Ik ben met beide kinderen rond de 6 maanden gestopt met de speen. Dat ging mega soepel, heel prettig. Daarna zijn ze nooit gaan duimen oid.
Aah zo sneu! Mijn zoon had ook altijd speentjes in zijn hand en heeft de eerste dagen ook telkens speentje terug geroepen. Ik herinnerde mezelf eraan dat even doorbijten was en we er bijna waren, de grootste hobbel, daadwerkelijk wegdoen was al genomen. En idd, het duurde een paar daagjes en toen vroeg hij er niet meer om.
Ach zo zielig dan⊠hoop dat het snel beter wordt voor haar en dus ook voor jullie.
En iets anders in dâr handen geven? Mijn zoontje slaapt bijvoorbeeld met in elke hand een klein hydrofiel (spuug)doekje (al sinds baby af aan dus geen idee of dat op latere leeftijd introduceren ook nog werkt).
Wij gaan over twee weken op vakantie naar een Grieks eiland en we twijfelen nu of we direct een auto huren op het vliegveld of dat we met een transferbus gaan en dan na één of twee dagen bij het appartement een auto laten komen.
Voordelen transfer: we hebben geen grote auto nodig, het is een stuk goedkoper, je kan rustig autostoeltjes in de auto installeren en op je gemak de auto leren kennen i.p.v. hectisch in een drukke parkeergarage bij het vliegveld met twee kinderen die er tegen die tijd al helemaal klaar mee zijn.
Voordelen direct auto huren: geen (minstens) anderhalf uur durende transfer in een bus met twee kinderen die er waarschijnlijk na 10 minuten al klaar mee zijn op een eiland waar ik niet per se heel veel gezinnen met jonge kinderen verwacht.
Normaal huren we altijd direct een auto maar het scheelt nu wel aanzienlijk in prijs en met twee jonge kinderen en een hoop bagage heb je ook best een grote auto nodig als je vanaf het vliegveld zelf rijdt. Het enige wat me eigenlijk tegenhoudt aan de transfer is een kind van 1.5 dat nogal druk en luidruchtig is en ik wil anderen daarmee niet tot last zijn. En dan is een rit van minstens 1.5 uur wel echt lang.
Wat zouden jullie doen?
- Met transfer
- Direct auto huren
0 stemmers
Ik zou bedenken hoeveel stressmomenten je in beide situaties hebt en hoeveel tijd het kost en hoeveel je dat waard is. De transfer levert stress op lees ik. Je hebt ook de tijd en moeite die het kost om op locatie autoverhuur te zoeken, daar heen te gaan (met zijn allen of eentje blijft bij de kinderen), etc, en vervolgens ook weer bij het inleveren, en dan nog de transfer terug. Als ik een paar weken zou gaan zou ik het wellicht wel doen maar als ik een week of korter zou gaan zou ik dat zonde van de tijd vinden.
Mijn dochter wordt volgende week 2 en we vieren het pas eind augustus. Ze vindt sinds kort de bobbi boekjes leuk dus zulk soort korte voorleesverhaaltjes kan ze wel aan. Misschien heeft iemand een leuke tip welke andere boekjes we op het verlanglijstje kunnen zetten voor die leeftijd vanaf 2? We hebben nu al veel boeken maar wel meer tot 2, ze kan daar al alle woorden uit of het zijn niet echt verhaaltjes.
Hier ook en vind dat een mega aanrader, zo makkelijk. Hij werd verkouden rond de 5 maanden en pakte de speen niet meer. Leidster op het KDV zei: nu!! Laat hem weg!
En zo geschiedde
Hij is uiteindelijk niet gaan duimen, wel gaan kauwen op een knuffeldoekje. Maar daar stopte hij ook uit zichzelf mee rond de3 jaar
Hier ook hetzelfde verhaal maar dan met 8 maanden. Nooit last van gehad!
Boer Boris misschien?
@Lueur als de enige reden om niet de transfer te nemen is dat je anderen niet tot last wilt zijn, zou ik lekker de transfer nemen.
Wij boeken zelf de huurauto altijd vooraf (ook Griekenland). Dan staat er bij aankomst iemand op ons te wachten op de parkeerplaats. Of direct met de auto die wij dan meenemen, of met een busje en dan is het 5 minuten rijden naar waar we de auto ophalen. Gaat altijd goed, weinig gedoe, zeker geen hectiek. We boeken altijd via kleine bedrijfjes, geen Europcar oid. Op Google Maps kun je heel goed zien welke verhuurbedrijven in de buurt van het vliegveld zitten.
Een kleine auto boeken scheelt inderdaad wel veel geld! Even goed afwegen hier denk ik, geld vs. gemak. Maar lekker aan jullie zelf denken hoor, die andere mensen overleven 1,5 uur in de bus wel met jullie
Hier zijn deze momenteel groot succes: rupsje nooitgenoeg, Coco, Kom mee Kees, Raad eens hoeveel ik van je hou, Iedereen gaat slapen want nu is het nacht, Mama kwijt, We hebben er een geitje bij, ssst de tijger slaapt en boekjes van Anna.
Wij lezen eigenlijk de meeste prentenboekjes voor. Zitten wel wat langere tussen, maar er is een wereld van verschil tussen 2 en 2,5 jaar. Paar voorbeelden: Coco kan het, De leeuw in de muis (zijn meerdere boekjes van dezelfde reeks), Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft, Raad eens hoeveel ik van je hou, Eigen baard is goud waard, Welterusten allemaal, Mama kwijt, Retteketet, we gaan nog niet naar bed, Usborne geluidenboekjes, De gruffalo, Mol gaat naar zee, Ssst de tijger slaapt, Op je teentjes , tijgertje. En de boekjes van klein konijn (jorge muhle).
Ik zou de transfer nemen. Hebben wij ook eens gedaan op Griekenland. Waren ook de enige met een jong kind en alle oude mensjes vonden het helemaal leuk. Ze gingen even zwaaien of kiekeboe met haar doen in de bus. Dan hebben we een paar dagen uitgerust en toen op dag 3 ofzo hadden we wel eens zin om ergens heen te gaan dus toen hebben we de auto genomen.
Wij hadden zoân all in vakantie met een reisleider (donât judge ajb) en zij heeft gewoon een belletje gepleegd en toen kwamen ze die brengen hahaha
Ze hebben nu van een aantal prentenboeken âharde boekjesâ varianten uitgebracht zoals laat los koala en de muis in de leeuw. Die vindt mijn dochter leuk. Is gelijk handig want ze kunnen er zelf doorbladeren zonder te scheuren.
Het kind van de gruffalo is ook trouwens hier een succes
Mijn kind is in mei twee geworden en echt nog gek op zn âmimiâ. Hij wilt ook geen losse speen, alleen zn speen waar het doekje aanzit. Deze:
Als hij moe is of in bed ligt zit hij er ook echt lief mee te friemelen. Hij loopt er niet de hele dag mee in zn mond (sowieso bij het kdv krijgt hij hem alleen met middagdutje) dus maak me er nog niet zo druk om. Hij levert hem ook keurig in als we in een speeltuin zijn of legt hem zelf in de auto. Vind het zielig om hem af te pakken, hij is er echt nog aangehecht. Komt vanzelf wel een keer!
Ik heb best wel veel knuffels gekregen toen mijn baby geboren is maar wat kan je daarmee doen? Kringloop? Vaak nemen goede doelen geen knuffels aan ivm hygiëne.
Hier is de Gruffalo en de ridder zonder billen geliefd. Vooral de laatste. We hebben die met hardcover en we kennen het beiden uit ons hoofd
Kringloop kan, misschien dierenasiel? In weggeefhoeken op Facebook zie ik ook regelmatig knuffels voorbij komen
Als je ze weg wil doen, doe het dan op tijd. Hier moeten bij de peuter nu ĂĄlle knuffels altijd mee naar bed en owee als er ook maar eentje mist đ« en 's ochtends moeten ze allemaal mee de huiskamer in, worden echt overal bij betrokken
Hebben jullie peuters naast een loopfiets ook een driewieler met trappers gehad? En was dat een meerwaarde?