Tips, ervaringen & aanraders #10

Wish, winnie de poeh films (vooral de lollifanten film), tinker bell film.
Keizer kuzco is misschien ook wel leuk, die vind ik zelf wel grappig, en zit denk ik niet echt iets engs in.
Finding nemo.
En de frozen specials vinden mijn kinderen heel leuk (een met kerst en een met Anna’s verjaardag).

2 likes

Ja Puky is echt een heel fijn merk. Wij hebben ook een Puky als eerste fiets gekocht en zijn er heel tevreden over. We hebben toen een alluminium model gekozen omdat dat lichter is en daardoor makkelijker om te leren fietsen.

Name it en dan specifiek de polly. Die zijn heel smal boven en heb je in allerlei wassingen en soorten pijpen. Zowel skinny, maar bv ook met een flare of juist gewoon zwarte stof ipv jeans. Hebben ze vanaf maat 80 ofzo.

2 likes

Dochter wordt binnenkort 5 en ze wil graag een step met 2 wieltjes. Hebben mensen hier ervaringen met de microstep sprite of een decathlon step oxelo mid?
Het verschil in prijs is aanzienlijk, maar de micro step lijkt qua leeftijden langer mee te gaan. (5-12 jr vs. 5-9 jr)

Decathlon Oxelo step met 3 wielen is al 2 jaar een groot succes, goed degelijk model!

1 like

Mijn dochter heeft de microstep sprite en hier heel veel plezier van.
We hebben toen ook bij die van decathlon gekeken maar toch voor de microstep gekozen. Die zag er meer solide uit, netter afgewerkt etc.

2 likes

Frozen 2?
Vaiana
Rapunzel
Wel voorbereid zijn op dat je de liedjes nog weken hoort :stuck_out_tongue_winking_eye:… en hier keek ze met 2.5 gerust alles nog 4x achter elkaar haha

1 like

Heeft iemand nog een leuk cadeau idee voor mijn neefje die twee wordt? Hij is gek van voertuigen. Met name de trein. Ik heb al na aanleiding van hier het ‘mijn leuk vroemtuigenboek’ gekocht, maar ben op zoek naar meer.

Een stukje met de trein? Ik kan mijn 2,5-jarige niet gelukkiger maken dan met een bus/treinritje.

1 like

Ik weet niet of je in Noord Holland woont (of bereid een eindje te rijden), maar er is in Velsen een modelspoorvereniging, het Y, waar kinderen elke zondag op allerlei kleine treinen kunnen meerijden. Er zijn ook stoomlocomotiefjes en daar hangen dan allemaal wagons achter waar kinderen in mee kunnen rijden. Inclusief conducteur die je kaartje komt knippen.

Echt allemaal hele leuke bevlogen mensen ook, echt een aanrader!

6 likes

Wat zijn jullie ervaringen wat betreft het afleren van de speen?

Hoe oud was jullie kind en wat deed het met z’n middagdut?

Mijn zoontje is 3 jaar en heeft alleen nog een speen met z’n middagdutje en ‘s-nachts.

Wil binnenkort z’n speen afleren, want je ziet het aan z’n tanden. Maar ben bang dat hij dan ook gelijk per direct met z’n middagdut stopt.

Mijn zoontje is net 3 en we zijn ongeveer 2 weken geleden gestopt. We hebben samen zijn speen in de boom gehangen zodat de ooievaar hem kon ophalen voor een nieuwe baby. 'S ochtends lag er een bedankbriefje voor hem klaar met een klein cadeautje. Ik had een paar dagen ellendige nachten verwacht maar het ging direct goed. Moet wel zeggen dat hij zijn speen eigenlijk vanaf het begin alleen maar gebruikte als hij ging slapen en zodra hij sliep spuugde hij hem weer uit. Dus nooit meer dan een paar minuten per dag gebruikt. Middagdutje doet hij al een tijdje niet meer.

3 likes

Onze dochter was iets jonger dan 2.5 toen ze een nieuw bed kreeg en toen ook zelf bedacht ‘ik heb nu dus ook geen speen meer nodig’. Middagdutje was vanaf toen inderdaad helaas ook heel snel klaar!

Van vrienden heb ik verschillende dingen gehoord over het stoppen en bij bijna iedereen ging het uiteindelijk prima. Succes in ieder geval!

1 like

Wij zijn met twee met de speen gestopt (kapotgebeten en dat vond ik een goed moment om te stoppen) en mijn zoontje van 3,5 slaapt nog steeds smiddags

2 likes

N= 2

Gestopt met 3 en ruim 2.5 jaar. Speen werd enkel voor slapen gebruikt. Beide keren ging het verdacht makkelijk. Ruim een week lang aangekondigd dat het moment eraan kwam en de speen aan een jonger kindje van kenissen/vrienden “gegeven”.

Bij beide was het binnen een week gedaan met het middagdutje. Hoewel de jongste (nog geen 3) op de opvang nog wel een dutje doet.

1 like

Toen mijn zoon net 2 was zijn we cold turkey gestopt. Hij gebruikte de speen bij zijn middagdutje en s’nachts. Hij is een slechte slaper dus ik verwachte dat het heel moeilijk zou worden, maar het ging zo verrassend makkelijk. We vertelden dat zijn speen zoek was en hij maakte er zelf het verhaal van dat de tijger de speen had opgegeten (hij heeft een jungle kamer met behang met allemaal dieren waaronder een tijger). En hij ging gewoon slapen, en dat was dat. Ben er sindsdien van overtuigd dat kinderen vaak flexibeler zijn dan wij ouders denken.

3 likes

3 is toch ook een prima leeftijd om geen middagdutje meer te doen?

Hier met 2,5 gestopt en idd na een paar weken ook geen middagdutje meer.

3 likes

Thanks voor al jullie ervaringen!

M’n dochter was net 2 en toen cold turkey besloten tot stoppen van het speen. En het is meten gelukt. Ze is nu 2,5 jaar en gaat goed zonder. We zaten wel in een fase met night terrors, dus niet helemaal een fijne combinatie geweest.

Middagdutje doet ze soms nog wel en soms niet meer. Hangt van haar af. We proberen het wel want vind haar nog jong, haha. We hebben niet het idee dat ze haar speen mist. Ze duimt niet.

1 like

Over het duimen: veel ouders zijn bang dat hun kind gaat duimen / vingerzuigen bij afbouwen van de speen. Ik heb laatst cursus gehad en daar werd verteld dat vanuit onderzoek duidelijk is dat de kans op duimen / vingerzuigen bij afbouwen na 14 maanden minimaal is. Dus voor wie af wil bouwen met de speen, kan dit het beste na 14 maanden (denk ook dat weinig ouders dit al eerder doen).

2 likes

Wij zijn er net vandaag aan begonnen. Ze is bijna 2,5. De spenen kreeg ze alleen als ze in bed lag, zodra ze eruit ging moesten ze in een zak in de kast.

Tot nu toe is het een drama. :sob: Ik heb het zo met d’r te doen. Ze moest mega hard huilen en schreeuwde hysterisch om haar spenen. Toen ik bij haar kwam vroeg ze met grote snikken om haar speentjes. Nu ligt ze naast me in bed en is ze wel rustig maar ze mompelt nog steeds elke minuut speentjes.

Ze sliep altijd met 2 spenen in haar handen en 1 in haar mond. Dus het zijn eigenlijk twee veranderingen tegelijk.