal merk voor broekjes?

De leggings van Name It en Zara zijn lang en smal.

1 like

Verschillen de broeken van name it met de rompers? Ik heb een setje rompers in haar maat en die zijn veel te groot. Haar schouders zijn steeds bloot omdat het afzakt. Daarom twijfel ik of de broeken wel smal genoeg zijn.

1 like

Ik vind de broeken rokjes en legging van NameIt juist niet smal.
Ze hebben wel vaak een elastiek om het strakker aan te trekken maar ik moet ze zo strak aantrekken bij mn dochter dat het er niet heel leuk uitziet. Leggings van Zara verschillen enorm.

Iemand ook tips voor dikke wasbare luierkontjes? Had maat 80 vd hema bij hem aangedaan maar dat was echt te groot, maat 80 c&a past hij nog maar net in met die dikke kont😂.

@V.Kirby bij ons op de opvang eten ze smiddags warm en heb toen vanaf 6 maanden gezegd dat hij wel mee mag eten met de andere kindjes (groentenpap, soms met spaghetti) en dat gaat best goed.
Meestal krijgt hij savonds dan een boterham en smorgens een stuk fruit (lukt niet altijd). Ik denk als hij genoeg melk drinkt, zal t wel los lopen.

Hij is nu 9 maanden en thuis doen we een combi van kleintjes en gewoon papjes geven. De ene keer heeft hij meer binnen dan de andere keer. De fruitpap die mn schoonmoeder maakt gaat er t beste in😅. Heb t maar losgelaten voor die ene x in de week (ze doet er vitabis in ofzo?). Ken dat niet maar de Belgen vinden dat heel lekker.

2 likes

Tot nu toe bij mijn dochter Wibra. Valt ook wel lang. Ook shirtjes vallen smal. Ik had van Nameit een broekje besteld, maar die viel juist heel wijd.

1 like

Ik gebruik ook wasbare luiers en merk dat het binnen een merk al heel veel verschilt. Maar veel leggings in ieder geval. Hema, Dilling, Lindex, Name It, Lil’ Atelier (maar dat is allebei te smal voor haar)Zeeman heeft regelmatig een dikker broekje in een soort paperbag model, dat zit ook goed. De meegroei legging van Hema zit hier in ieder geval altijd wel goed!

@Ladybug ik vind de rompers van Name It echt raar groot en wijd vallen en de dikkere broekjes ook. De legging die ik bedoel en in heel veel kleuren heb gehad toen m’n dochter nog wel heel smal is, is deze:

2 likes

Wij hadden van de h&m veel van dit soort broekjes in een doorgeeftas gekregen, en die waren echt superfijn met dikke wasbare luierbillen! Zit iets losser rond benen en billen maar sluit wel mooi aan van boven met die brede band. Ik denk dat ze vast in het assortiment zitten.

2 likes

Het regent hier de hele dag, dus ik denk dat we maar een filmmiddagje doen. Wat zijn aanraders voor de leeftijd 2,5 en 5 jaar? We hebben Disney +. Lion king, frozen en ice age pas nog gezien.

3 likes

Toy Story, Luca, Ratatouille, Cars. Eigenlijk alle Pixar films :grimacing: ze zijn niet helemaal voor een 2,5-jarige maar het is ook niet spannend.

1 like

En anderen: dank voor de tips! Ik ben inmiddels aan het kolven sinds gisteravond en denk wel wat langer nodig te hebben dan 24 uur gezien de grootte van de kloof. Ik hield die hydrogel pad er de hele tijd op, maar dat is dus niet slim?

1 like

Enige leggings die m’n hele smalle dochter (inmiddels 101cm en 13 kilo) écht goed past zijn van Marmar Copenhagen. Verkoop er toevallig eentje in 86 op Vinted, haha.

1 like

Nee dan verweek je de huid te erg! Max een uurtje!

4 likes